• Kattflickan

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Nu skickade iphonen meddelandet i förväg.

Jag försöker som sagt att passa på att träna mycket nu. Sprayen kände jag inte av mycket så medans jag tar den kan jag träna normalt.

Linn: Om det inte funkar den här gången så går jag nog tillbaka till att dricka alkohol o kaffe igen. För det blir väl en del väntetid vid ÄD antar jag?

• Kattflickan

Kvinna: Vi verkar ha gjort samma förberedelser/uppoffring. Vid nyår slutade jag dricka alkohol och koffeinhaltiga drycker. Har snabbkaffe och bryggkaffe som är koffeinfritt och några bra koffeinfritt teer. Ibland dricker jag Carlsbergs alkofria öl, helt ok!Jag går också hos en kinesisk akupunktör. Hoppas på dina tvåcelliga embryon! Jag tror en anledning till att mina förhoppningar är lägre nu beror på att vi hade sån tur förra gången och jag tänker att det kan vi inte ha igen. Jag fick bara ut 4 ägg men av dem befruktades två som växte vidare till 8 celler. Provtagning gjordes och bägge var friska. När de sattes in var de i blastocyststadie och en såg tiptop ut och den andra var bra. Känns som om jag inte kommer ha samma tur igen. Fast, Jag fick ju influensa och magsjuka under processen vilket var mindre turligt. Jag funderar fortfarande över om det var magsjukan med feber som fick mig att få tidigt missfall. Jag tycker det är kul att så många här lyckats bli gravida trots lågt AMH! Det visar verkligen att ett mätvärde inte betyder allt. Kramar! Millan

• Kattflickan

Germany: Vilken snäll läkare som öppnade för dig! Vilket bra resultat med 8 blåsor!!! Go girl! 

Angla: Hur gick det sen, har ni adopterat? Du skriver att ni ska åka till Athen för immunologisk undersökning och att det inte har med AMH att göra. Men jag börjar ju tro att det har det. En teori är att de som går in i klimakteriet i förtid, vilket lågt AMH ändå är ett tecken på, ofta har immunologiska problem så att äggstockarna blivit attackerade och därför blir åldrade i förtid. Det är ovanligt många i denna tråden som verkar ha immunologiska problem.

Jag är rätt stressad på jobbet nu och är otroligt förvirrad av mig, så jag är så rädd för att missa sprayandet. Har ställt mobilen att ringa men är ändå rädd att missa.

Millan 

• Kattflickan

Angla: Skönt att ni fick barn tillslut, via adoption! Jag hoppas du får ett till på nåt sätt. Det jobbiga är att adoptionskön är så himla lång. Har hört att man kan få vänta 4 år på att få ett barn genom adoption. Så om inte IVF med PGD funkar för oss så kommer vi testa äggdonation, köerna är kortare och vi har en korsdonator. Millan

• Kattflickan

mba12: Jag har ett amh på 0,51 och blev gravid av mig själv tre gånger på ett år och det är flera här som blivit det, så det är inte omöjligt.

Kul att du ska börja med din första ivf.

Germany: Jag håller alla tummar jag har (2)

Var hos akupuntören idag, han tittade på min tunga och tyckte den såg bättre ut. Jag tycker själv att jag frysit mindre och jag har gått ner lite i vikt, vilket iofs kan bero på lite ändrad kost och  träning.

Jag tycker bara det är obehagligt när han sätter nålar i fötterna, vet inte varför men där känns det mest.

Millan 

• Kattflickan

Småsteg: Ge inte upp, det är vanligt att blöda under tidig graviditet. Är du i vecka 7 nu?

Se till att få göra VUL för att få reda på hur det är. Min syster lyckades aldrig på färskförsök men på frysis, så visst kan det gå. att du nu blivit gravid på första försöket är ju strålande.

Millan

• Kattflickan
    {#emotions_dlg.flower}Välkommen att fylla på listan{#emotions_dlg.flower}

Germany -
     AMH prov 1 (0,67) AMH prov 2 (0,29)
    IVF 1 -  10 äggblåsor, fick ut 9 ägg (5 befruktade) 2 tillbaka, inga till frysen 
    IVF 2 -  12 äggblåsor, fick ut 8 ägg (5 befruktade) 2 tillbaka, inga till frysen 
    IVF 3 -  Pågående behandling, vid första vul  8 äggblåsor.... 

Vädur78 AMH 0,8 
    IVF 1-  14 äggblåsor- fick ut 12 ägg, 2 befruktade,inget ET pga för mycket fragmentering
    IVF 2- 16 äggblåsor,fick ut 14 ägg, 4 befruktade,2 tillbaka med sämre kvalité,minus
    IVF 3-  25 äggblåsor,fick ut 22 ägg,7 befruktade,2 tillbaka med sämre kvalité, minus 
    IVF 4-  26  äggblåsor, fick ut 22 ägg, 4 befruktade, 1 toppkvalité tillbaka, 1 blastocyst till frysen,gravid och barn
    IVF 5- 8 äggblåsor, 6 ägg, 1 befruktat, inget ET 
    IVF 6- 14 ägg, 4 befruktade,inget ET 
    IVF 7- 9 ägg, 2 befruktade, 1 st 7 cellig tillbaka,minus 
    IVF 8 10 ägg, 2 befruktade,inget ET

Lillamillan AMH prov 1 (2,0) AMH 2 efter ett år (0,69)
    IVF 1 - 6 ägg, 3 befruktade, 1 tillbaka med bra kvalite, inget till frysen, minus
    IVF 2 - 4 ägg. 1 befruktat, inget tillbaka, minus
    IVF 3 - 4 ägg, 1 befuktat, 1 fint tillbaka, minus
    IVF 4 - 15 ägg, 2 befruktade, 2 tillbaka, minus
    IVF 5 - 7 ägg, 3 befruktade, 2 tillbaka, inget till frysen, minus
    IVF 6 - 3 ägg, 2 befruktade, 2 tillbaka, har TD 1/6.   

Jegs AMH 0,1
    IVF 1 - 2 äggblåsor, var av en såg tom ut = Avbröts.. Inget äggplock :(

Hjärtefröjd AMH 0,9
    IVF 1 - 16 ägg (24 äggblåsor), 12 befruktade, 1 tvådagarsodlad tillbaka med bra kvalitet, 3 till frysen (minus både vid ET och tre FET)
    IVF 2 - 17 ägg (22 äggblåsor), 10 befruktade, 2 tvådagarsodlade tillbaka med okej/bra kvalitet, inget till frysen. (minus)
    IVF 3 -16 ägg (21 äggblåsor), 10 befruktade, 2 tredagarsodlad tillbaka med bra kvalitet, 1 till frysen. (minus)

Jag är lite osäker på antalet äggblåsor, men det har legat över 20 varje gång.

Linn73, AMH 0,84 (var tidigare 0,41, vet inte vad det är idag)
    IVF 1 - 1 moget ägg, avbrutet
    IVF 2 - 4 äggblåsor, fick ut 4 ägg. 1 befruktat, 1 toppembryo tillbaka. Minus
    IVF 3 - 7 äggblåsor, fick ut 5 ägg. Inget befruktades och ingen ET
    IVF 4 - 8 äggblåsor, fick ut 4 ägg. 2 toppembryon tillbaka. Minus
    IVF 5 - ca 5 äggblåsor, fick ut 5 ägg. 2 toppembryon tillbaka och 1 till frysen. Testar först svagt +, därefter -
    IVF 6 - ca 7 äggblåsor, fick ut 1 ägg. Ägget befruktade sig inte och ingen ET

Vinterland AMH 0.4
    IVF 1 - 7 äggblåsor, 4 ägg, 1 befruktat - resulterade i våran son 2009 (långa metoden SU)
    IVF 2 - 8 äggblåsor, 6 ägg, 2 befruktade, 1 tillbaka, 1 till frysen - mf v 7
    FET - minus
    IVF 2 - 7 äggblåsor, 5 ägg, 2 befruktade, inget till frysen - mf v 6

Poussin, AMH 0,4
    IVF 1 - 3 ägg, 2 befruktade, 1 toppenembryo tillbaka. Minus.
    IVF 2 - 1 ägg, inte befruktat och alltså inget ET.
    IVF 3 - 3 ägg, 2 befruktade, 2 medelfina tillbaka. Minus.
    IVF 4 - 3 ägg, 2 befruktade, 1 toppenembryo och 1 medel tillbaka. Svagt plus och sen minus.
    IVF 5 - 8 ägg, 5 befruktade, 2 fina tillbaka och 2 till frysen. Gravid (BF 19/11)

KattflickanKatt
    IVF 1 med PGD-4 ägg, 2 befruktade, 2 friska blastocyster tillbaka, svagt minus, tidigt mf.
  • Kattflickan

Gjorde fel!!!

{#emotions_dlg.flower}Välkommen att fylla på listan{#emotions_dlg.flower}

Germany -
     AMH prov 1 (0,67) AMH prov 2 (0,29)
    IVF 1 -  10 äggblåsor, fick ut 9 ägg (5 befruktade) 2 tillbaka, inga till frysen 
    IVF 2 -  12 äggblåsor, fick ut 8 ägg (5 befruktade) 2 tillbaka, inga till frysen 
    IVF 3 -  Pågående behandling, vid första vul  8 äggblåsor.... 

Vädur78 AMH 0,8 
    IVF 1-  14 äggblåsor- fick ut 12 ägg, 2 befruktade,inget ET pga för mycket fragmentering
    IVF 2- 16 äggblåsor,fick ut 14 ägg, 4 befruktade,2 tillbaka med sämre kvalité,minus
    IVF 3-  25 äggblåsor,fick ut 22 ägg,7 befruktade,2 tillbaka med sämre kvalité, minus 
    IVF 4-  26  äggblåsor, fick ut 22 ägg, 4 befruktade, 1 toppkvalité tillbaka, 1 blastocyst till frysen,gravid och barn
    IVF 5- 8 äggblåsor, 6 ägg, 1 befruktat, inget ET 
    IVF 6- 14 ägg, 4 befruktade,inget ET 
    IVF 7- 9 ägg, 2 befruktade, 1 st 7 cellig tillbaka,minus 
    IVF 8 10 ägg, 2 befruktade,inget ET

Lillamillan AMH prov 1 (2,0) AMH 2 efter ett år (0,69)
    IVF 1 - 6 ägg, 3 befruktade, 1 tillbaka med bra kvalite, inget till frysen, minus
    IVF 2 - 4 ägg. 1 befruktat, inget tillbaka, minus
    IVF 3 - 4 ägg, 1 befuktat, 1 fint tillbaka, minus
    IVF 4 - 15 ägg, 2 befruktade, 2 tillbaka, minus
    IVF 5 - 7 ägg, 3 befruktade, 2 tillbaka, inget till frysen, minus
    IVF 6 - 3 ägg, 2 befruktade, 2 tillbaka, har TD 1/6.   

Jegs AMH 0,1
    IVF 1 - 2 äggblåsor, var av en såg tom ut = Avbröts.. Inget äggplock :(

Hjärtefröjd AMH 0,9
    IVF 1 - 16 ägg (24 äggblåsor), 12 befruktade, 1 tvådagarsodlad tillbaka med bra kvalitet, 3 till frysen (minus både vid ET och tre FET)
    IVF 2 - 17 ägg (22 äggblåsor), 10 befruktade, 2 tvådagarsodlade tillbaka med okej/bra kvalitet, inget till frysen. (minus)
    IVF 3 -16 ägg (21 äggblåsor), 10 befruktade, 2 tredagarsodlad tillbaka med bra kvalitet, 1 till frysen. (minus)

Jag är lite osäker på antalet äggblåsor, men det har legat över 20 varje gång.

Linn73, AMH 0,84 (var tidigare 0,41, vet inte vad det är idag)
    IVF 1 - 1 moget ägg, avbrutet
    IVF 2 - 4 äggblåsor, fick ut 4 ägg. 1 befruktat, 1 toppembryo tillbaka. Minus
    IVF 3 - 7 äggblåsor, fick ut 5 ägg. Inget befruktades och ingen ET
    IVF 4 - 8 äggblåsor, fick ut 4 ägg. 2 toppembryon tillbaka. Minus
    IVF 5 - ca 5 äggblåsor, fick ut 5 ägg. 2 toppembryon tillbaka och 1 till frysen. Testar först svagt +, därefter -
    IVF 6 - ca 7 äggblåsor, fick ut 1 ägg. Ägget befruktade sig inte och ingen ET

Vinterland AMH 0.4
    IVF 1 - 7 äggblåsor, 4 ägg, 1 befruktat - resulterade i våran son 2009 (långa metoden SU)
    IVF 2 - 8 äggblåsor, 6 ägg, 2 befruktade, 1 tillbaka, 1 till frysen - mf v 7
    FET - minus
    IVF 2 - 7 äggblåsor, 5 ägg, 2 befruktade, inget till frysen - mf v 6

Poussin, AMH 0,4
    IVF 1 - 3 ägg, 2 befruktade, 1 toppenembryo tillbaka. Minus.
    IVF 2 - 1 ägg, inte befruktat och alltså inget ET.
    IVF 3 - 3 ägg, 2 befruktade, 2 medelfina tillbaka. Minus.
    IVF 4 - 3 ägg, 2 befruktade, 1 toppenembryo och 1 medel tillbaka. Svagt plus och sen minus.
    IVF 5 - 8 ägg, 5 befruktade, 2 fina tillbaka och 2 till frysen. Gravid (BF 19/11)

KattflickanKatt AMH 0,51
    IVF 1 med PGD-4 ägg, 2 befruktade, 2 friska blastocyster tillbaka, svagt minus, tidigt mf. 

• Kattflickan

Småsteg: SKa inte ge dig falska förhoppningar, men jag vet kvinnor som verkligen störtblött under graviditeten och ändå gick det bra. Prata med Huddinge imorgon och se om du kan boka in ett vul. I vecka 8 är bäst då man då borde kunna se hjärtat slå. 

Jag hoppas iallafall att det går bra för dig. 

Här sprayas det för fullt. Det dröjer till den 12e juni innan jag ska börja med sprutorna.  

Millan 

• Kattflickan

Har de inte sagt något om det? Jag tror vanligen man sprutar ca 12 dagar och sen är äggpplocket vid 14 dagar från sprutstart. Men det måste kliniken säga.

Millan 

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH