• Älgen

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Maj är helt klart nya april!

• Älgen

Vad ser du för min framtid Ela?
    Och när kommer fyran för er?

Kate, trist med frysförsöken men hoppas på mer tur framöver. Skit att inte ni också kan gå privat i Sverige.

Vi har haft en underbar helg även om även min gulleplutt har insett att trots finns... Det är rätt gulligt tycker jag när han lägger ner och bara skriker (när man själv har gott om tid dvs.) annars kan jag hålla mig för skratt. Tackar dock en högre makt för att trotset inte kom samtidigt som overallsäsongen. FY för att kämpa på en trotsig unge en overall, mössa, vantar, skor... Det är underbart med värmen nu, en keps och sen är man iväg!

• Älgen

Har inga råd Cissi men känner med dig. Min syster har ungefär samma problem med sin dotter och hon håller på att bli tokig på att lillan aldrig äter.

• Älgen

Mrs Fisk, jag höjer rösten ibland när han inte "hör" och visar med kroppen att jag blir arg. Jag tror det är bra för barn att se att man kan bli arg och sen bli glad och sams utan att det är farligt. Alla typer av känslor finns ju i livet.

Däremot skulle jag aldrig skälla ut honom, vare sig hemma eller bland folk, precis som jag inte skulle skälla ut sambon (även om jag ibland är bra sugen ).

• Älgen

Kan inte låta bli att tycka att det var sött men förstår att det kanske var svårt att se det i natt... backup djur lät smart. Lillen har dock mitt gamla gosedjur så det blir svårt att hitta ett extra.

• Älgen

Skansen har sett många småtussar, minns lilla penntrollet men också en svettig liten majblomma, eller var det mamman som var svet

• Älgen

Åh åka skridskor med tjocksockar som raggsockar hette hemma var en favorit när jag var barn. Denise Spiellman (eller hur det nu stavas) var idolen. Försökte lära liten i vintras men det gick inte in.

• Älgen

MARGE Kul att se dig! CISSI visst hette hon så,jag mindes fel. Hennes snurr med armar och ett ben ovanför huvudet, oj vad vi tyckte det var imponerande. Men sen gled vi fram själva på köksgolvet och gjorde ju samma snurr...

• Älgen

Koja är mycket smart att bygga. Jag brukar också slänga filten ovanpå soffbordet och sen klämma in mig under bordet med mobilen. Då kan jag ligga och vila/smygsurfa medans liten styr och ställer runt omkring mig. Han hämtar djuren (som jag matar i kojan) och bygger ut, medans jag tar det lugnt. Har du aldrig provat det efter jobbet när du är trött?

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13