• Älgen

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Anna, jag förstår att det är kämpigt för dig/er just nu. Att diskutera så viktiga ämnen, att få ett barn, lämna ett förhållande (där även ett barn är inblandat) väcker ju så klart jättestarka känslor och kommer förändra livet oerhört. Tror dock att det är nödvändigt att ta itu med saker och få en fortsättning på livet, med eller utan sambo. Om man bara går och drar på allt så tror jag att man blir bitter (eller jag veet att jag skulle bli det i alla fall).
    Jättestarkt av dig att ta upp det med din sambo trots att han inte verkar vilja prata.
    Kom ihåg att du är stark och bäst! Stor kram!
    (och så klart du ska få en ny mobil!)

Jag har en Xperia, höll på att bli galen ibörjan eftersom jag inte fattade hur man skulle dra på skärmen men när det väl funkade så gillar jag det verkligen. Vet inte skillnade mellan Iphone och android så jag kan inte jämföra men gillar verkligen denna nya variant av mobil. Rekommenderas.

Har dock en fråga, ni andra som har Xperia, vilken kalender har ni? Jag kör med yahoo mail och har tidigare haft My phone explorer som kalender men nu funderar jag på vad jag ska ha, vad har ni andra?

Härligt Mrs Fisk att D börjar prata! Han har nog mycket att säga när han väl kommer igång!

• Älgen
    Limefrukt skrev 2011-01-18 22:04:47 följande:
    Kate Lynn skrev 2011-01-17 15:28:57 följande:
    Hur bokade jag min träning (just ja, jag tränade visst inte ...)
    Det gjorde visst inte jag heller? Så bra att jag kan boka i telefonen nu!
    Nej, visst ja, jag tränar visst inte nu heller? Drömmer

Vad heter kalendern du har till Xperia? Är du nöjd?
  • Älgen

Och vad är en widget? Jo, jag har det på min telefon men vet ju inte vad nåt heter...

• Älgen

Soman, jag har ingen aning om hur man slår av nätet på fånen. Borde lära mig det, hmm nån med Xperia som vet?

Lime, fy vad trist med din kollega. Gäller att man ska tänka på att ta tillvara de stunder man har med varandra.
    Ang. kalender så hade jag på förra mobilen en kalenderfunktion som jag även hade i min dator så att jag kunde skriva i datorn och sen synka över.

Somna, tycker du att Googles kalender är bra?
    Jag är säker på att Marge och S tyckte om sitt främmande! Vem kan inte vara glad över att se G och hans härliga mamma!

• Älgen

Fio, glömde igår, Grattis till jobbet! Hoppas det löser sig med sambons jobb.

Mrs Fisk, hoppas det gått bra för din pappa. Du har rätt i att man ska tänka på att livet tar slut. Och man ska säga till folk att man tycker om dem när tid finns.

Olimpia, ruskigt med brand. Kram.

Och kram till Anna med. Du är stark och kommer att grejja detta, även om det blir tufft.

• Älgen
    Marge75 skrev 2011-01-20 21:45:00 följande:
    hur menar du nu ...? Drömmer Till att börja med kostar ju en större lägenhet i Stockholm i det närmaste ingenting. Och den större lägenheten man sedan köper är ju naturligtvis i toppskick och behöver inte renoveras över huvud taget. Det finns alltså inte en gasspis från anno dazumal som behöver bytas ut av barnsäkerhetsskäl, och allt är också förberett och klart för diskmaskin i köket som för övrigt har en modern arbetshöjd på alla bänkar och alltså inte är 70 cm höga. Badrumsdörren går att stänga utan problem, avloppet för tvättmaskinen läcker inte, och de gamla slitna vinylgolven som inte ligger ovanpå de gamla trägolven behöver inte åtgärdas på något sätt eftersom det inte är hål i dem (eftersom de inte finns till att börja med, det har jag ju redan sagt). Elen behöver heller inte åtgärdas på något endaste vis, framför allt behöver inte huvudsäkringen bytas för att kunna klara av diskmaskinen, för den är ju redan på plats under de normalhöga arbetsbänkarna i det moderna köket. 
    Funkar ju fint med lägsta nivådagar då, inkasserar massor av pengar!
    MEN om du vill så kan vi faktiskt byta lägenhet! Vår är hyfsat nyrenoverad, ligger nära ert blivande dagis, vilket det än blir och vår diskbänk är HÖG (maken envisades att bygga en högre än normalt eftersom han är lång, vilket ju är toppen för mig som är... inte kanske riktigt så lång) vilket ju skulle passa dig! Snällt va?
  • Älgen
    cilla67 skrev 2011-01-20 22:49:39 följande:
    Persefone, var det för att maken hade tänkt ta hand om all disk och matlagning som han ville ha bänken så hög?! 
    Det var ju det jag hoppades på men har inte riktigt blivit så. Jag skulle gärna ha en diskbänk på 70 cm. Och ja, om nån undrar så ser vi ut som Helan och Halvan (förutom att bägge liknar Helan på midjemåttet).
  • Älgen

Fio, jag tror det är bäst att försöka med en ny filt på dagis så ni slipper släpande och risken att den försvinner på dagis eller till/från. Jag tänkte mig att hela dagis situationen är så ny att man kan försöka med en ny.
    Kanske kan han ha den nya i sängen från och med nu så den luktar lite gott?

Mrs Fisks gosefilt x flera var bra!

Cissi, N har mest gamla schampooflaskor, byttor och sånt i badet. Sen brukar hans djur bada med  honom,  http://www.schleich-s.com/en/action_figures/collectables/product_range/index.html?PHPSESSID=91ce74e8f745a649fa198cd6780329d5
    De flyter ju inte men han har ofta lite vatten eller så får de åka båt i nån bytta.

• Älgen
    Somnat skrev 2011-01-23 23:29:23 följande:
    Schleich-djuren har blivit min nya favvo! G gillar dem också... De är så fint gjorda. På katter/hundar kan man tex se trampdynorna under fötterna. Och så står de stadigt. Fast de flyter förstås inte. Alltid är det något..

9,5 h kvar till dagisstart. Inte för att jag räknar...
    Fast N's djur är rätt bra på att hålla andan...

Ojojoj, är det så kort tid kvar! Kramelikramelikram till er alla!
    Och jag har inte glömt tröjan, den kommer snart!
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13