30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Cissi, om du vill kan jag berätta vem mördaren är så slipper du se alla avsnitt.
Cissi, om du vill kan jag berätta vem mördaren är så slipper du se alla avsnitt.
Är det inte din H du talar om? lugna ner sig, förstår inte riktigt...
Cilla, aj det gör så ont! Antibiotikan brukar ta fort, så se till att få i honom den.
Jag är också skeptisk till Montissori. Kanske ok på dagis men på skola tycker jag det verkar vara för mycket flum-flum. Har dessutom två kompisar som gått Montissoriskola och de blev mobbade rejält på skolan vilket har gett mig dåliga vibbar (men så är ju inte alla Montissoriskolor så klart) men kanske jag är för negativ pga dem?
Det går löss på vårt dagis. Är det meningen att man ska hålla sitt barn hemma om de har löss? Jag fattar att det inte är kul att skicka dem till dagis men har man verkligen rätt att vabba för att de har löss?
eller hur? Jag ska köpa en rakapparat och så får liten bli flintis en period. Fördelen med att ha en kille som inte bryr sig om utseendet (ännu).
Min systerdotter skulle inte gå ut om man klippte henne korthårig.
Hittar inget på vårdguiden om det och dagischefen sa inte rakt ut att man ska vara hemma men det hördes att man borde det. Nu är ju jag hemma så skulle liten få det så får han väl stanna hemma.
Och Somnat, NEJ G ska få ha sina fina lockar kvar!
Troligtvis inte särskilt bra eftersom liten även slår nu vid tre års ålder. Dock med den skillnaden att han nu även skriker "du är dum mamma"... Vi har valt att säga till/lyfta bort honom. Tycker man kan ignorera det man "inte ser" men slag måste man reagera på/markera att det ej är ok. Men om det är rätt vet jag inte,har inte märkt så stor framgång ännu,återkommer om några år
Jag gillar inte nannymetoderna. Dock så brukar vi lyfta bort sonen när han skriker/slåss för att markera att vi inte "vill vara" med honom då. Ofta behöver han lite tid att lugna ner sig då. Annars kan man även försöka avleda om det går. Eller förebygga,dvs ha mat klar i tid,lägga i tid etc.
Resande, vi har nog tvilliingar ändå! Min n är likadan, slogs förut och så nu har det börjat igen. Inte på andra men på mamma och pappa (och lillebror när han är riktigt frustrerad). Jag tror att trägen vinner gäller bara att hålla ut medans det pågår, tar väl slut när de flyttar hemifrån om inte annat...
Cilla hoppas G mår bättre nu. Fy vad jobbigt med sjukdomar.