30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Så otroligt dåligt att inte föräldrarna får vara med på Luciatåget, jag hade blivit skogstokig.
Så otroligt dåligt att inte föräldrarna får vara med på Luciatåget, jag hade blivit skogstokig.
Och vi delade ut dem innan midnattsmässan vilket är stort för min familj! Maken anser att man ska ta det liiiite tidigare när det finns barn i familjen så okej då! Det blev efter maten, runt klockan halv sju.
Vi har kvällspigga barn, dessutom har de ju hela jullovet på sig att leka med grejjorna. Men skulle det inte funka så får vi väl öppna klapparna tidigare.
Nån som vet om Maxi Cosy babyskydd med Isofix funkar i en Saab 9-3?
Jag fattar inte det där med isofix, jag trodde själva "benet och basen" som man monterar fast är isofixen men så är det kanske inte? Är det nåt som sitter i bilen?
Jamen då fattar jag, såg en sån bild förut. Aha. Jag trodde själva basplattan var isofixen.
Nån som haft sån babyskydd med basplatta som man bara kan klicka fast stolen i? Är det bättre än vanlig stol du måste spänna fast? Kan man temporärt ta bort plattan?
Får ringa nån affär och fråga men har nån svar här och nu tar jag tacksamt emot dem.
Hur man stavar svåra ord Blomster får vi fråga Sara eller Ela om!
Vårt förra babyskydd var gamla vanliga som man själv spänner fast, gick bra när man vande sig (och inte visste nåt annat). Jag har nu blivit erbjuden en stol med basplatta vilket låter bra men maken är skeptisk. Tack för er input.
Jag tycker också det låter bra men maken tycker det är dumt att binda upp en bilstol för babyskyddet när vi redan har barnstolen som tar en stols plats. Dvs vill man skjutsa nån annan så är det inte många platser kvar.
Tack för alla svar! Låter bra, bra med argument till maken som är en riktig ingenjör som gillar exeltabeller och statestik.
Tittar nu på Bortom rubrikerna om bussolyckan utanför Sundsvall för många år sen. Fasiken vad man kan gråta för folk man inte känner.
Finns det inte en presentförpackning på bolaget som är en trälåda? där kan du ju lägga en flaska whiskey eller kalsonger? Eller om du ger en flaska whiskey som är lagrad i ek eller nåt, funkar det?