-
Off course!Somnat skrev 2011-01-01 15:30:38 följande:Men för 17 gubbar! Han väljer inte fel. Det är bruttan som inte vill ha honom!
-
Så ska det låta! Synd bara att jag inte var hemma!Somnat skrev 2011-01-04 12:22:12 följande:Nu är tunnelbanan i Marge och Persefone-land, så nu är det dags att kliva av
-
Jag rekommenderar Bepanten. Läckte illröd och sårig rumpa på nolltid när n besvärades av det. kramar till Johlinn. Tack för attdu tittar in ibland och säger hur det är.
-
I mitt förhållande är det också jag som är hamstern. Jag har så svårt att skiljas från saker eftersom de innehåller så mycket minnen, behöver inte vara värdefulla grejjor men som Sara, grattiskort, en del kläder, allt som har med n att göra osv.
En ständig källa till irritation i vårt hem är slänga eller ej. Maken skulle helst slänga allt jag äger... -
Det är så jag haft det i höst, oro, oro, oro, för allt. Och sen deppighet på det. Vet inte hur man kommer över det men jag har försökt Somnas kompis mammas ord att man bara ska "ta sig samman" eller hur var det Somna? Det har funkat si så där kan jag säga men jag jobbar på det, om jag hittar nåt bra tankesätt så hör jag av mig.Marge75 skrev 2011-01-07 22:05:19 följande:Däremot har jag dragit på mig en evinnerlig oro. Jag är orolig för ALLT. Visst är det lite snurrigt nu med dagisinskolning fast inte riktigt när vi skulle behöva det så vi får snärja med ledig dagar och mormor, ny lägenhet med lite bygge och flytt, Herr M byter jobb, jag känner mig rätt hårt pressad på mitt jobb, vi har varit sjuka ... tja, det är lite mycket helt enkelt. Och på det reagerar jag genom att bli supernervös över ALLT. Jag skulle kunna ha ont i magen av oro för att vi ska parkera om bilen i övermorgon - tänk om det är jättejobbigt att skotta loss den, tänk om den är helt inplogad, tänk om den är påkörd, tänk om vi inte hittar någon ny plats, tänk om S inte alls vill sitta i bilen när den ska parkeras om - ja, eller han kanske inte behöver vara med, förutom om Herr M skulle bli sjuk nu, tänk om Herr M blir sjuk ... och så vidare och så vidare. Och det finns rätt många saker som är på komplexitetsnivån "parkera om bilen", så många saker att oroa sig över blir det. Och så får jag dåligt samvete över att jag bara är nervös och orolig över den nya lägenheten och allt nytt när Herr M är alldeles lycklig. Jag ser själv att jag bara ser detaljerna och inte helheten, men jag kan för mitt liv inte komma på hur jag ska göra för att se hela bilden.
-
I övrigt säger jag bara, kram och hej till alla!
Gillade också Flufftomtens inlägg! -
Någon som vet vart man kan hitta påslakan med Bamse på?
-
Sara, vi hade kort inskolning då de skolade in fem barn (med föräldrar)samtidigt. Veckan efter så kom de övriga fem och skolades in samtidigt som min son gick sin första vecka utan mamma. Intensivt,ja visst men jättebra tyckte jag. Dåhann jag se lite av dagisvärlden och lära känna andra barn och föräldrar. Sen är det ju märkligt och joobbigt men blir ju oftast bra sen. Lycka till.
-
Tack för igår! Modigt att bjuda in oss alla! Min plutt är lite hängig fortfarande och jag hoppas att ingen blivit smittad.
Fin tapet! Kul med färger. Min man är mest inne på vitt men jag pressar in färger här och där. Gillar färglatt.
Tack för tips om Bamselakan. Jag hittade det på Jysk. De är MYCKET uppskattade. Har även tänkt köpa wallies med nåt roligt mönster, vet inte riktigt vart. Har sett dem på IKEA och vår färgaffär, finns det andra ställen att titta på?
Kalas med tolv tre-åringar... ojojoj... Vi har en stor föreningslokal tack och lov, skulle inte palla med ett dagiskalas i lägenheten. Finns det nåt sånt ni kan låna Kate? -
Det var hos G jag fick inspirationen, han hade jättefint!, men måla själv skall jag INTE göra. Kan inte ens dra ett streck rakt, bättre i så fall att låta n måla!Somnat skrev 2011-01-10 22:28:27 följande:Äh, va f-n. Nätet la av...
Persefone:
Kreatima har ett rätt bra utbud om du vill se dem live.
favoritsaker.se ha ett lite annorlunda utbud, och jag tror även de har showroom/butik i ngn norrförort.
På unikdekor.se kan du själva välja färg om du vill ha speciella frger/enfärgade figurer. Jag beställde grodorna i Gs rum därifrån då jag ville ha dem orange och gröna (= de typiska barnfärgerna )