• Kattflickan

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Vilket antiklimax! Äggen har inte DS, men de vill även analysera för trisomi 18 och 13, så vi får åka dit först imorgon. Så, nu ska jag åka iväg till jobbet. Är både glad och orolig. Det blir då insättning dag 5 eller 6, räknas äggplockningsdagen som dag 1?

Millan

• Kattflickan

Trisomi 21 är Downs och de andra trisomierna jag nämnde är två ännu allvarligare kromosomfel. Tillsammans utgör de de vanligaste kromosomfelen.

• Kattflickan

Jag sällar mig till ET klubben imorgon. Nån fler som ska till Karolinska? Har inte hört nåt mer från Karolinska så jag förutsätter att vi ska på ET imorgon.

• Kattflickan

Hörni, en sak jag läst i en annan tråd angående fenomenet låghormonare är att det hänger ihop med underproduktion i sköldkörteln, vilket vi är flera som lider av här i tråden.

Lycka till ni andra som också ska göra ET imorgon.

• Kattflickan

Linn: jättetrist! Hoppas det går på sista försöket men bra att ni har en plan om det inte funkar.

Jag fick tillbaka 2 blastocyter idag. Ett var i toppklass och det andra var ok. Känner mig så glad att jag kom till ET. Nu har vi åtminstone en chans och vi vet att jag har ägg som inte har DS.

Millan

• Kattflickan

Tack Längtar, Vädur och Hjärtefröjd! Klart jag är PUPO! 

Millan 

• Kattflickan

VASL: Nu hoppas jag verkligen att de fastnar så ni slipper IVF-träsket och att bli ifrågasatta. Sa läkaren något om hur embryona såg ut? Jag frågade specifikt om hur mina såg ut och då sa hon att ena var tiptop och den andra var bra men lite mindre utvecklad.

Då var du i Uppsala idag alltså? Jag bor i Uppsala men åkte till Karolinska, men det beror på att det bara är de som gör PGD.

Millan 

• Kattflickan

Grattis Rocktroll!! Hoppas det fastnar och växer till sig.

Lillamillan: Hoppas det inte är kört, man kan få blödning utan att det betyder något. Min syster fick det vid menstid och sen slutade blödningen och hon fick en liten son.  Jag håller mina tummar för dig! Det är svårt att dämpa hostan när man hoppas man är gravid, jag har kvar lite hosta men jag försöker lösa det med att vara så tyst som möjligt och dricka te.

Millan 

• Kattflickan

Brukar ni ligga ner en stund efter att ni tagit era vagitorier? Jag upplever att den åker ut annars så jag brukar försöka ligga ner i 20 min när jag tagit den, offrar fikarasten på jobbet vid kl 15 för att ligga ner i vilrummet

• Kattflickan

Hejsan,

Nu blir jag orolig, vilken stav???? Jag har inte fått någon stav med mina vagitorier? Jag trycker upp den så långt jag kan med fingret och försöker ha rumpan lite uppåt så den inte ska åka ut. Det har den hittills aldrig gjort, men visst kan det komma ut lite gegg när jag börjar röra mig igen.

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH