• spöket

Planerat snitt är fusk!

Jag blir så förbannad när jag hör om alla dessa som får kejsarsnitt för att de är rädda för förlossningen. Själv har jag genomgått flera vaginala förlossningar och visst det gör ont. Men det är hör till och om man inte är beredd att ta det så ska man inte ha barn. Varför ska jag genomgå all denna smärta när andra kan gråta lite och slippa?

• Svar på tråden Planerat snitt är fusk!
  • Jagvetmest

Har TS svarat överhuvudtaget på reaktionerna på hennes påhopp i TS?
    Är så upprörd över hur TS formulerar sig- att vi som varken kan eller får (för läkarna) föda vaginalt någon mer gång ska anklagas för fusk!
     I såfall är det "fusk" med IVF också. Som om jag skulle vara sur över att de som fått hjälp med ivf inte skaffat barn "på riktigt"- så som naturen velat att det skulle vara- typ. Hoppas verkligen inte att TS har haft EDA som smärtlindring vid sina förlossningar- för det är fusk... osv . Idioti!!!  Skrikandes

• Skogsflickan
    Queenie70 skrev 2011-01-03 18:07:18 följande:
    Lite upplysning på kvällskvisten...

Varje minut dygnet runt, året runt så dör en kvinna av komplikationer i samband med graviditet och förlossning.  I utvecklingsländerna är det, den vanligaste dödsorsaken bland unga kvinnor. Så nog finns det många som inte är gjorda för att föda barn....jeeeezzzeee....Människors okunskap alltså...
    Tummen upp! Jag undrar dock om nu TS och denna människa är sååå pålästa och verkar vara smartare än alla docenter/läkare/forskare så kan dom gärna förklara för mig VARFÖR det finns akuta snitt och katastrofsnitt om ALLA kvinnors kroppar är gjorda för vaginala förlossningar..Ska bli intressant att läsa deras "forskning"..Vi kan ju annars skita i alla snitt, för ALLA kan ju föda vaginalt sen att ett par miljoner kvinnor eller barn dör på kuppen?Ja skitsamma då! Bara de och andra som TROR samma  får som dom tycker..
  • loijsen

Stör inte mig men stör mig då de som gått igenom snitt vill jämställa det med vaginal förlossning.. Men jag tror nog de får sitt "roliga" dagarna efter ett snitt uscha:( Hade aldrig valt ett snitt framför vaginal förlossning. Inte när man tänker på dagarna efter iallafall..

• Skogsflickan
    loijsen skrev 2011-01-03 23:07:15 följande:
    Stör inte mig men stör mig då de som gått igenom snitt vill jämställa det med vaginal förlossning.. Men jag tror nog de får sitt "roliga" dagarna efter ett snitt uscha:( Hade aldrig valt ett snitt framför vaginal förlossning. Inte när man tänker på dagarna efter iallafall..
    Jag jämställer INTE mitt planerade bekvämlighetssnitt(som vissa vill kalla det) med en vaginal och kommer aldrig göra det.. Men alla mår inte pyton efter. Jag var uppe o rantade runt i sjukhuskorridorerna kl. 0730 dagen efter snittet med babysängen och mådde toppen. Ville åka hem dagen efter men fick inte utan var tvungen att vara kvar 48timmar...På söndag tjatade jag hål i skallen på dom så överläkaren kom o skrev ut mig. På tisdagen var vi ute o storhandlade..Jag snittades på fredagen.
  • Cocco
    spöket skrev 2011-01-01 20:56:07 följande:
    Jag blir så förbannad när jag hör om alla dessa som får kejsarsnitt för att de är rädda för förlossningen. Själv har jag genomgått flera vaginala förlossningar och visst det gör ont. Men det är hör till och om man inte är beredd att ta det så ska man inte ha barn. Varför ska jag genomgå all denna smärta när andra kan gråta lite och slippa?
    hahahahahha
    Du tror du skulle slippa smärta vid ett snitt. Då hade blivit rejält bedragen om du fått ett snitt.
  • Cocco
    loijsen skrev 2011-01-03 23:07:15 följande:
    Jag hade iofs ungefär lika ont vid min vaginala förlossning efteråt. Låg nästa lika länge på BB vid b¨åde den vaginala och vid snittet.
  • xxoxxo

Vaaart tog TS vägen.. BORTA! 
    Om du nu har haft så himla bra förlossningar, varför lägga energi på hur andra väljer att göra?
    Har du ett eget liv? Om inte så kanske du borde skaffa dig ett =) Eller tänka mer än en gång innan
    du får för dig att starta så fjantiga trådar. 

• Selfish Geene
    Yohanna1985 skrev 2011-01-03 14:46:46 följande:
    "Fusk".... Haha, hur gammal är du ts? 6 och ett halvt? :-P
    Inte dra in 6 1/2-åringarna i det här!
    Dom har faktiskt oftast en väl utvecklad empatisk förmåga (och många av dom har betydligt bättre förmåga att se logiska samband än ts visat prov på här)
  • Ramborg

Det var rätt många "lustiga" trådar just på nyårsdagen, där TS försvann direkt...

• Jennass
    Selfish Geene skrev 2011-01-03 23:43:53 följande:
    Inte dra in 6 1/2-åringarna i det här!
    Dom har faktiskt oftast en väl utvecklad empatisk förmåga (och många av dom har betydligt bättre förmåga att se logiska samband än ts visat prov på här)
    Haha my bad. De flesta 6 åringar jag har träffat har varit lite smått egocentriska och aningens missunsamma, lite avudsjuka kan man säga ;) Tyckte TS verkade lite sotis.
    Vila i frid älskade pappa, saknaden är enorm och du fattas mig! 14/6-2010 * johannaslillavita.blogg.se
Svar på tråden Planerat snitt är fusk!