• spöket

Planerat snitt är fusk!

Jag blir så förbannad när jag hör om alla dessa som får kejsarsnitt för att de är rädda för förlossningen. Själv har jag genomgått flera vaginala förlossningar och visst det gör ont. Men det är hör till och om man inte är beredd att ta det så ska man inte ha barn. Varför ska jag genomgå all denna smärta när andra kan gråta lite och slippa?

• Svar på tråden Planerat snitt är fusk!
  • pluttskrutt

"Varför ska jag genomgå all denna smärta när andra kan gråta lite och slippa?"

Åh nej, livet är orättvist, skit också!

Skärp dig. Jag skulle personligen hellre föda tio barn vaginalt än ett med kejsarsnitt eftersom själva tanken på att någon skulle snitta mig skrämmer vettet ur mig. Och planerat snitt skulle jag förmodligen inte stå ut med, att gå omkring i flera veckor och veta att jag ska snittas? Nej tack. Men alla fungerar inte likadant. Man kan inte gå i någon annan människas skor.

• Rockabilly

Men va fan skriver du för skit?!

• Dixabilly

Jävla idiot.

planerat snitt är inte smärtfritt.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
  • Egomamma

Ts verkar vara en mogen människa.. eller kanske inte. Själv har jag inte haft några problem med att få mina två sövda och planerade snitt.

Jag grät inte en droppe,
    jag redogjorde bara EN gång (första) för vad jag hade för skäl att begära snitt, nämligen att jag kände att jag var missnöjd med att ens vara gravid och för att jag inte skulle få världens depression och förskjuta mitt barn så vore det nog bäst att smärt- och läkarrädda jag fick bestämma över förlossningen åtminstone, eftersom jag inte ens visste att jag var gravid före vecka 26 och det var då tämligen försent för mig att välja abort, något som jag gjort vid tre andra tillfällen, varav två en gång med tvillingar. Så nej, jag var inte lycklig över att få barn, och då tyckte läkarna som jag att det var viktigt att jag fick känna lite att jag hade NÅGON form av val.

Andra gången steriliserade jag mig samtidigt som snittet, det var alltså ett måste att söva mig och snitta mig för att inte slösa på skattebetalarnas pengar och göra dubbla operationer. Jag ville ha snitt, men inte lika gärna som första gången.  Andra gången var inte samma chock som första, så där var steriliseringen huvudskälet till att jag snittades.

TS, du borde inse att alla har sina personliga anledningar till varför man väljer snitt, och du ska också fundera på om det här är något som DU bör yttra dig om, eftersom du inte har ett snitt i bagaget.. Du verkar inte ens ha insikt i hur processen är innan man beslutar om snitt eller inte snitt. Det krävs bra mycket mer skäl än bara förlossningsrädsla för att beviljas eftersom det är tre-fyra gånger dyrare än en vanlig förlossning.. Skaffa gärna fakta innan du öppnar en tråd som uppenbarligen bara finns för att provocera.

• Surkatt

Min spontana och mycket mogna första tanke på denna TS är ÄT BAJS.

Börjar tycka att FL kan starta ett eget forum för alla som tycker att de är så mycket bättre än kvinnor som vill eller har förlösts med kejsarsnitt så slipper man se skiten.

Att starta en sån här tråd och dessutom lägga den i förlossningsrädsla forumet känns ju bara som ett hån. 

Suck.  

• Surfare

Till er andra. Se er omkring på forumet idag så kommer ni se att det startats ovanligt många lustiga trådar så häng inte upp er för mycket på denna heller

• Ramborg
    spöket skrev 2011-01-01 20:56:07 följande:
    Jag blir så förbannad när jag hör om alla dessa som får kejsarsnitt för att de är rädda för förlossningen. Själv har jag genomgått flera vaginala förlossningar och visst det gör ont. Men det är hör till och om man inte är beredd att ta det så ska man inte ha barn. Varför ska jag genomgå all denna smärta när andra kan gråta lite och slippa?
    1 Mosebok, 3 kap:

8.  Och de hörde HERREN Gud vandra i lustgården, när dagen begynte
          svalkas; då gömde sig mannen med sin hustru för HERREN Guds
          ansikte bland träden i lustgården.
      9.  Men HERREN Gud kallade på mannen och sade till honom: »Var är
          du?»
    10.  Han svarade: »Jag hörde dig i lustgården; då blev jag förskräckt,
          eftersom jag är naken; därför gömde jag mig.»
    11.  Då sade han: »Vem har låtit dig förstå att du är naken?  Har du
          icke ätit av det träd som jag förbjöd dig att äta av?»
    12.  Mannen svarade: »Kvinnan som du har givit mig till att vara med
          mig, hon gav mig av trädet, så att jag åt.»
    13.  Då sade HERREN Gud till kvinnan: »Vad är det du har gjort!»
          Kvinnan svarade: »Ormen bedrog mig, så att jag åt.»

14.  Då sade HERREN Gud till ormen: »Eftersom du har gjort detta,
          vare du förbannad bland alla djur, boskapsdjur och vilda djur.
          På din buk skall du gå, och stoft skall du äta i alla dina
          livsdagar.
    15.  Och jag skall sätta fiendskap mellan dig och kvinnan, och
          mellan din säd och hennes säd.  Denna skall söndertrampa ditt
          huvud, och du skall stinga den i hälen.»

16.  Och till kvinnan sade han: »Jag skall låta dig utstå mycken
          vedermöda, när du bliver havande; med smärta skall du föda dina
          barn.  Men till din man skall din åtrå vara, och han skall råda
          över dig.»

jajemen TS. Du har helt rätt. Kvinnor ska inte ha smärtlindring i någon form. För Evas, ormens och äpplets skull.

Cool
  • Skogsflickan

Sandlådan kanske?

Jag snittades för att jag VÄGRADE föda vaginalt =) Alla är INTE gjorda för det (min läkares ord) och ingen kunde tvinga mig heller(chefsöverläkarens ord), så summa summarum så är jag bekvämlighetssnittad ;) Blir det fler barn så är jag LOVAD av chefsöverläkaren att det blir snitt då med ;) det du!

Hade alla kunnat föda vaginalt hade inte akuta/katastrofsnitt funnits och detsamma med ammning, hade alla kunnat hade det inte funnits modersmjölksersättning...

Mer kejsarsnitt åt folket! Kejsarsnitt is the shit!

Pöss på dig butter!

• Jen08

Jag har både fött vaginalt (traumatisk förlossning som slutade med flera timmars operation i underlivet, jag har även snittats pga sätesbjudning, jag kan med erfarenhet säga att kejsarsnitt inte är nån enkel genväg, det tar jättelång tid att återhämta sig från en så omfattande operation så TS vänligen stick å brinn med ditt skitsnack, bara för att du inte totalt slits sönder när du föder barn, ha lite jädra medlidande istället med alla de som inte har lyxen att kunna föda barn (självklart med galen smärta, det vore ju onaturligt annars) och sen kunna åka hem, ha lite medlidande med dom som efter att ha fött barn har ett års återhämtning pga operationer, som blir kvar på sjukhuset i många många dagar pga en svår förlossning, jag ska försöka föda vaginalt denna gång trots tidigare svår förlossning med förhoppningen att denna gång ska gå vägen och för att ett kejsarsnitt är så många gånger värre efteråt än en lyckad förlossning. Men döm mig för i helsike inte om jag ändå beslutar mig för ett snitt, för du vet banne mig inte vad du snackar om, usch såna besserwisser som du äcklar mig!

Svar på tråden Planerat snitt är fusk!