• kymaro

Gastric Bypass (GBP)

Hur har ni gjort ni som druckit dricka tidigare?

Själv har jag varit helt beroende av Coca Cola Zero och suget börjar nu komma.

Kan ni dricka dricka efter eran operation och isf hur länge väntade ni med innan ni börja dricka det igen efter operationen? 

gbpminviktresa.blogg.se följ min viktresa
  • kymaro
    Perpen skrev 2012-06-13 17:21:00 följande:
    Jag har fått höra att det är helt individuellt huruvida man klarar av att dricka kolsyra eller ej. Jag testade nyligen lite kolsyrat vatten i väldigt små klunkar och det gick förvånanasvärt bra (opades för 1½ månad sedan). Men med tanke på hur söt annan dricka är så borde du nog inte dricka sådant alls. Bara för att de inte tillsatt tusen sockerbitar så betyder ju inte det att drickan är fullsmockad med sötningsmedel i stället, kan tänka mig att det finns risk för dumpning, å andra sidan får man ju inte veta det förrän man provat. 
    Ja de är ju inte aktuellt att göra det nu, är bara drygt 2veckor sen jag opererades, men jag tänkte merpå hur ni andra gjort.

Ne de är klart man ska undvika de men samtidigt så om man skulle va riktigt sugen på något i framtiden så känns det bättre om man skulle ta en cola zero en att man skulle ta nå annat onyttigt. men man får väl testa med vatten längre fram och se om man klara det då. Sen kan de ju va så att de inte alls är lika gott som man tänker på att det är när man är sugenTungan ute 
  • kymaro
    Antiloop skrev 2012-06-14 11:30:39 följande:
    För mig tog det 6 mån innan jag kunde dricka läsk utan att tycka det är äckligt däremot kan jag bara dricka lite åt gången ett litet glas räcker typ 2 timmar :)kan inte hälla i mig som innan :)
    Ja man får väl testa sig fram och se vad som funkar:) Jo de förstår jag man får väl hälla upp kanske max 1dl eller så.
  • kymaro
    workmonday skrev 2012-06-17 18:13:09 följande:
    Till GBP opade, hur mkt blir ni mätt på? :) viktnedgång? Nån med vikt UPPgång? :)
    Jag opererades den 29Maj och jag äter mellan 1-1,5dl och blir mätt på det. Sen är det ju olika beroende på vad man äter, vissa saker kan man äta lite mer av andra lite mindre.

Jag har sen 1Maj gått ner 19,5kg så det är jag nöjd medSkrattande
  • kymaro
    Blubb skrev 2012-06-26 14:13:08 följande:
    Känner mig sjukt nöjd, i feb när jag var till vc och fick en remiss vägde jag 112, innan flytet 110 och nu 4 veckor efter op är jag nere på 97 :D
    Super bra jobbat!! Gjorde min operation för 4 veckor sedan jag med. 7kg kvar till under 100 och jag kan säga att jag längtar!!
  • kymaro
    SilverEmma skrev 2012-06-29 19:44:02 följande:
    Idag nådde jag ett mål jag aldrig trodde jag skulle komma till. Jag har gått ner 50 kg! Om ett ynka kilo är jag nere på 50-talet! *lycklig*
    Ojj det va inte lite!! Super bra jobbat!!
  • kymaro
    MizzPiggy skrev 2012-07-03 22:42:33 följande:
    Jag hade inga problem med vare sig pasta eller ris. Ens i början, för mig var stora problemet potatis (
    Jaha okRynkar på näsanJa men då vågar man kanske prova lite Glad Jag har faktiskt inte hittills testat något som jag inte tål och det var 1månad sen jag opererades nu.
  • kymaro
    SilverEmma skrev 2012-07-06 13:52:36 följande:
    Kymaro - Jag äter tre mellanmål om dagen. Så frukost, mellis, lunch, mellis, middag och sen kvällsfika en stund innan läggdags. Äter bland annat finncrisp med skinka, kvarg och bär, smoothies, avocado och räkor, en köttbit från middagen, ost... Det jag är sugen på för stunden.
    Ok ungefär som mig då jag kör oftast frukost-mellanmål-lunch-middag-mellanmål. skulle haft in ett mellanmål mellan lunch-middag med.

Men jag är dålig på att äta proteinrik mat till mellan mål blir ofta frukt. Men ska testa med fil och frukt tyckte läkaren.

För man vill ju absolut inte att kroppen ska ställa in sig på svält..
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)