ChaosMum skrev 2012-10-11 11:35:48 följande:
Ja, det är fruktansvärt.
Tyvärr kommer inte baksidorna fram.
Det tog mitt sjukhus ett år innan de erkände att fler inte kunde dricka vanligt rent vatten. Innan dess trodde de inte på mig öht.
(Och ja, jag har testat vatten i alla former, det ger mig så kraftiga smärtor i nedre buken så det är inte värt det)
De sägs ju att man ska leva sunt efter open bla bla
Fint i de fall där det går. Jag lever på formfranka. Nyttigt va?
Man tror att man ska få vård efteråt. Men det är få sjukhus som har kunskap.
Jag fick höra att jag inte skulle bli inlagd, inte skulle få dropp och inte smärtstillande när jag fick åka in med ambulans.
Jag hade TARMVRED!
De fick tillkalla en kunnig läkare som konstaterade detta. Men först skyllde de på att jag ätit den medhavda bananen för fort. Öh? Som att jag frivilligt drar på mig en dump? En dump är en fis i jämförelse med tarmvred.
Jag är också en av dem som är starkt emot att man kan hävda vårdgarantin med dessa opar. En del får sina opar inom 4 månader. Det är för kort tid för att samla information och verkligen fatta att detta är livslångt.
För mig personligen är jag inte redo att bära ett barn ännu. Jag är i väldigt dåligt skick fysiskt fortfarande.
Så att sitta och fantisera ihop att man ska bli gravid så snabbt som tjejen ovan, ja det är bara korkat.
Dessutom är det inte ens säkert man kan bli gravid då kroppen verkligen går på svält. Och en svältande kropp skall inte fortplanta sig. Sen är ju allas kroppar olika så klart. =)
Ne dom gör ju inte det men får bara höra det bra den där är smal och snygg nu och lever livet. Men jag tycker man ska få reda på baksidan med för man vet aldrig!!
Ja uscha jag lider verkligen med dig!
Jag är också emot det att man kan få operationen inom 4mån fast man tycker själv att det ska gå fort osv. Jag väntade själv över 1,5år och den tiden var bra anser jag!! Jag fick lära mig mycket efter vägen trots att man tycker väntan var lång. Men den var värd det.
Ingen operation man ska kasta sig på bara, den ska vara genomtänkt.
Skaffa barn direkt efter en operation tycker jag är så egoistiskt så jag vet inte vad. Om det skulle bli nå fel på barnet ska man då våga säga att det var ens egna fel jag kunna inte vänta på dig 1år. Utan jag utsatt hellre dig för en stor risk en att vänta ett år. Hur mycket älskar man sitt barn då? Jag anser att man inte tänker på någon annan en sig själv..