• Älgen

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Johanna 35 skrev 2011-01-31 13:12:02 följande:
    Till oroliga föräldrar kan jag slänga in ytterligare en brasklapp; när E fick sin skallfraktur så visade han inte ett enda symptom på hjärnskaking, vilket var vad jag spanade efter efter fall på huvudet! Det kan alltså hända andra saker utöver hjärnskakning.
    Cissi, berätta inte det för din man!

Min kompis träffade sin sambo först när vi försökt få barn ett tag, nu väntar hon sitt tredje. Å andra sidan, finns det kämpare som inte fått sitt första barn ännu.
    Jag är djupt tacksam för min plutt (och önskar flera på samma gång).

Juni, du kommer vara högvilt på arbetsmarkanden. Kanske ta med mor-och farföräldrar i CV'et?
  • Älgen

Och vi frågar jämt om lillen vill ha sitt, ja vad heter det nu, som man har när det regnar? Balablu, så sött man nästan storknar.

• Älgen
    Kate Lynn skrev 2011-01-31 13:58:43 följande:
    Vad sägs om bajsånger? (kalsonger)
  • Älgen
    MrsFreckles skrev 2011-01-31 23:25:57 följande:
    Ela - som mina foraldrar da, som bara skulle ha mig och en hund...sa blev jag allergisk mot hunden, och sa blev det 2 smabroder istallet tror jag beratta den storyn har forut men jag borjar bli gammal och glomsk
    Tål att berättas igen!

Jag förstår både dig och Kate i ert syskonprat. Och håller med Johlinn, man ska göra det som känns bäst för en själv.
    Det där med att få ett till barn bara för att första barnet ska få ett syskon tycker jag låter så hemskt. Fattar att föräldrarna inte får ett till barn "bara" därför men när man säger det så låter det som om de lika gärna kunnat köpt ett Nintendo eller liknande. Men så är jag rätt känslig när det gäller barnalstrande eftersom vi inte bara kunnt "skaffa" barn.

Böcker är underbart! Min son är helt såld på sin Bamsebok just nu men varvar med de andra tack och lov. Jag gillar Bu och Bä helskarpt. De rekommenderas! Sen gäller det ju att ha böcker man själv gillar (Bamseboken är en julklapp från släkten...) för man får ju läsa dem om och om igen

Nån som åkt skidor med en tvååring i pulka bakpå? Är det svårt? Tungt?
  • Älgen

Kate, lycka till i Norrland!

Tjet, bra kämpat med allt. Har ju sett på fb hur du åker till IKEA var och varannan dag, bara det tär ju på psyket... Kram.

Jag är admin till fb-gruppen, lyckades hitta den nu och skicka inbjudan till Somna när jag insåg att hon redan var där...

Vill också ha en IPAD. Men för Elas barn tror jag faktiskt mer på en bärbar DVD. Vi har en som inte blir så snällt behandlad alla dagar. Perfekt att ha med på resor för barnen (och föräldrarna!). Jag har kollat lite på DVDboxar när jag rest, helt underbart.

• Älgen
    Piggley Wink skrev 2011-02-03 10:42:36 följande:
    Åh, vad härligt med solsemester! Det har vi inte varit på sen typ 02 eller nåt, vi gillar ju att vara här hemma på västkusten på sommaren (vi bor ju bara en km från havet) och på vintern hägrar skidor mer... Hrmm, undrar om det inte får bli nån solsemester när N blir lite större så att han kan uppskatta det.
    "vad ska ni på semester för? Ni bor ju på landet!"
  • Älgen

Grattis Cissi! Wow en lillebror, vad underbart!

Kate, kanske var det bra att läkare skickade er vidare till barnakuten. Att sy i ansiktet på ett barn (och vuxna med) skall bara de som är duktiga göra, så trist med fula ärr i ansiktet.

Sara, kolla med husläkare/BVC vad de tror om när ni ska gå.
    Riktlinjerna brukar ju vara 48 timmar och hur tröstlöst det än är att vara hemma med ett barn som är piggt så skall man ju vara det. Hur många smittade hade man inte kunnat undvika om folk inte sprang till jobb/dagis/skola för tidigt.
    /en mamma hemma med diarréigt barn... Kräks Kräks Kräks Kan väl dock inte klaga på att han får första magsjukan efter han fyllt två.

• Älgen

Har varit ute och svirat... Så pappan har fått tagit det värsta blöjbyteriet, så nej, det är inte synd om mig men imorgon bitti när pappan går till jobbet då  blir det så.

Är det dag hos dig nu?

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13