• Älgen

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Nu har du förstått! TInga tinga tinga sagor från Afrika... Jag och lillen gillar dem så mycket. Maken tycker det är dumt att han lär sig att flamingos står på ett ben för att de ska samsas med krabborna men verkar tycka det är helt ok att han lär sig att elefanter kan flyga, bilar kan prata och en hantverkare kan laga allt! Det är ju SAGOR liksom. Bilderna är underbara tycker jag, såg också På spåret och sa till maken "jamen det ser ju ut som Tinga" men fattade inte att det verkligen var dem förrän frågan kom. Smart? Näää. 

Har inte hittat nåt på nätet, eller rättare sagt ej hittat billiga affischer på nätet. Om nån ser dem, hojta!  

• Älgen

Tack både Somnat och Gabi! Ska leta vidare och ev. inhandla påslakanet, så fint!

• Älgen

"Strunt i dumma normer Alla barn har olika former" som Fru Teranodon (Eller hur det stavas) säger stämmer så bra, fast hon ju pratar om dinosaurier då förstås. Tack för alla tips på Tinga-saker. Vill helst ha teckningarna från Tv för jag tycker de är så fina och var på vippen att köpa påslakanet men avskys också det materialet så tack för den som påpekade att det var mikrofiber och inte bomull.

• Älgen

Och så vet man att det är årstidsväxling när ni börjar diskutera skor!

• Älgen
    Somnat skrev 2012-03-19 09:56:09 följande:
    Du är underbar!
    HÅller med! 
  • Älgen

N fick ha stora skor i början för hans knubbiga fötter kom inte in i skor som annars var lagom i längden. Om man har svårt att gå som det är när man precis lärt sig gå så blir det inte lättare i för stora skor och snömodd... 

Coops stövlar är de bra? köpte billighetsstövlar i våras och de sprack på bara nån vecka så jag är lite skeptisk men tycker samtidigt det är onödigt att lägga stora pengar på små skor.  

• Älgen
    Somnat skrev 2012-03-20 15:47:40 följande:
    Jag kanske borde skaffa mig en riktig hobby istället.. Vad tror ni?!
    NEJ! vem sa vi då fråga? och föresten, vad hette de breda byxorna?
  • Älgen

Åh den är så bra men ruskig. Jag hade svårt att somna men så är jag en Lille Skutt ibland.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13