30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Lerdala, välkommen!
Lerdala, välkommen!
Pysslig, vilken tur att det var godis kvar...
Köp billig potta! Som de andra säger, kanske vägrar hon den i alla fall.
Jag är också full av beundran över kvinnor förr och i fattiga delar av världen.
Min mormor hade fyra barn, en sjuk man, ladugård och vatten i brunnen... Men som asap sa, så hade man ju inte prinsesstårtepuffar heller att tvätta! Eller latte att dricka!
Ang. potträning så har vi nog världens segaste pojke inom det området. Jag tänker att det kommer när det kommer. En del mognar senare och jag tror inte man kan träna upp det innan kroppen är mogen för det. De barn som kissar på potta när de är babysar gör det på bestämda tider och alltså inte för att de kan riktigt kontrollera funktionen.
Men, tillbaka till min son. Vi har märkt att han håller sig på morgonen och när vi bytt till torr blöja så kissar han i den. Så nu har vi försökt få honom att sitta på pottan istället men tji fick vi. Det vill han inte! Hoppas på att det helt plötsligt bara kommer. Har provat både toaring, potta och fina kalsonger.
Nåja inget jätteproblem, det kommer när det kommer. Bara lite less på att få frågan...
Oj JOhlinn, imponerad av E's ork! Jag gillar att gå på museum och många har jättebra barnaktiviteter. Ex. polismuseumet med riktig polisbil, spårvägsmuseumet med tåg man kan åka och köra, tekniska med flygplan, riksidrott brukar också vara bra. Men vet ej om de kan trötta ut en sån energisk pojke!
vad är skaloverall?
Oj vad dyra men åh så praktiskt!
Om min "liten" väger 21 kg och är 107 cm lång. 3 år och 2 månader. Nu börjar han dock tunna ut, dvs. inte växa mer på bredden utan bara på längden.
Vi föräldrar är ju bägge runda så det gäller att inte ge honom dåliga vanor.
Och jag fattar inte heller hur Resande stod ut. Klarar sömnbrist väldigt dåligt.
Eller hur Blomster? När n var dryga året så vägde han mer än vår kompis 3-åring. Så när han ville sitta i hennes knä och gosa så funkade det inte riktigt för hon blev rädd då han var så stor och tung...
Och jag vet inte hur jag ska göra för byxorna i den här stan är så smala...