• kymaro

Gastric Bypass (GBP)

vickansnickan skrev 2012-09-27 21:25:11 följande:
    Nu har jag fått min op-tid.
    19/20 nov lägger jag mig på bordet för att börja min resa till mitt nya liv.
    Börjar flyta den 22 okt.Glad
    Grattis! Lycka till nuSkrattande
    gbpminviktresa.blogg.se följ min viktresa
  • kymaro
    sanmal skrev 2012-09-28 06:39:58 följande:
    Blubb: tack för ditt svar! Hittills har jag gått ner 16 kg men det är inkl. De 7 kg jag tappade innan operationen... Jag vet inte varför jag känner att det är för lite :/
    Jag hade gått ner 20kg 1månad efter operationen men då räknar jag också in de jag gick ner veckorna innan.

Men 16kg är verkligen inte illa! Men man tycker väl att det ska gå snabbt kan ha de känslan ibland jag med ibland fortfarande.
  • kymaro
    fms91 skrev 2012-10-04 20:04:30 följande:
    Jag måste fråga er och jag skäms så fruktansvärt! Jag fick min remiss skickad i början av Juni, i slutet av augusti var jag på info möte och har nu fått reda på att jag upp fyller kriterierna. Allt är bra och jag känner mig lugn. MEN nu till saken.. Jag fick hem ett papper där jag skulle fylla i min hälsodeklaration och då stod det "nuvarande vikt", ja det är väl samma tänkte jag men vägde mig för säkerhetsskull och jag har gått upp 5kg!!! Hur bedöms det då? Eller måste jag gå ner de 5kg innan jag träffar kirurgen? F*n säger jag bara.. 

Jag hade gått upp 10kg och det var inga problem då.
  • kymaro
    Zizzieleenia skrev 2012-10-04 13:16:54 följande:
    Är inne på dag nr 14 med pulver nu.. Har gått ner från 122,5 till 110,1.. Känns skitbra.. :) om 3 veckor ligger jag nyopererad.. 3 veckor flyt kvar.. sen är det slut.. :D ems87, trist med sådana idioter som tror deras sätt fungerar för allihopa.. :(  

Bra jobbet, vad skönt. Lycka till med kommande veckor:)
  • kymaro
    Dixabilly skrev 2012-10-05 13:37:14 följande:
    Ringde och kollade hur mina provsvar såg ut. Brist i Zink och Vitamin D, men det är jätte vanligt hos överviktiga!

Well, lite flyt, på 4 veckor har jag avklarat läkiarbesöket, informations mötet, provtagning, fått svar och remiss skickad till kirurg! Yes :)
    Jag vet att jag fick börja med mit val kvinna inna jag ens OP eftersom jag hade brister på vissa saker.
  • kymaro
    MinSkrutt skrev 2012-10-06 09:34:38 följande:
    Hej!! På onsdag är det äntligen dags för operation på Ersta! Vill höra med er andra hur ni mådde dagarna/veckorna efter operationen? Kunde ni fixa vardagen som vanligt? =)

Jag var väldigt trött dagrna efter öm imagen osv.  Det är ju inte direkt att jag skulle orka ut och handla osv dom första dagarna.
  • kymaro
    myrtel87 skrev 2012-10-06 22:15:24 följande:
    Hejsan, jag är nygamal här på tråden :) vill bara skriva av mig lite bland människor som förstår eller kommer förstå :) 1mars op ja på Danderyd sjukhus med en vikt på 132kg i dagsläget väger jag 86kg så en viktminskning på 46kg!! Är så himla lycklig för den här chansen, mitt liv är som nytt, mer energi mer ork mer självförtroende till o träffa nya människor allt är bara så jävla bra :D jag dumpar väldigt sällan, kanske för att jag är noga med ca ja äter men inte så att de blir jobbigt, jag äter normalt bara mindre o de känns ju suveränt o kunna leva "normalt" men bara mindre av allt :) så där jag ville bara skriva av mig lite om hur lycklig jag är :P

Grattis till alla förlorade kilon=))
  • kymaro

Jag har i snitt tappat  ungefär 1,8 sen jag opererade i maj.  Men då kan det vara 0,5kg en vecka och nästa vecka nästan 2osv men inte stått still en sen jag började. Jag trodde själv att jag kanske skulle gå ner 20kg sen skulle det börja gå segt med det rullar på och det känns skönt! Har 13kvar till normalt BMI.

Men jag är tacksam så länge det rullar på så jag når mitt mål till nästa sommar Skrattande. Men däremot hur gör man sen för att få det att bromsa upp? Jag vet dom som blivit underviktiga och haft helvete att komma upp i vikt sen. Vilket låter sjuk då man förr haft problem att gå ner i vikt.

• kymaro
    MiaIa 90 skrev 2012-10-08 13:55:21 följande:
    Hur mycket då igentligen kan man räkna med att gå ner i veckan efter sin operation?
    Och hur tidigt efter operationen tycker ni man ska bli gravid?
    Jag kommer inte kunna vänta 1år efter operationen med att bli gravid.
    Kram 
    Man ska ju vänta 1-2år rek som jag fick av läkaren var 2år. Och det gör man ju för barnet skulle för chansen att få ett frisk barn. månader låter alldeles för tidigt för att skaffa i mina ögon.Då du fortfarande inte riktigt kommit in i ätande och fortfarande äter jätte lite.
  • kymaro
    MrC skrev 2012-10-08 15:11:40 följande:
    Jag var till stan och skulle köpa vita t-shirts att ha under skjortorna. L var för stort, M satt perfekt. Från XXXXXL till M på 15 månader! Inte illa.

Jag är mest putt på att skjortorna XXL och L jag köpte för för 7-8 månader sedan är waaay för stora. Tror jag hade dom 2 ggr och de kostade fan 500 kr/st. Köpte nya i L (M var för små helt klart) och hoppas de ska passa ett tag iaf.

HÄRLIGT!!
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)