niobit skrev 2011-01-03 01:41:36 följande:
Jag förstår vad du menar TS. Jag upplever att det finns olika anledningar till att folk vill ha snitt; antingen har de rättfärdigade anledningar så som riktig förlossningsrädsla, eventuella komplikationer osv...
Sen finns det dom som vill ha det för att det de anser att det är en lättare utväg och "tjatar & ljuger" tills sig ett snitt. Bara för att det är snyggare och bekvämare att ha ett ärr på magen än spricka och bli slapp där nere. Eller för att det gör för ont att föda. Och dom här, kan jag också reta mig på rätt rejält, tycker det är ganska fult mot alla dom som går igenom en förlossning, utan att gnälla.
Näää, men har stor förståelse för att det finns många som behöver snitt. Men tycker att det är då¨ligt att folk tror att man kan välja det, bara för att man inte ska bli slapp... Nää.. fy!
Det är inte förlossningen utan graviditeten som gör att man blir slapp, som snittad måste man göra knipövningar precis lika mycket som en ickesnittad.
Jag förstår faktiskt inte varför det är ett problem för dig att andra väljer snitt, av vilken orsak de än gör det för. Jag bad att bli snittad för att min son vägde 5 kg och jag var rädd, delvis för att spricka från naveln till anus...hur gör mitt snitt att din förlossning gjorde mer ont? Jag fattar inte. det är lite som att "man måste äta sin mat för i Etiopien svälter det barn".
De som förövrigt trot att det är en lättare väg går verkligen bet, det finn INGENTING med ett snitt som är enkelt och lätt!