• spöket

Planerat snitt är fusk!

Jag blir så förbannad när jag hör om alla dessa som får kejsarsnitt för att de är rädda för förlossningen. Själv har jag genomgått flera vaginala förlossningar och visst det gör ont. Men det är hör till och om man inte är beredd att ta det så ska man inte ha barn. Varför ska jag genomgå all denna smärta när andra kan gråta lite och slippa?

• Svar på tråden Planerat snitt är fusk!
  • Toddes mamma

Usch, så enligt dig ska vi som är rädda inte få ha barn då eller!? Jag födde min son vaginalt och det slutade helt traumatiskt, jag ältade i 2år, innan jag beslöt att gå hos en bvc-psykolog för min längtan efter ett barn till och ett syskon till sonen...Jag, min sambo och psykologen beslöt att det bästa var ett planerat KS!

Hade jag inte fått det hade jag aldrig vågat! När det handlar om förlossningsrädsla, är det inte alltid om att det är rädsla för att det gör ont,,kan vara mycket annat också.

• Queenie70

Get a life och skit i andras förlossningar du larvpotta....hahaha...

Ajö....

• Some

Men skärp dig.

happy until proven otherwise
  • En Åsa

Men TS, du hade också kunnat slippa. Skyll dig själv som inte ens försökte!

• tarrrap

Antar att du tycker att lustgas, bedövning och annat som kan smärtlindra under förlossningen också är fel, det ska ju göra ont, för det gör det ju att föda.

• alvaereva

Själv är jag förbannad för att folk utan förståelse och medkänsla skaffar barn. Tyvärr brukar deras ungar bli likadana.

• VeronicaErik

Tror dom flesta som får beviljat snitt inte är rädda för själva smärtan vid förlossningen....
    Tror allt du måste läsa på lite mera om ämnet innan du utalar dig

• Louise Hbg

Alla förlossningar är ingen normal förlossning. Att ha ordentliga värkar i flera dygn innan, att ha spruckit totalt eller att förlossningen upplevts som ett rent helvete ska väl inte få begränsa en kvinna i dag att skaffa barn?! Kanske ska du och andra med denna inställning se verkligheten och inte bara fixera sig vid sin egen upplevelse. Skönt att du haft lyckad förlossning och troligen graviditeter...

• Blablabla

Ja, Ts är ju säkert en bättre Mamma pga att hon har genomgått en förlossning!!! Haha.... Varför du ska genomgå en förlossning när andra kan slippa? Jo, kanske pga du är mindre smart & inte valde ett annat alternatriv?

Svar på tråden Planerat snitt är fusk!