• kymaro

Gastric Bypass (GBP)

Perpen skrev 2012-07-29 12:07:16 följande:
    Kanske ska tillägga också att hickan inte är kopplat till något särskilt. Ibland kan jag få hicka efter att jag ätit eller druckigt. Ibland bara för att jag reser mig upp och ibland kommer den utan att jag gör något alls. Kanske bara sitter framför teven eller nåt och ändå sätter den igång. 
    Jag personligen har inte haft hicka efter operationen som jag gjorde i maj, snarare mindre för förr hade jag ofta hicka. Men en jag känner fick det i början när hon va ny OP men det gick över efter ett par veckor. 
    gbpminviktresa.blogg.se följ min viktresa
  • kymaro
    Mynona91 skrev 2012-08-05 19:12:25 följande:
    Hej alla! 
    Jag har bestämt mig för att göra en GBP och var för någon dag sedan i kontakt med vårdgarantin då väntetiden var två år. Väntar nu på en ny remissbekräftelse från en ny klinik.
    Jag väntar på att få komma och träffa en kirurg för samtal och bedömning, som jag förstått det. Är så himla rädd att jag ska få ett "nej". Jag är 171 lång och väger runt 120 kg, så har ett BMI på 40. 
    Har diabetes och övervikt i släkten och mår fruktansvärt dåligt av min övervikt. Som det är idag har jag inget liv alls, och jag är bara 21..

Tror ni det finns någon risk att jag får ett "nej"? Skulle de verkligen ta sig besväret att låta mig träffa en kirurg om de inte redan var inställda på att bevilja mig? Jag menar, de har mina mått och provsvar, och min läkare på VC sa att han inte hade inte skickat iväg en remiss om mitt BMI var för lågt...
    Jag sökte här i Gävle för OP när jag va 21 och vart nekad för dom tyckte jag var för ung. Jag fick veta sista möte att jag inte fick operera mig och då hade jag gått igenom allt.

Jag är 171 och hade BMI på 43då. Jag sökte mig till annat sjukhus och vart godkänd. Och jag opererades i Maj iår.
  • kymaro
    minasöner skrev 2012-08-09 05:48:56 följande:

ja jag börjar med flytet på måndag. Dock så har jag tjuvstartat lite grann redan
     Lycka till med allt=) Hur länge ska du flyta?
  • kymaro
    Mynona91 skrev 2012-08-06 16:19:05 följande:

Va!
    Hur gammal är du nu då?

Usch vilken ångest jag får nu! Vill detta så mycket och just nu existerar inget annat för mig.

Tycker det är konstigt att de kan neka för ens ålder när man är över 18. Det är inte precis som om man inte kan ta egna beslut eller vet vad det innebär om man vill göra en sån här op.

Nekar de mig nu kommer jag ju ändå göra det om några år. Varför dra ut på mitt lidande?
    Jag är 23 så var godkänd 1år senare av annat landsting.

Ja det var den enda anlednigen, för han tyckte jag var så ung för om jag skulle få komplikatationer, men jag är ju vuxen och medvet om vad som kan hända.

Hittils har det då gått bra iafSkrattande

Ja jag säger det jag med, varför sökte jag inte hjälp tidigare?

Men önskar dig all lycka nu att du får OP.         
  • kymaro
    Blubb skrev 2012-08-14 08:21:56 följande:
    Kymaro, va roligt! :D Där ser man vad olika det kan vara, jag hade min op 28 maj och har "bara" gått ned 21 ;)
    Ja alla gå verkligen ner olika.
  • kymaro
    workmonday skrev 2012-08-16 13:41:19 följande:
    jag äter alla min mål! :) menade innnan operationen, åt inte stora portioner då kan de påverka att de inte har gått ner 30+ i kg?

Alla har ju även olika om man lätt förbränner osv. Sen kan ju träning/motion spela väldigt stor roll.

Men du har ju ändå gått ner bra? :)
  • kymaro
    workmonday skrev 2012-08-20 12:49:35 följande:
    Bara jag som är/blir yr vääldigt lätt? Tar alla mina vitaminer

Jag hade det ett tag om jag satt och resta mig fort osv men det har försvunnit nu utav sig själv.
  • kymaro
    workmonday skrev 2012-08-21 13:43:43 följande:
    Tack så mkt för alla svar, jag har ätit sertalin så länge så tror inte de e därför men ska ringa sjukhuset imorn :) Nej jag äter bara kalciumet och järnet som finns i multi vitaminen mitt val kvinna. Jag har suttit ett mål att nå min målvikt eller 10 kg ifrån till nästa sommar. Tror ni jag klarar de? Det är ca 50 kg

Jag tror absolut du kan nå ditt mål Skrattande
    Själv hoppas jag kunna gå ner 27kg till nästa sommar och ska kämpa som *** för att nå det målet Skrattande

Hur är det med er andra som har opererat har ni fått hjälp med träning osv av sjukgymnast?
  • kymaro
    fms91 skrev 2012-08-26 20:13:44 följande:
    I morgon är det dax för info möte!!! Eventuellt ett steg närmare en operation! :)) Något jag ska tänka på? Och får man svar om man är kvalad för en op?
    Om det är grupp möte så är det inge spec man får reda på. Jag fick reda på sista mötet med läkaren om jag fick OP.
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)