• Älgen

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Om nån undrar så kan jag tala om att jag inte är nån fena på mobilsurf!

• Älgen

Mysigt med gran! Älskar som sagt jul och pynten som hör till.

Johlinn, hoppas ni får en skön helg!

Marge, andas... Suck för knepiga regler.

• Älgen

Jag räknar med att Ela får tvillingar 2011 och Sara toppar det med trillingar!

Och för er som undrar så är det sk-t SJ som håller mig vaken. Min mamma ringde helt förtvivlad, hennes tåg som hon skulle åka med från liten håla i Norrland hade bara gått upp i rök och nu satt hon där och väntade, väntade och väntade. Fick inte tag på nån och visste inte hur hon skulle göra. Efter många om och men fick jag tag på SJ och då, vips så dök tåget upp tack och lov. Nu väntar jag bara på att hon ska ringa och säga att hon faktiskt kom på tåget så jag får hoppa i säng igen.

Inte helt fel att sitta uppe ändå, ljusen i granen tindrar och ute lyser snön vit från taken och ja, endast älgen och tomten är vaken. Tomte

• Älgen

Men nu får jag sova! Mamma är på tåget!

Undrar vad Ela gör...

• Älgen

Fem myror är så bra! Jag älskade det när jag var liten. Nu introducerar vi bokstäver till N och jag ska nog låna dvd'n av syrran. N har börjat kommentera bokstäver, gick fram till ugnen och sa "titta mamma N-bokstav" och pekade på SIEMENS. Japp, N finns på många ställen.

Men att böja verb, nja, där är vi inte ännu... Imponerande.
    Och vad som är  mer imponerande är att få till ett fint kort med sitt barn där det sitter still och ser så där söt ut som han ju faktiskt är, inte lätt!

I Stockholm vräker snön ner och jag funderar på att julshoppa lite, för inte vågar sig terrorister ut i detta väder?

• Älgen

Och nej, mamma har inte kommit fram än, bara halvvägs men så ska hon åka lååååångt också. Och vädret är ju inte det bästa ur SJ synvinkel.

• Älgen
    ilja73 skrev 2010-12-19 18:38:11 följande:
    Marge:
    Nu har jag gjort din kola som du skrev om förra året. Den är inte inpackad i papper än men jag har skurit den i bitar. Nu är det stora problemet hur vi ska få den att räcka ända till jul
    Fiolina, Jag tror det var pga ditt problem som du fick en kram av Hanya... Känns som om just du behöver en med såna kluriga frågor!
  • Älgen

Grattis Ela! Prinsar är fina! CISSI, jag tar mer än gärna A, han är ju så fin! ni får inte prata så mycket godis, blir så sugen! MARGE. Vill oxkså höra historier från landet... jag troor jag kan alla dagar ang lekträffen. Dock kan jag inte klipp å klistra med min fina mobil så nån annan kanske kan skriva in mig i listan?

• Älgen
    Tomte Vill bara önska alla en riktigt fin julhelg! Tomte

Med eller utan julpynt, hoppas alla får en lugn och skön helg med nära och kära!
  • Älgen

Pokergirl, överallt säger man att man ska vara hemma 48 timmar efter magsjuka eftersom det kan smitta. Se här http://www.vardguiden.se/Tema/Barn-och-foraldrar/Sma-barn-1-5-ar/Smittor-pa-forskolor/
    Vilket jag är otroligt tacksam för och hoppas att alla föräldrar håller på för magsjka är INTE kul.
    Vi blev liggandes i julhelgen, den enda som klarade sig var sonen, tack och lov! Och skönt att vi var sjuka i omgångar så nån kunde ta hand om lillen.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13