• Babydreamer

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Mensen kom lite tidigare än beräknat denna månad så det tog sig inte denna gång heller... Därför startar jag denna tråd så vi som inte fick något plus i december tar nya tag och stöttar varandra till ett plus i januari i ställlet.

Själv har jag BIM runt 8 Januari och borde ha ÄL runt 22 december eller ev lite senare...  Detta blir försök nr 3 och man brukar ju säga tredje gången gillt 

Välkommen in i tråden! Nu ska vi ha en massa plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-11 23:05
    Nu har vi förlorat några kära medlemmar i tråden på grund av att de fått sina efterlängtade plus Massa grattis till er! Själv står jag just nu i ovisshet. Ingen mens, inget plus...

MEN, för alla i denna tråd som det ej tog sig för denna månad så kör vi en månad till! Nu satsar vi på plus i februari istället!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-10 19:32
    Det var många i tråden som fick mens i februari oxå, så vi kör på i MARS oxå!!!!!

• Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
  • laref

närmar sig nyårshelgen och bim :) bara att håla en tumme..om inte mensen kommer på nyårsaftonsmorgon så tar jag nog ett test.. för att se om man kan dricka lite bubbel eller inte...

• malika

Hej igen!

God fortsättning på er alla!!

Så snart är jag med i racet igen...
    Har varit väääldigt segt att vänta på mens som inte kommer och så men nästa Tisdag ska jag till gyn och börja med dubbeldosen med Pergo så snart kan jag börja hoppas igenGlad
    Ska bli så himla härligt och hoppas verkligen på att det kommer att funka denna gång!!

• SysterAnna

Bim -9/10 idag...Så lååååång väntan. Känner inget ännu och har inte heller så stora förhoppningar om att vi skulle ha lyckats denna månaden heller... På grund av diverse strul och på tok för mycket jobb så fick vi bara till det 2 gånger dagarna precis inpå ÄL (en av gångerna på ÄL-dagen tror jag). Men det är bara att vänta och se. Funderar på hur man skall göra med nyår nu dock. Brukar bli nåt glas vin eller två och champagne, men tänk om man lyckats. Visserligen lever inte barnet på min näring förrän framåt v.6, men ändå. Hur resonerar ni andra?

• MiAmore
    sommar skrev 2010-12-27 18:20:07 följande:
    Hej tjejer! Nu känner jag att måste få skriva av mig igen. Hmmm från att ha trott att jag fått ett mf då läkarn jag pratade med trodde det så började jag blöda så otroligt mycket dan innan julafton att vi åkte in till akuten. Då snackar vi galet mycket blod. Från akuten och en trappa upp med en fet binda så bara forsade det. Urk!! Nog om det äckliga. Visade sig att jag fått en blödning man får VÄLDIGT sällan. Framkallas av stress. Ja, jag har haft det rätt så stressigt hemma med en rättegång, jul och allt tänk på bebis. Fick primolut och orden att kör på som vanligt. Efter kuren ska du få din mens men får du inte den så är du med barn. Så mensen ska komma runt den 11, 12 januari. Gjorde ett äl test nu och det visar att jag har äl, eller ja kommer ha det inom några dagar. Så ikväll blir det mys med mannen. En galen julhelg men hoppas året börjar bra. Massa kramar till er. Från en hoppfull sommar.
    Nej men, vilken jul du har haft Hoppas ditt nyår blir bättre!
    Brooklyn skrev 2010-12-27 19:37:51 följande:
    Vet att jag med all säkerhet inte kommer att se nått än men nu kan jag inte hålla mig längre, imorgon börjar jag testa =) Är då på bim -4!
    Kan inte hålla mig längre !
    Håller tummarna!
    ♥Milo 090107♥
  • skruttnorpan

BabyW: Kvinnlig intuition är inte att underskatta! Och så rutinerad i "branchen" som du är så är risken liten att du inbillar dig!

SysterAnna skrev 2010-12-27 20:36:44 följande:
    Bim -9/10 idag...Så lååååång väntan. Känner inget ännu och har inte heller så stora förhoppningar om att vi skulle ha lyckats denna månaden heller... På grund av diverse strul och på tok för mycket jobb så fick vi bara till det 2 gånger dagarna precis inpå ÄL (en av gångerna på ÄL-dagen tror jag). Men det är bara att vänta och se. Funderar på hur man skall göra med nyår nu dock. Brukar bli nåt glas vin eller två och champagne, men tänk om man lyckats. Visserligen lever inte barnet på min näring förrän framåt v.6, men ändå. Hur resonerar ni andra?

Jag funderar åt samma håll...har iof inte BIM förr än 10 jan,men ändå...tänker nog dricka ganska sparsamt...ha ett glas och ta en mun då och då, men tömma ut lite i vasken eller på toaletten vid läge. Hoppas verkligen att det har tagit sig för dig nu! Gör det som känns bäst för dig, forskning visar ju att fostret inte lever på dig förr än v 6 så rent teoretiskt gör du ingen skada...men det måste ju kännas rätt i hjärtat också...

Brooklyn: LYCKA TILL!!!
    Malika: Håller tummen för att det går bra nu!

• escapee

Hej. nu börjar jag nojja...
    fick postivt på äl test den 24, vi hade samlag 23,24, och 25..
    alldeles nyss fick jag någon konstig smärta i magen.. höger sida samt under naveln..
    är det något tecken på någonting?

• escapee
    MiAmore skrev 2010-12-27 13:05:45 följande:
    Vad tråkigt att du har en så negativ känsla Har ni försökt länge?

Jag är på äl+2 så har en lång väntan på bim nu
    Jag väntar också.. vi har försökt i 5 månader. Hur länge har ni försökt? =)
  • ungm91

Hoppar in här jag med. Har försökt i 8 månader snart, plockade ut min pstav för 1 år sedan strax.. har bim runt den 5. Eller rätt exakt den 5. Men har idag haft en blödning som började imorse men har avtagit och övergått till bruna flytningar.. kan de vara en nidblödning? Det kan ju inte vara mensen som är så tidig..? Kanske någon som har erfarenhet av nidblödning eller något? Hoppas det är en nidblödning så det kanske äntligen är min tur..

• Majmamma1984
    BabyW skrev 2010-12-27 16:04:23 följande:
    Elle 1984 - jag har fått 8 mf under åren allt mellan v 7 och 13 och ditt fall är ju samma sak. Anledningen att man bör vänta en menscykel är att "sårytan" i livmoderns ska hinna läka ordentligt för att undvika att tappa nästkommande embryo och få mf. Det är vad jag fått veta och de råd jag lytt då man (jag iaf) efter lyckan att få sitt plus verkligen inte vill få allt raserat med ett mf. Mitt råd är att vänta för att det ska vara större sannolikhet för din nästa graviditet att få sitta kvar! Samtidigt som jag till tusen procent kan förstå din längtan och att du inte vill vänta en sekund till... Försök tänk med hjärnan och inte ned ditt hjärta en stund och fatta ett beslut som ni är helt eniga om!! Håller tummar och tår för dig/er!!
    Kramar
    Tack BabyW, jo jag vet ju egentligen vad som är bäst.... Men du vet ju hur det är. =) Vi ska verkligen försöka att vänta.
  • malika

Skruttnorpan: Tack så mycketGlad
    Hoppas ju i alla fall att Pergon kommer att funka som den ska denna gång!{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!