• kymaro

Gastric Bypass (GBP)

fru Plupp skrev 2012-07-08 19:31:42 följande:
    Måste bara komma in och tjata om hur glad jag är över att jag gjorde denna operation jag är nere på 62 kg och har bara 4,2 kg att gå ner för att ha normal vikt Solig 
    Grattis. Jag längtar själv så jag kan dö tills den dagen jag når mitt mål! Men stort grattis läre kännas toppen? När gjorde du din operation?
    gbpminviktresa.blogg.se följ min viktresa
  • kymaro
    SsaraL skrev 2012-07-10 13:29:46 följande:
    Gick väldigt snabbt för dig! Man har ju hört om de som väntat flera år, :(

Jag vill helst bli opererad i Kristianstad, då det bara är 15 min från mig med bil. Hade varit bäst. Men har tänkt, och har en lägenhet i Sthlm med. Men vill inte riskera att komma i Motala och vill absolut inte säga nej till en op. Så jag väntar nog lite längre och hoppas på Kristianstad.
    Du får ligga på dom inför varje möte sen så om man har tur så kan man få återbuds tider osv. Jag skulle egentligen opererats till hösten nu men lyckades få en operations tid Den 29Maj och varit opererad nu i drygt 1 månad.

Jag väntade ungefär 1,5år på min tid så jag vart nekad först i Gävle då jag var för ung tyckte dom och villa att Uppsala skulle göra utredningen och dom såg inga hinder så jag fick opereras till slut i Gävle där jag bor.
  • kymaro
    SsaraL skrev 2012-07-10 15:43:03 följande:
    Min husläkare sa också det, att man kan bli nekad pga åldern (är själv 21 år) men hans åsikt var att det var förjävligt att neka någon med problem över 18.

Vet ju inte vilka jag ska ringa, och var telefonfobi. Men ska ligga på! Försöka iallafall.
    Ok. Ja jag var nekad när jag va 21 med skulle precis fylla 22. Och varit tjock princip hela livet. Tycker också det är sjukt, man är väl ändå vuxen?

Ja gör det, jag hoppas de går fort för dig för det är underbart när man fått det gjort!
  • kymaro
    Ystadtös skrev 2012-07-16 16:26:51 följande:
    Här var det lite aktivtiet inne, har alla semester?!

Hur går det för er? Fler som väntar på operation efter sommaren? 
    hehe ja man kan nästan tro att alla har det.

Jag opererades den 29maj och har hittills gått ner 24kg Skrattande
  • kymaro
    MrC skrev 2012-07-20 10:52:19 följande:
    Men du har gjort den gamla metoden och vi som gjort den nya kommer aldrig att kunna äta normala portioner.
    Hur gjords den gammal metoden då?
  • kymaro
    MrC skrev 2012-07-20 10:48:51 följande:
    44 av 54 kg gick jag ner på första året.
    När ni gick ner iprincip alla av er övervikt tränade ni osv med?isf hur mycket? eller tänkte ni mer på vad ni åt?
  • kymaro
    denna där skrev 2012-07-24 22:54:50 följande:
    Som spruträdd kan jag säga att dessa sprutorna va INGENTING jag kände inte ens när jag stack mig i fläsket! Inget att oroa sig för!
    Jag är också jävligt sprut rädd och kan säga det va då inga problem att ta sprutorna i 10dagar.
  • kymaro
    minafinastebarn skrev 2012-07-27 22:56:30 följande:
    Liten eller stor fläskbit? Tryckte du in sprutan snabbt eller långsamt?
    Lite utav fläsket tog jag. Men tar halva sen väntar nån sek sen tar man det som är kvar.
    Följer med instruktionGlad
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)