• Kattflickan

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Tack allihopa! Tog ett nytt gravtest idag och teststrecket blev genast starkare än kontrollen, så nu kan jag sluta testa, är på 5+1 idag. 

Castor: Det är verkligen tur att du är så påläst! (eller snarare skicklighet). Har insett att man måste vara det för att få en bra vård! Och en otrolig tur att det gått bra för er lille pojke trots det förhöjda värdet. Jag sörjer att jag inte var bättre påläst när min mamma hade haft cancer. Hennes kontroller efter att de behandlat cancern var alldeles för långt emellan varandra. Så när cancern kom tillbaka hann den sprida sig och det fanns ingen räddning. Efteråt har jag läst att kontrollerna ska ske mycket tätare efter tarmcancer. Men jag litade på läkarna då. 

Castor och Poussin: Grattis till lyckade RUL!!! 

Två läkare har sagt till mig att vi borde fortsätta försöka få barn på naturlig väg, för vi kan ju inte ha sån otur att ett till barn får DS. Nu hade 1/3 av de befruktade äggen DS. Det tycker jag är tillräckligt dåliga odds för att inte våga chansa. Känns jättebra att om det fortsätter gå bra i den här graviditeten så vet jag att barnet inte har trisomi 13, 18 eller 21.

Jag har ju haft lite problem med TSH men under riktvärdet så jag har inte fått Levaxin, men däremot sa läkaren att jag borde kolla mitt TSH regelbundet om jag blir gravid, jag tänkte försöka göra det så snart som möjligt nu.

Angla: Jättedeppigt att hcg sjunker. I vilken vecka är du? Kramar! 

Millan

• Kattflickan

Anemon: Jag hoppas verkligen att någon eller båda druttarna fastnar! Du fick ett bra resultat!

Tack för alla gratulationer! Vad skulle jag göra utan er!

Kramar!

Millan

• Kattflickan

Grattis Småsteg att det går så bra för dig! Helt rätt med ÄD! Funkar det inte för mig nu i den här graviditeten så blir det ÄD.

Jegs: Förstår hur otroligt jobbigt det är! Jag tror och hoppas verkligen att ni kommer att få bli föräldrar. Men jag vet hur hopplöst det känns i det jäkla barnlöshetsträsket. Vissa dagar i höstas hade jag nästan panik när jag tänkte på att vi kanske inte kunde få barn. Försök att göra roliga saker och tappa inte bort varandra. Kanske dhea är något för er?

Kramar!

Millan

• Kattflickan

Allt är bra. Har börjat jobba igen och strax innan så kom illamåendet igång och jag har en förkylning. Jag jobbar och sover bara. Men det är skönt att symptomen visat sig igen. Nu ska jag skicka mannen att hämta pizza. Han hade inte börjat med maten när jag kon hem och jag klarar mig inte en timme utan mat.

• Kattflickan

June: Jag fick samma besked. Har gjort två avbrytanden pga att barnen hade downs syndrom. Hade lätt att bli gravid, det tog bara några månader mellan gångerna. Hade ett missfall också. Jag fick prata med en genetiker som sa att jag troligen hade ett genetiskt fel som orsakade att barnen fick DS. Han tyckte vi skulle försöka själva igen, för sannolikheten att det skulle ske igen bedömde han vara lägre än att vi fick ett friskt barn. Jag vägrade och hade läst om PGD. VI fick en remiss till IVF med PGD och när vi pratade med läkarna där så sa de också att vi troligen lättare skulle få barn på egen väg än med ivf pga mitt AMH-värde på 0,51. Men nu har jag lyckats på min andra ivf med PGD och jag är glad att vi gjorde detta. 

Beklagar verkligen ditt avbrytande, vet hur hemskt det är.

Germany: Jag tror visst du kommer att lyckas få barn! Verkar som om långa metoden är bättre för dig.  

• Kattflickan

Vågar äntligen lägga in mig i listan efter lyckat VUL.

LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA FÅ BARN {#emotions_dlg.flower} 

Gravida:

Malbert, AMH 0,55 Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12 DobbieDoo, AMH 0,41 Sötmaggan, AMH 0,33, 37 år Albatross74 AMH 0.27, IVF 1: feb 2011. Sprutstart 8/5 Ida73 AMH 0.2 IVF1, 0 ägg (Gonal-F+ Ovitrelle). IVF2, 6 ägg (Menopur + Pregnyl) Lully Hill, 45 år, AMH 0,28, 6 IVF denna gång med immunbeh. (Korta prot. Fostimon 300+Ovitrelle) Längtar74,      (37 år), AMH <1, men 1,2 okt 2010!  3 IVF, varav 1  avbrutet.       Inga  ägg vid ÄP. ÄD1 Valencia, två embryon - neg. FET 9/2,  två       embryon.   TD 23/2. Positivt! Pölsan (1977) AMH 0,8 första syskonförsöket IVF/ICSI. TD 14/2 Poussin (1977), AMH 0,4. IVF5 med immunobehandl & korta protokollet, Puregon 300 enh. gav 8 ägg. Emsie83 (28 år) AMH 0,54, IVF1, långa protokollet med puregon/suprecur 250 enh, gav 11 ägg- två till frysen.¨ Hope7801 (33år) AMH 0,6, IVF4/ICSI långa protokollet suprecur/puregon 450 enh. 8 ägg, 2 till mig och 2 till frysen. BF 28/11 Rocktroll (27 år), AMH 0,43, IVF 3. Korta metoden menopur, 3 ägg befruktade ägg varav ett var bra som jag fick tillbaks 14/3, TD 1/4. BF 2/12 pp08 (41år) Korta metoden menopur, 10 ägg, 5 befruktade, 2 till mig och 3 till frysen, BF 03/12 Castor (född april-75). 2 misslyckade IVF-behandlingar, #1 långa protokollet menopur 450, avbrutet, #2, korta protokollet Fostimon (högsta dosen), 5 äggblåsor men endast 1 ägg dock 10-poängare men minus. Får ej göra fler IVF-försök pga resultaten och mina värden (amh 0,1, fsh 18). Spontant gravid. Tog test för att jag och starkt plus 5/4, BF 15/12-2012. Väntar en pojke! OBS! Åt mikroniserat DHEA 75 mg/dag från 15 sept - 19 dec 2011. Blev antagligen gravid 19-22 mars 2012, dvs 3 månader senare. Ciara (41 år), AMH 0,43. FSH 11. IVF 1. Korta metoden, Gonal f. 3 äggblåsor, fick ut 2 ägg som befruktades och återfördes. TD 29/3, positivt. VUL 16/4 visade ett pickande hjärta. BF dec 2012. Vädur78, AMH 0,8, IVF nr 9(5 för syskonförsök) Plus 11/6, vul 5/7 2 st pickande hjärtan BF 20130220 Vitanova: AMH 0,2 (33 år) gjort 3 ivf:er varav endast ett ledde till ET med ett dåligt ägg som blev minus. Spontangravid efter medicinering med DHEA! BF mars 2013. Senaste rev. 20120728 Kattflickan (37 år), AMH 0,51 , IVF med PGD nr 2, (8 ägg, 6 befruktade, 2 friska), BF 16 mars 2013

Väntar på nytt försök:

Sunshine123, (33 ar), AMH 0,48 , FSH 10,8. Vantar pa att borja behandling nagon gang i augusti. LycklligtLottad 1982, 29 år AMH 0,1, FSH 60 Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. IVF hos CFC. eller (40 år), AMH 0,5. väntar på IVF nr 3 på CFC, kanske i maj? Anemon 39 år, AMH 0,467 ( men det är två år sedan....) måååånga ICSI. Kollar nu med CFC. Missne 41 år, AMH 0,6 (2012), FSH 17 (flera år sen). Mååånga IVF. Nytt IVF september i Falun. Äter DHEA sen 4 juli.

Sprayar:

Sprutar:

Linn73 (1973), Tidigare AMH 0,41, nytt prov juni -11 visade AMH 0,84. Planerat ÄP 30/4..

Planerat ÄP/ET/FET:

Bullen73, (38 år), AMH 0,4. IVF 4 (Födde son på IVF 3) Plock 12/3 8 ägg. ET 14/3, Långa protokollet Menopur 450 enh.
    Ruvar: VASL  (39 år), AMH 0,5 .IVF 1. Korta metoden 450 e menopur+ pregnyl.   svårstimulerad och fick bara 2äggblåsor . ET  två 2-dagars embryon 14  Mars.

ÄD-kö:

Småsteg, AMH 0,49, 1 makeinsem, 1 IVF utan resultat, rek ÄD Jegs (född-79), FSH 15, AMH 0,1 april 2011. Avbruten IVF-behandling maj 2011. Kör både ÄD & köar för adoption
    - Fick 6 kanonbra ÄD-embryon, maj 2012 - 2 misslyckade insättningar, forts följer..
    - Adoption - Adoptionscentrum  f. Juli 2011, medgivande utredning vår/sommar/höst 2012
    Senast rev. 2012-07-24  Nelle  (37 år)  AMH 0,3 (feb. 2011), 0,2 (11.09.19), 0,5 (11.09.21)  Har gjort   tre IVF-försök med egna ägg som inte lett till ET. Står i landstingets ÄD-kö  sedan 11.03.01. Linn73 (1973), AMH 0,84. Har gjort fem misslyckade IVF:er. Står i landstingets ÄD-kö sedan 111010. Poussin (34 år), AMH 0,4. Har 4 misslyckade IVF försök och är nu framme i ÄD-kön på Huddinge. Castor (född-75), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Avbrutet försök, långa  metoden, 23 maj  2011 pga flare-up effekt av sprayen. Nytt försök,  korta metoden dec  2011. 5 äggblåsor gav bara ett ägg på ÄP, detta  ägg blev dock en 10-poängare. Negativt test ruvardag 17. Får ej  försöka  igen. ÄD-kö  sedan 17 jan, adoptionskö med kursstart 27  mars.

Väntar ÄD-start:

ewa00, (25 år),  AMH <<0,1 , FSH mellan 6-60. Framme i  landstingets ÄD-kö efter ca 14 månader, väntar nu på matchande donator Mariposa (född 78) amh 0.16, fsh 12. Avbrutet ivf-försök april 2012. Går vidare med ÄD på klinik i Spanien. (2012-07-25)

Adoptionskö:

Nelle (37 år) AMH 0,3 (feb. 2011), 0,2 (11.09.19), 0,5 (11.09.21)  Medlem i AC sedan juli 2011 och i FFIA sedan augusti 2011, diplomerad adoptionskursdeltagare i okt 2011 Jegs (född-79), FSH 15, AMH 0,1 april 2011. Avbruten IVF-behandling maj 2011. Kör både ÄD & köar för adoption
    - Fick 6 kanonbra ÄD-embryon, maj 2012 - 2 misslyckade insättningar, forts följer..
    - Adoption - Adoptionscentrum  f. Juli 2011, medgivande utredning vår/sommar/höst 2012
    Senast rev. 2012-07-24 
    Linn73 (1973), AMH 0,84. Medlem i BFA sedan okt 2011 och AC sedan jan 2012. Poussin (34 år), AMH 0,4. Medlem i AC sen okt 2011. pölsan (1977), AMH 0,8, medlem i AC sen nov 2009 längtar74, medlem i AC sedan apr 2011. Castor (född-75), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Avbrutet försök, långa  metoden, 23 maj  2011 pga flare-up effekt av sprayen. Nytt försök,  korta    metoden   dec  2011. 5 äggblåsor gav bara ett ägg på ÄP, detta  ägg blev  dock en 10-poängare. Negativt test ruvardag 17. Får ej  försöka  igen. ÄD-kö  sedan 17 jan, adoptionskö med kursstart 27  mars. Medlem  sedan 1 feb 2012, ffia + bfa
  • Kattflickan

Germany: Jag förstår att du är deppig. Man orkar inte hålla upp entusiasmen hela tiden. Jag önskar att man kunde få veta om man kommer att lyckas få ett barn. För om någon sa till en att om ett eller två år kommer du sitta där med ditt barn. Ja då skulle man ju kunna slappna av. Det är ovissheten som tär. Jag hade ångest vissa dagar i vintras över rädslan att inte få barn.

Tänk inte att det är ett straff, det är bara otur. Finns många föräldrar till friska barn som inte är bra föräldrar och förtjänar att få ha barn men ändå lätt lyckats få till dem. Det finns ingen rättvisa i den här branschen.

Jag tror inte på Gud, men det finns ett bra uttryck att Gud hjälper den som hjälper sig själv. Du hjälper dig själv! Du har så mycket energi, entusiasm och målmedvetenhet att jag är säker på att du på något sätt kommer att lyckas få barn. Många skulle ha gett upp redan och inte tagit reda på all info som du har gjort om din situation. Det gör dig stark, kunskap är makt! Hade jag inte varit påläst hade vi inte fått göra PGD, då hade jag kanske gjort en tredje abort vid det här laget för att barnet hade DS.

Hoppas det snart känns bättre och plötsligt får du ditt plus.

Kramar!

Millan

• Kattflickan

June: Jag hade bara tre blåsor vid VUL men fick ut 8 ägg.

För att få göra PGD i Sverige måste man ha ett genetiskt fel. Gjorde ni en kromosomanalys på er efter avbrytandet?

• Kattflickan

Tack Ciara! Jo, jag är gravid efter Ivf med PGD. Förstår din oro. Har förbjudit mig själv att googla på "missfall" och liknande. Kul att det går bra för dig. Jag är i vecka 10 idag.

• Kattflickan

Mba: de gånger jag blivit gravid har varit då min ÄL var lite sen. Min varierade från dag 13-16 och tre gånger blev jag gravid när den var på dag 16. Hoppas det är så för dig med.

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH