• spöket

Planerat snitt är fusk!

Jag blir så förbannad när jag hör om alla dessa som får kejsarsnitt för att de är rädda för förlossningen. Själv har jag genomgått flera vaginala förlossningar och visst det gör ont. Men det är hör till och om man inte är beredd att ta det så ska man inte ha barn. Varför ska jag genomgå all denna smärta när andra kan gråta lite och slippa?

• Svar på tråden Planerat snitt är fusk!
  • liji77

Oj, oj, oj!

VARFÖR gör vi kvinnor så här mot varandra!? Varför dömmer vi varandra?
    Det är helt otroligt vad förlossningen är laddad med känslor och uppfattningar.

Vissa kvinnor mår jätte dåligt över sin vaginala förlossning. Andra mår jätte dåligt över sitt kejsarsnitt. Vissa får grava komplikationer av vaginal förlossning och andra får det av kejsarsnittet.
    Vissa har inget val. Om de ska få barn så måste de genomgå kejsarsnitt.
    Ja, ni fattar, det finns en massa olika anledningar.

För fan, glädjs i stället med varandra om det underbara lilla barn vi fått i stället!

• Carolinaa

Haha vad du är mobbad ts!
    Snälla skaffa dig ett liv...

• Dixie
    spöket skrev 2011-01-01 20:56:07 följande:
    Jag blir så förbannad när jag hör om alla dessa som får kejsarsnitt för att de är rädda för förlossningen. Själv har jag genomgått flera vaginala förlossningar och visst det gör ont. Men det är hör till och om man inte är beredd att ta det så ska man inte ha barn. Varför ska jag genomgå all denna smärta när andra kan gråta lite och slippa?
    men man kan ju få planerat snitt av en massa olika anledningar......... 
  • IssaPissa

Jaha, men då kanske jag ska säga det till läkarna som vill att jag ska snittas nu efter två akuta snitt och riskera att livmodern spricker för att det är fusk annars!

Tänk att många kvinnor ska vara så elaka mot andra! Hemskt!

liji77 skrev 2011-01-02 17:40:12 följande:
    Oj, oj, oj!

VARFÖR gör vi kvinnor så här mot varandra!? Varför dömmer vi varandra?
    Det är helt otroligt vad förlossningen är laddad med känslor och uppfattningar.

Vissa kvinnor mår jätte dåligt över sin vaginala förlossning. Andra mår jätte dåligt över sitt kejsarsnitt. Vissa får grava komplikationer av vaginal förlossning och andra får det av kejsarsnittet.
    Vissa har inget val. Om de ska få barn så måste de genomgå kejsarsnitt.
    Ja, ni fattar, det finns en massa olika anledningar.

För fan, glädjs i stället med varandra om det underbara lilla barn vi fått i stället!
    Mycket kloka ord!
  • Zafir

hade jag fått välja hade jag valt vaginal förlossning.......snitt är hemskt!!!!
    Men tyvärr får jag inte föda vaginalt:/
    Tur de blir bebis i allafall ;)

• Tre små grodor
    spöket skrev 2011-01-01 20:56:07 följande:
    Gjort är gjort. Bearbeta dina förlossningar och gå vidare. Att vara bitter över andras beslut mår du garanterat inte bättre av.
  • Milliemolly

Det är väl MÅLET som är det viktiga och inte vägen dit.

I slutändan är det väl bebisen som räknas.......skit samma hur den kom ut.

Skönt för dig att du inte är rädd..............men alla är faktiskt inte lika!

(har provat både vaginal och kejsarsnitt)

• prinsessan06

Om man är missbildad i bäckenet så att bebis riskerar att DÖ av syrebrist om man föder vaginalt då TS?????
     Är det också FUSK eller ska man inte få barn då kanske? Spelar det så jävla stor roll hur ungen kommer ? Snacka om att vissa har så låg självkänsla så dom måste trycka ner andra för att må lite bättre själva! Har man såna problem med sin egen modersroll så man måste trycka ner andra för att känna " JAG är minsann en bra morsa för JAG fick vaginalt..." Ja då ska man fan söka hjälp!

• Jordgubbarmeglass

Blr lite irriterad faktiskt.
    Jag fick planerat snitt med dottern, men det var för att jag hade sådan extrem smärta i ena njuren dom 6 sista veckorna..

Men då kan man ju jämföra detta med någon som är EXTREMT tandläkarrädd efter att ha fått uppleva en jobbig kontroll/lagning.
    Ska dom inte få lugnande eller bli sövda då enbart för att det är fusk gentemot andra?

Jag är LIVRÄDD för att gå till tandläkaren.
    Sitter just nu med en så galen smärta i en visdomstand så jag gråter vissa stunder.
    Men jag vågar helt enkelt inte gå dit.
    Just för att tandläkaren satte bedövningen fel en gång.
    Så den gick upp i en nerv i hjärnan som slog ut HELA min kropp..
    Eller ja, jag tappade känslen i varenda kroppsdel och fick åka ambulans till sjukan för det...

Så då ska jag inte få lugnande eller bli sövd bara för att det är fusk?

PINSAMT TS!!!!!

• tiiiny
    Skogsflickan skrev 2011-01-02 02:31:57 följande:
    Sandlådan kanske?

Jag snittades för att jag VÄGRADE föda vaginalt =) Alla är INTE gjorda för det (min läkares ord) och ingen kunde tvinga mig heller(chefsöverläkarens ord), så summa summarum så är jag bekvämlighetssnittad ;) Blir det fler barn så är jag LOVAD av chefsöverläkaren att det blir snitt då med ;) det du!

Hade alla kunnat föda vaginalt hade inte akuta/katastrofsnitt funnits och detsamma med ammning, hade alla kunnat hade det inte funnits modersmjölksersättning...

Mer kejsarsnitt åt folket! Kejsarsnitt is the shit!

Pöss på dig butter!
    Hur kan en kvinna inte vara gjord för att föda barn?
    Trams och påhitt!
    U
Svar på tråden Planerat snitt är fusk!