• Kattflickan

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

germany skrev 2012-12-15 09:29:04 följande:
    Katt - Och finaste katten som jag vet om Flört, TACKför ditt inlägg. Solig

Jaaa, tänk att jag i allafall har fått ett plus! Jag tror ju att mirakel kan hända alla andra, helt klart! Men när det gäller mig själv sååå nänä....Jag tror vi alla känner så när det gäller oss själva, vilket förstås är dumt.
    Plötsligt händer det tydligen :)

Jag kan tänka mig att det är många olika faktorer som har bidragit till att min kropp i allafall fungerar.
    Jag skriver om det nån annan gång.

Jag ska ut med de fyrbenta vännerna och min man han har gått ner i källaren för att städa upp i sin verkstad, jätteromantiskt så det ryker om det Tungan ute
    Jag är säker på att hundarna märkte av mattes glädje och att din man hade ett leende på läpparna när han städade upp sin verkstad! 

Angående oro framöver så har jag ett tips, som jag lyckats följa sisådär själv. Försök att ta en dag i taget. Tänk så här: "idag är jag gravid, morgondagen vet jag inget om, men idag är jag gravid och tänker vara glad".  

Det är nästan omöjligt att veta om det är något du gjort, allt du gjort eller bara tur att du blivit gravid. Önskar man kunde få ett facit som sa att den här gången blev du gravid för att...

Viki: Är verkligen ledsen över att du inte fick något ägg tillbaka. Du är fortfarande ung och jag hoppas att de kan lyckas ta reda på orsaken till varför inget ägg blev befruktat. 

Kram!

Mille 
  • Kattflickan
    Hannah8401 skrev 2012-12-15 12:13:39 följande:
    Det vore ju spännande att ta om amhvärdet nu ja germany jag fick brev igår om mitt andra amhvärde, det var samma igen.
    Men germany, visst använde du dig av progesteron denna cykel? Det gjorde jag med..... Tror du det kan ha hjälpt oss? Jag tänker oxå på om man nu har väldigt lite ägg, är risken för oss större att det är något fel på våra barn?

Har du förresten några symtom?
    Jag har hört att kvalitén på äggen inte ska vara sämre bara för att man har lågt AHM, bara att antalet ägg är mindre. Men det är bara vad jag hört, har ingen bra källa att hänvisa till. Däremot så har ju oftast äldre lågt AMH och ju äldre man blir desto högre är sannolikheten för kromosomfel. 

Det mest sannolika är att era barn är friska. Försök att tänka så. 

Millan 
  • Kattflickan

Hannah! I  vilken vecka är du i? Mina bröst slutade helt att ömma under några dagar i vecka 7 men det gick bra ändå. Mina flytningar var skumma i början, gul-gröna, sen gick det över. 

Jag hoppas verkligen det inte är ett missfall. Kram!

Millan 

• Kattflickan

Jag fick inte bruna flytningar men brösten slutade ömma i 3-4 dagar. Kände mig helt ogravid. Om nån vecka borde du kunna göra VUL. Ska du göra det? Hoppas det går bra nu!

• Kattflickan

Nu är jag i vecka 27 och faktum är att mina bröst är inte ömma alls. Men jag känner sparkar. Ömheten kom tillbaka efter 3-4 dagar när jag oroade mig jättemycket. Samtidigt kom då illamåendet. 

Vet rätt många som fått bruna, blodiga flytningar och det har inte varit nån fara. Brunt blod brukar betyda gammalt blod.

Millan 

• Kattflickan

Jättetrist Hannah! Jag hoppas fortfarande på ett mirakel för dig! Annars så är det bra att du vet att det kan funka.

Kram!

Millan

• Kattflickan

Germany: Så tidigt som du är nu behöver man inte ha starka symtom. Du har inte blödit något vilket är positivt. Men jag vet hur otroligt nervig man är i början. Vill mest att tiden ska gå. Ska du göra VUL om några veckor? Vad är du i för vecka nu?

Hannah: jättesorgligt! Vet inte om det är en skröna men har hört att det kan vara lättare att bli gravid igen direkt efter ett missfall.Min syster hade svårt att bli gravid och efter över ett år med Ivf blev hon äntligen gravid, fick missfall. Vid nästa insättning, FETblev hon gravid och det är hennes son idag. Du blev ju rätt snabbt gravid så jag hoppas det sker snart igen. Kram!

• Kattflickan

Det är helt hopplöst att inte oroa sig när man kämpat så hårt för sitt plus. Jag försökte verkligen. Gick hela tiden och klämde på brösten för att känna om de var ömma. Vissa dagar var de inte ömma och då blev jag helt övertygad om att det var missfall på G. Du minns kanske hur orolig jag var. Det värsta är att man inte kan göra något annat än att invänta VUL. Blir det missfall så blir det. Nu blir det säkert för dig som för det var för mig i somras. Klinikerna stänger över julen. Försök att boka in tid redan nu tills när de öppnar. Försök att tänk på annat, jag vet att det är svårt! Kram!

• Kattflickan

Germany: känner verkligen igen mig. Min man undrade också varför jag inte bara kunde vara glad över plusset. Jag tror verkligen det kommer gå bra för dig! Håller alla tummar jag har.

Här är en HCG tabell, ditt värde ser normalt ut! vi2blir3.se/

• Kattflickan

Germany: det stämmer att man bör ta ett till HCG prov inom ett par dar för att se att det ökar normalt. Ibland får man mindre symtom för att kroppen vant sig vid en hormonnivå. Sen kommer symtomen tillbaka igen.

När jag fick riktigt tidigt missfall så var min HCG nivå 50 i ungefär samma tid som du är nu. Två dagar senare hade den sjunkit lite, då var missfallet ett faktum.

Det är jättejobbigt att inte kunna påverka situationen, tyvärr bara att genomlida början av graviditeten. Efter ett första VUL, om man ser hjärtat slå kan man vara lite lugnare.

Försök tänka på annat.

Kram!

Mille

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH