• Älgen

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Ela skrev 2012-01-02 22:09:48 följande:
    Somna - Eller så är du ek-onomisk och köper ett trepack kalsonger på ICA Maxi. Vill du satsa lite mer köper du kallinga i ek-ologisk bomull. Nä, nu ska jag inte vara så träääälig.
  • Älgen

Jemema, min son ville inte ha välling (men jag ville att han skulle dricka det) så min syster gav mig ett bra tips. Jag gjorde vällingen tjock först, som gröt och gav med sked, sen tunnade jag ut den mer och mer så han fick dricka ur pipmugg för att sen övergå till flaska. Min systerdotter lärde sig gilla välling på så sätt.
    Nu är ju inte välling nåt livsnödvändigt men jag tycker det är praktiskt (på resor, sjukdom etc.) och mysigt. 

• Älgen

Johlinn, förstår att du inte orkar bära men man behöver verkligen inte ge sig långt ut för att njuta av skogen. Leta rätt på närmsta skogsdunge och sätt ner barnet. Sen finns en miljon saker att titta på ju. Har man dessutom med sig fika så är utflykten komplett (skit samma om man ser vägen från fikaplatsen, det gör ju inte barnet!). 

Jobbigt med icke sovande barn, tack och lov har min plutt inte varit vaken och lekt på natten, jag vet inte om jag skulle klara det.  

• Älgen
    Stramalj skrev 2012-01-09 20:41:14 följande:
    hormonstinn - hör du till min makes familj?!
  • Älgen
    Piggley Wink skrev 2012-01-09 22:42:03 följande:
    Hormon: När det gäller kräks finns inga hönsmammor, bara kloka mammor som inte smittar vidare
    AMEN.
  • Älgen

Här har vi också snö nu! Dock är det tveksamt om det ligger kvar då det är ett väldigt tunt lager.

• Älgen

Systernorr, jag läser alltid din signatur fel så det blir Systermorr, kanske vore nåt?  

Nä  tror ni man borde byta? Vem orkar bry sig om mitt joller? Samtidigt vill jag ju inte att allt kommer ut... Förvånad 

• Älgen

man undrer ju hur A och G's 18års fester blir när ni börjar så här spännande!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13