• Kattflickan

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Grattis Rocktroll!!!

• Kattflickan

Grattis Ciara! Men jobbigt att du liksom jag fick ett otydligt resultat. Jag hoppas verkligen att vi bara är tröga i starten!

Vilket härligt plusstim i tråden!

• Kattflickan

Nu måste jag tyvärr komma med tråkiga nyheter. Tog nytt gravtest imorse och det var blankt. Ska åka in och ta blodprov också men jag vet att hcg kommer att ha sjunkit. Känner mig så himla ledsen och stressad över att vi inte hinner ett försök till innan sommaren.

• Kattflickan

Jag hade feber några dar innan testdagen och nu funderar jag en hel del över om det orsakat missfallet. Innan magsjukan hade jag massor av symptom, efteråt mindre.Men jag tror inte magsjuka i sig borde påverka, men feber kan tyvärr göra det har jag hört.

• Kattflickan

Clara: Jag fick ta blodprov för att mitt plus var svagt. Jätteskönt att ditt plus ökar i styrka.

rocktroll: styrkan på strecket beror så mycket på koncentrationen på urinen, testa igen om flera dar så har det nog ökat i styrka.

Nu har jag börjat blöda iallafall. Känns bra!

För ca 4 veckor sen hade jag influensa med hög feber i fem dar. Jag tror att sen flunsan knockade ut mitt immunförsvar helt. För förra helgen hade jag magsjuka och nu har jag börjat få ont i halsen. Hur gör man för att få tillbaka sitt immunförsvar? Jag brukar typ vara sjuk en gång per år i vanliga fall. Igår tränade jag lite försiktigt för första gången sen innan flunsan och idag börjar jag känna mig sjuk. Känner mig uppgiven.

Imorgon ska jag ringa Karolinska för att se om de hinner med mig innan sommaren.

• Kattflickan

Ger korta metoden färre ägg? Eller spelar det ingen roll?

• Kattflickan

Oj, olika bud. Det här var ju min första Ivf med långa protokollet, menopur maxdos och jag fick ut 4 ägg. 2 befruktades och växte vidare till blastisar och nån av dem verkar ha fäst men sen slutat utvecklats. Jag vill ju gärna ha ut ägg av bra kvalitet men fler vore bra. Jag ska kolla med dem om korta protokollet vore nåt för mig.

• Kattflickan

Vinterland: otroligt klantigt sagt av din vän.

Ringde Karolinska imorse och de tror att de ska hinna med mig innan sommaruppehållet. De ska göra en plan och återkomma.

Jag tänker kolla mitt TSH värde igen, tycker jag blivit så glömsk.

Var det inte nån här som haft sämre Ivf er när ni varit förkylda medans? Jag har ju varit extremt olycksdrabbad med flunsa och magsjuka under Ivf en. Nu är jag lite förkyld igen.

Jag tror annars på menopur och färre men bra ägg. Ska höra med Karolinska om de tror på långa eller korta protokollet den här gången.

• Kattflickan

Jo, jag har också hört att feber kan påverka negativt. Jag hade mellan 38-39 grader några dagar innan TD. Hade dessutom vätskebrist pga magsjukan. Sen hade jag 38-39 grader i 5 dagar när jag började ta sprutorna.

PP08: Tänkte du också mycket på om missfallet kunde bero på att du var sjuk? Jag funderar mycket på det fast det inte hjälper mig. Skönt att du lyckats nu iallafall.

• Kattflickan

Grattis Castor! Kul att det gick av sig självt!

Poussin: Fantastiskt att se hjärtat slå.

Pp08: Verkar gå åt rätt håll!

Själv är jag rätt deppig. Funderar över om diagnosen jag fick verkligen stämmer. Genetikern sa att det troligaste för mig var gonadal mosaik men att det även kunde vara så att min celldelning generellt inte funkar som den ska, det skulle kunna ge upphov till olika kromosomfel hos de flesta äggen. Tänk om det är så att de foster jag fått med Downs syndrom är de mest livskraftiga jag kan få? De två missfall jag haft har kanske berott på att embryona haft ännu svårare kromosomfel. Då blir jag ju inte hjälpt av PGD där de bara tittar efter DS.

Jag funderar över om äggdonation vore ett bättre alternativ för mig och framförallt för det framtida barnets skull, mina gener känns tvivelaktiga att föra vidare. Ni som funderar över äggdonation eller har gjort det, hur svårt är det att få göra det? Vad har ni för erfarenheter? Får man inte göra det om man förbrukar sina landstingsförsök?

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH