• Älgen

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

De skall ha maskerad på lillens dagis. Han vill vara tiger eller dinosarie, helst bägge Nån som har förslag på utklädnad. Finns det nån tigerpyjamas på storkedjorna? Eller dinosariestass? HJÄLP /från mamman som inte kan sy.

• Älgen

Tack för tips på tigerpyjamaser. Kollade in olika hemsidor och hittade inte några men nu ska jag gå till affärerna istället!

Barn kan använda vuxentandkräm säger min tandläkare. Man tar bara en liten dutt, som barnets nagel i storlek och sen borsta. DOCK vissa vuxentandkrämer får man inte använda på barn (tror det är vuxen Zendium?), det står på tuben.

• Älgen

Om ni forskar på graviditetsillamående så är ni välkomna allesammans!

Hormonstinn, hoppas lillan mår bättre snart.

• Älgen
    Somnat skrev 2011-10-24 22:45:25 följande:
    Persefone:
    Tyvärr gör vi ju inte det, men senast idag (när folk kollade in min mage. De gör det och liksom väntar på att jag ska säga att jag är gravid. Vilket är irriterande. Iaf...) tänkte jag på hur jävligt det var att forska MED graviditetsillamående... Skönt att du får vara hemma, iaf. Och hoppas att du mår bättre!  

Fan vad folk kan hålla på. Skicka dem till Magdalena Ribbing! Den damen vet hur man ger svar på dumt tilltal.

Och ja, det är skönt att vara hemma och illamående istället för att ta hand om andra illamående och själv vara illamående. 
  • Älgen

Pysslig, imponerande av L. Vår plutt fattar ingenting av pottan...

Hormonstinn, skönt att A mår bättre och att lillebror verkar må bra. Jag har inte provat B-vit. ska diskutera det med bm vid nästa träff. Dock äter jag så mycket mediciner nu som det är så det känns inte helt ok att tillföra mera. Jag kräks inte så mycket mera "bara" illamående vilket gör att jag inte äter. 

Mulle, man kan hoppa lite ut och in ur trådarna.      

• Älgen

Johanna. Bra att du påpekade. Jag trodde att jag skrev i rätt tråd och är ledsen att det hamnade fel. Du är inte polis, mycket bra med en påminnelse.

• Älgen

Min söte, snälle lille plutt har också börjat testa gränser mer och mer. Det tar på nerverna!Väldigt mycket.  Ofta gör han saker han vet han inte får med glimt i ögat och stirrandes på mig för att se om jag reagerar och hur jag ska reagera. Suck. Det är svårt att inte bli arg ibland.
    Ibland ryter jag ifrån, ibland försöker jag vara pedagogisk, ibland låtsas jag inte se och ibland mutar jag, allt efter vilket tillfälle det är. Att inte se är nog det mest effektiva tyvärr.  

• Älgen

Oj elaka morrande figurer. Min son skulle aldrig klara Mumin hör jag. Han är rädd för det mesta på tv och just nu funkar Bananer i pyjamas bäst. De är inte elaka och det finns inga elaka figurer där. Pippi går inte heller, så jag har inte ens försökt med andra ASTRID figurer.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13