• Älgen

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Glömde ju säga, hoppas Sara blir bättre snart! Inte kul med ständig fylla. Hur kunde de konstatera att det var virus? Är du yr även när du ligger?

• Älgen

Är det någon här som prenumrerar på någon föräldratidning? FUnderar på att unna mig lite lyx i vardagen men kanske ska man ta en tidning som handlar om annat än barn då? Nån som har bra förslag?

• Älgen

Jag börjar fundera så mer och mer Johlinn, att livet blir nog bättre då. Alltså, inser ju att inte allt blir perfekt men tror att det är skönare att få mer tid med liten och mer tid hemma. Jag är en riktig soffpotatis, skulle lätt kunnat vara hemma med lillen några år utan problem.
    Samtidigt så är pengar en del av vårt liv och vi måste gå runt så blir det lite "spill" funkar det men för stort inkomsttapp vet jag inte om det går.

• Älgen

Eller böcker Somna. Astridböcker finns på många språk på Junibäcken. Lätt att skicka och jul att få. Eller Pettsson böckerna som ju också är så bra.

• Älgen

Tack Sara för din hjälp. Jag menade inte att du skulle räkna åt mig bara ge mig en knuff i rätt riktning. Jag lider av svår fönsterbrevssjuka så att läsa FK's hemsida kräver en del knuffande. Nu ska jag ta tag i det, läsa på och kanske får jag mer tid med liten snart! Han är snart 2 år och 4 månader. " jag är en stor kille mamma" är hans favorit mening numera.

TAck LIme! Hoppas på fler chanser. Och nej, min chef bryr sig inte om vår metala hälsa tyvärr. Bara att schemaraderna är täckta.

Badkläder??? Usch. jag är tjockare nu än nånsin tidigare. Vägde mycket mindre när jag var föräldraledig, tack och lov för amning!

• Älgen

Ela hoppas ni snart är friska! Cissi Citodon Innehåller paracetamol vilket även Alvedon innehåller, så din man bör ej ta fulldos av bägge för då blir det överdosering.

• Älgen
    Pysslig skrev 2011-03-31 21:15:29 följande:
    Vågar inte kommentera något om L's sömn men jag har hört att endel barn sover 19:15--7 och 1 timme middag på fsk men 2 timmar middag hemma på helgerna! Men det är bara vad jag har hört! Cool
    Jag har också hört om såna barn!
  • Älgen

Och vi har upptäckt Pippi. Lånade Pippiböcker igår och köpte Pippibyxor. Stor lycka för sonen. Nu går Pippifilm på Youtube, mycket läskiga är dock sjörövarna om nån undrar.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13