• spöket

Planerat snitt är fusk!

Jag blir så förbannad när jag hör om alla dessa som får kejsarsnitt för att de är rädda för förlossningen. Själv har jag genomgått flera vaginala förlossningar och visst det gör ont. Men det är hör till och om man inte är beredd att ta det så ska man inte ha barn. Varför ska jag genomgå all denna smärta när andra kan gråta lite och slippa?

• Svar på tråden Planerat snitt är fusk!
  • Minnie7

TS:

Du har uppenbarligen inte en aning om hur det är att snittas för då skulle du inte uttrycka dig så! Föd du vaginalt som kan och vill men låt oss andra, som av olika anledningar snittas, vara ifred!

• JaneDoe10
    Blablabla skrev 2011-01-01 21:21:15 följande:
    Ja, Ts är ju säkert en bättre Mamma pga att hon har genomgått en förlossning!!! Haha.... Varför du ska genomgå en förlossning när andra kan slippa? Jo, kanske pga du är mindre smart & inte valde ett annat alternatriv?
    Är man mindre smart om  man vill föda vaginalt? Jag skiter fullständigt i hur folk föder sina barn och de får göra precis som de vill i den frågan för min del. Men jag räknar mig då inte som mindre smart för att jag inte vill göra en stor operation istället för att föda barn vaginalt.
    ♥ Vecka 29 ♥ BF 19 Mars ♥
  • Naoko

Jag visste inte att förlossningen var en tävling. 

• Cloudy

Jag förstår mig inte på forlossningsrädsla och att frivilligt välja snitt före en vanlig förlossning.

Hur kan man tycka att det är värre att trycka ut ett barn den vägen den ska komma ut mot att en läkare sätter kniven i magen och skär upp alla lager av hud, fett, hinnor OCH till sist livmodern? Det är ju ett enormt mycket större och värre ingrepp än en vanlig förlossning där kroppen får sköta sitt.

• Cloudy
    Ramborg skrev 2011-01-01 22:18:13 följande:
    .

Cool
    Usch så obehaglig bibeln är och att folk tror på sånt dravel i dagens samhälle är ju än värre.
  • Cloudy
    Blablabla skrev 2011-01-01 21:21:15 följande:
    Ja, Ts är ju säkert en bättre Mamma pga att hon har genomgått en förlossning!!! Haha.... Varför du ska genomgå en förlossning när andra kan slippa? Jo, kanske pga du är mindre smart & inte valde ett annat alternatriv?
    Menar du att det är man är smart om man väljer en stor operation före en vanlig förlossning?
  • majess
    spöket skrev 2011-01-01 20:56:07 följande:
    Jag blir så förbannad när jag hör om alla dessa som får kejsarsnitt för att de är rädda för förlossningen. Själv har jag genomgått flera vaginala förlossningar och visst det gör ont. Men det är hör till och om man inte är beredd att ta det så ska man inte ha barn. Varför ska jag genomgå all denna smärta när andra kan gråta lite och slippa?
    lägg av!! börja lipa lite du med ...
  • ladyshady

TS du kanske skulle ha behållt din åsikt för dig själv eftersom en del känner sig trampade på tårna.
    Känner en eller två personer som delar din inställning. De har dock inga barn själva.

* Elin 2004 * * Malin 2007 * *Jenny 2010*
Svar på tråden Planerat snitt är fusk!