• Älgen

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Somnat skrev 2011-01-11 08:19:22 följande:
    Sara:
    Vi var hemma hos mig. Det var väldigt trevligt tyckte jag som slapp leta parkering och inte körde av motorvägen på fel avfart... Men som sagt - Ett barn per mamma är för lite för att någon ska glömmas kvar. Jag hade ändå gillrat med en högt uppsatt gunga som jag lurade ner barnen i så de var svåra att få upp. Men då kom folk på att Herr S var hemma och bad honom om hjälp. Han hade tidigare under dagen frågat mig om jag ville ha sex barn till, varpå jag tittade mig omkring, frågade honom om han ville ha sex fruar till och fick ett rungande "Nej!" till svar. (Till alla som var där - Han tyckte dock att ni var trevliga )
    Jag fattar inte varför de måste bygga om avfarterna från motorvägen varje gång jag ska ut och köra...

Sju fruar, oj. Jag skrattade i bilen på vägen hem för Herr S öppnade dörren till badrummet när jag stod med rumpan i vädret och badade n, stackars man... Och för er som undrar så tycker jag det är praktiskt att bada liten när vi är hos folk så slipper jag för schampookostnaden...

Det var trevligt att träffas och nästa gång ska vi vara hos oss och då skall alla med flera barn komma så att nån glömmer kvar nåt!

Tack för tips om wallies. Ska surfa runt lite nu när lillen sover.

Olimpia, vilka kostnader ni har! Vad bra vi har det i Sverige!
  • Älgen

Fiji, hoppas du får förlängt vik. eller varför inte bara ge dig fast anställning på en gång?!

Sara, vilken chef din man har. Det är synd att vissa blir chefer när de inte har kompetens för det. Vi har massor av såna inom landstinget tyvärr. Hoppas hon kan få sig en känga från högre ort.

Nu ska jag surfa wallies!

• Älgen
    Annaloo skrev 2011-01-11 14:15:04 följande:
    Eller kanske Somna?

Jag hänger i kulisserna men vågar inte riktigt ge mig in på några diskussioner... Katten är ute ur säcken, men någon outing vill vi inte ha här Just nu ser det iaf ut som att jag åker till Köpenhamn i slutet av nästa vecka för att påbörja syskonförsök på egen hand. Konstigt nog ser jag fram emot det.
    Oj det här missade jag när jag spammade tråden. Synd att inte sambon begriper bättre men jag är glad för dig ändå, man ska köra på det man vill här i livet annars blir man så lätt bitter.
  • Älgen

Grattis Barbabra! Somna, snacka om noll koll, såg inte att ni hade olika stolar. Såg bara hur fint ni hade!

• Älgen

Jossanjo, man kan inte säga hur gammal ett barn är på vikten. Min son vägde vid 1½år nästan som sin kusin som är fyra. Sen tror jag de flesta vänder barnet framåt pga att de blir för långa.
    Skulle följa Somnas tips och spana in http://www.sakerhetsbutiken.se/ om jag vore du.

Somna, vi har rätt oregelbundna tider eftersom jag jobbar skift och maken har fria arbetstider. Vi hämtar och lämnar lite som vi vill. Det enda personalen har sagt om detta är att vi ska säga vilken tid vi senast hämtar så de kan planera personalen, om vi sen hämtar tidigare är ju bara skönt för sonen. Jag tycker det är skönt att man inte behöver tokstressa till dagis. Dels är det skönt att få gå lugnt och varva ner på hemvägen och dels så vet man att det inte är fara på taket om jag måste jobba över några minuter. MEN att man sen ändå vill dit fort för man känner den där dagisstressen är ju en annan femma...
    Vi har ju oregelbunda arbetstider och därför får sonen vara hemma mer än andra barn kanske dock tycker jag att det funkar bra att jobba heltid numera. I början tyckte jag det var skittrist för man aldrig hann träffa sonen men det funkar bättre nu. Sen är man ju lite halvvabbande första tiden ändå så man får många dagar hemma...

• Älgen
    Billabong skrev 2011-01-14 21:43:42 följande:
    Ja, det är mkt för de små att ta in. Mina små killar har ju aldrig varit i ngn föräldragrupp eller ÖF. De har iofs sitt babysim vi gått på i drygt ett år, men där interagerar man inte så mkt med andra barn på det sättet. Och vi har inte direkt lämnat dem heller, bara med min mamma. Dessutom är det väl ngn av de käcka utvecklingsfaserna nu, så det är oroligt och O vill helst bara vara i famnen.
    Jag tror inte att det har någon betydlelse, eller det hade det  i alla fall inte för min son. Jag gick aldrig på ÖF eller annan gruppaktivitet och min son är inte blyg. Tror mer det handlar om personlighet/ ålder/ fas i livet etc.
    Låter jobbigt för er alla och hoppas att det snart blir bättre. Det skär ju i hjärtat på en när barnen är ledsna/arga.
  • Älgen
    Älgen skrev 2011-01-14 22:52:33 följande:
    Jag tror inte att det har någon betydlelse, eller det hade det  i alla fall inte för min son. Jag gick aldrig på ÖF eller annan gruppaktivitet och min son är inte blyg. Tror mer det handlar om personlighet/ ålder/ fas i livet etc.
    Låter jobbigt för er alla och hoppas att det snart blir bättre. Det skär ju i hjärtat på en när barnen är ledsna/arga.

Alltså menar att jag tror inte man behöver gå på ÖF för att klara inskolningen bra. Det är en fråga om andra saker än att man inte varit så social med andra.
    Hur som haver, kramar till dig och barnen!

• Älgen
    Pysslig skrev 2011-01-16 18:17:37 följande:
    Oj oj min dotter har höga tankar om mig. Överst på FL sidan har jag någon reklam med något tecknad tjej som liknar en Barbie. MAMMA säger L och pekar på flickan!!! Ja gud ja, jätte likt!!! Flört
    Just det, har alltid tänkt att det är nåt bekant med dig!

Cissi, hälsa A och gratta! Tänk två år!
  • Älgen

Röra på sig? och jag minns hur vi knatade upp för Sveavägen från Mio och pratade kalasgrejjer.
    Och snart är det dags för dig igen! Mysigt!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13