• Babydreamer

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Mensen kom lite tidigare än beräknat denna månad så det tog sig inte denna gång heller... Därför startar jag denna tråd så vi som inte fick något plus i december tar nya tag och stöttar varandra till ett plus i januari i ställlet.

Själv har jag BIM runt 8 Januari och borde ha ÄL runt 22 december eller ev lite senare...  Detta blir försök nr 3 och man brukar ju säga tredje gången gillt 

Välkommen in i tråden! Nu ska vi ha en massa plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-11 23:05
    Nu har vi förlorat några kära medlemmar i tråden på grund av att de fått sina efterlängtade plus Massa grattis till er! Själv står jag just nu i ovisshet. Ingen mens, inget plus...

MEN, för alla i denna tråd som det ej tog sig för denna månad så kör vi en månad till! Nu satsar vi på plus i februari istället!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-10 19:32
    Det var många i tråden som fick mens i februari oxå, så vi kör på i MARS oxå!!!!!

• Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
  • Majmamma1984

Joinar er tjejer =)

Vi var tyvärr tvugna att medicinskt avbryta graviditeten i v. 14 (3 v. sen) pga fosterskador....orkar inte gå in på det mer.

Jag blödde i 2v. och i dag har jag fått en hal flytning, det känns skönt att kroppen verkar vara på G igen. Barnmorskan sa att vi skulle vänta en menscykel innan vi försöker, men vi vill ju så gärna. Jag misstänker att ägglossning är på intågande nu.

Tänkte prova med äl-sticka i morgonbitti och se (även gravtest för att se att hormonerna gått ur kroppen, men det känns då som att de har gjort det)

Vad tycker ni? Köra på eller vänta? Erfarenheter?

Kram

• BabyW

Elle 1984 - jag har fått 8 mf under åren allt mellan v 7 och 13 och ditt fall är ju samma sak. Anledningen att man bör vänta en menscykel är att "sårytan" i livmoderns ska hinna läka ordentligt för att undvika att tappa nästkommande embryo och få mf. Det är vad jag fått veta och de råd jag lytt då man (jag iaf) efter lyckan att få sitt plus verkligen inte vill få allt raserat med ett mf. Mitt råd är att vänta för att det ska vara större sannolikhet för din nästa graviditet att få sitta kvar! Samtidigt som jag till tusen procent kan förstå din längtan och att du inte vill vänta en sekund till... Försök tänk med hjärnan och inte ned ditt hjärta en stund och fatta ett beslut som ni är helt eniga om!! Håller tummar och tår för dig/er!!
    Kramar

• MiAmore
    dellz skrev 2010-12-27 15:14:52 följande:
    då hoppas jag att det kah känner i ryggen kan bero på det =) hoppas måste man jug hihi. NMinns du viloken dag du plussade på?
    När har du bim? Jag testade svagt pos på Bim-2
    BabyW skrev 2010-12-27 15:29:32 följande:
    Det är fritt fram att tro att jag är helt knäpp!!
    Jag har bara en mycket stark känsla av att jag är gravid!!! Vet inte varför, men hela min kvinnliga intuition säger det... Är ändå bara på ÄL +6/7 och jag har inga direkta symptom, förutom att brösten är större och lite tunga (inte ömma) och så har jag (sorry, äckelvarning!!!) JÄTTEmycket vitgula, "krämiga" flytningar...
    Har drömt både i tosdags natt och nu i natt natt jag plussat. Önsketänkande?!
    Känner mig helt crazy!! Kan inte säga var känslan kommer ifrån alls - den bara är där! Men det är helskumt!!
    Har alla dessa försök vi kämpat oss igenom gjort mig topp tunnor galen, eller vad?!
    Hoppas din känsla stämmer!
    ♥Milo 090107♥
  • dellz
    MiAmore skrev 2010-12-27 16:27:11 följande:
    När har du bim? Jag testade svagt pos på Bim-2
    BabyW skrev 2010-12-27 15:29:32 följande:
    Det är fritt fram att tro att jag är helt knäpp!!
    Jag har bara en mycket stark känsla av att jag är gravid!!! Vet inte varför, men hela min kvinnliga intuition säger det... Är ändå bara på ÄL +6/7 och jag har inga direkta symptom, förutom att brösten är större och lite tunga (inte ömma) och så har jag (sorry, äckelvarning!!!) JÄTTEmycket vitgula, "krämiga" flytningar...
    Har drömt både i tosdags natt och nu i natt natt jag plussat. Önsketänkande?!
    Känner mig helt crazy!! Kan inte säga var känslan kommer ifrån alls - den bara är där! Men det är helskumt!!
    Har alla dessa försök vi kämpat oss igenom gjort mig topp tunnor galen, eller vad?!
    Hoppas din känsla stämmer!
    jag har bim runt den 4/5 ung. Min äl var tidigare än beräknat men det kan ju vara så att jag har kostare tid mellan mens å äl än mellen äl å mens.  Först cykeln efter ma var 34 dagar sen var det 30 dagar å senast var det 29 dagar så den kortas ner lite. å längtar så =)
  • sommar

Hej tjejer! Nu känner jag att måste få skriva av mig igen. Hmmm från att ha trott att jag fått ett mf då läkarn jag pratade med trodde det så började jag blöda så otroligt mycket dan innan julafton att vi åkte in till akuten. Då snackar vi galet mycket blod. Från akuten och en trappa upp med en fet binda så bara forsade det. Urk!! Nog om det äckliga. Visade sig att jag fått en blödning man får VÄLDIGT sällan. Framkallas av stress. Ja, jag har haft det rätt så stressigt hemma med en rättegång, jul och allt tänk på bebis. Fick primolut och orden att kör på som vanligt. Efter kuren ska du få din mens men får du inte den så är du med barn. Så mensen ska komma runt den 11, 12 januari. Gjorde ett äl test nu och det visar att jag har äl, eller ja kommer ha det inom några dagar. Så ikväll blir det mys med mannen. En galen julhelg men hoppas året börjar bra. Massa kramar till er. Från en hoppfull sommar.

• lydiaz

någon av er som har några symtom ännu? jag har inte ett enda ... tror inte jag lyckats denna ggn heller ... men men då är det bara att fortsätta att försöka isåfall =)

• Daniela01

har bim nu idagarna, det är super segt att vänta

• Brooklyn

Vet att jag med all säkerhet inte kommer att se nått än men nu kan jag inte hålla mig längre, imorgon börjar jag testa =) Är då på bim -4!
    Kan inte hålla mig längre !

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!