• Kattflickan

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Jag tror det är 8 celler som det krävs att embryot har innan de gör biopsi, tar ut en eller två celler som analyseras. Sen tar analysen lite olika många dar beroende på analysmetod.

Bambi: Jag tror det vanliga är att CB funkar för fler än de billiga stickorna. Efter att ha testat 4 CB digitala test så ledsnade jag och körde billiga stickor som funkade för mig. Men var inte orolig, får du glad gubbe har du troligen ÄL.

• Kattflickan

Gott nytt år! Hoppas vi alla kan få bli gravida och får barn 2013!

Millan 

• Kattflickan

Jayt: vanligtvis är det väl ett ägg som släpper om man får positivt ÄL- test? Men ibland så gör det inte det. Så kör på så det ryker nu

• Kattflickan

Jag var lite skeptisk innan jag gick på akupunktur första gången, men jag märkte faktiskt att det hände saker med kroppen. Det kändes som om blodcirkulationen förbättrades, jag frös mindre, mitt TSH värde sjönk etc. Jag fick ut dubbelt så många ägg. Så jag är inte så skeptisk längre.

Känns det inte obehagligt att nålarna sätts så djupt

• Kattflickan

Cff: Min akupunktör hette dr Pan (jag bor i Uppsala). Jag somnade också ofta när han satt nålarna, även om jag tyckte det var lite obehagligt. Jag tyckte det obehagligaste var att få nålar i fötterna, det gjorde rätt ont och jag kände nästan att det ryckte lite i fötterna. Sen brukade jag också bli kissnödig under behandlingen, även om jag gick på toa innan. 

Jag var nålrädd innan jag började med ivf. Men inför första ivf'en bestämde jag mig att jag helt enkelt måste bli av med den fobin. Så, jag tvekade aldrig innan jag stack mig. Det är inte alltid det funkar att bara bestämma sig för att sluta vara rädd för något, men den här gången gjorde det det. Har känts bra då jag nuförtiden kan se på när sköterskan tar blodprov på mig utan att bli yr. Men jag förstår att det inte är så enkelt för alla att bli av med sin nålrädsla.

Längtar: Jag håller tummarna för dig att du får ordning på din cykel så du kan börja din ivf! 

Hade en fundering. Om man har lågt amh, ex. som jag hade i oktober förra året, 0,5. Går det att förutspå hur snart man går in i klimakteriet då? Eller kan det fortfarande dröja många år?

Har insett att jag verkligen haft tur som är gravid, trots mina dåliga förutsättningar. Om allt går vägen nu så kommer vi att få ett barn och det är jag jättenöjd med. Min fundering är om vi skulle vilja försöka med ett syskon, så antar jag att det borde ske rätt tätt inpå det här barnet. Vi har en blastocyst i frysen, som vi isåfall ska försöka med. Men om det inte funkar, är det då bättre att gå direkt på äggdonation? Ungefär när kommer jag gå in i klimakteriet? 

Annars, så kanske det är bättre för oss att bara nöja oss med ett barn. Vi har haft stor tur om det går bra med den här graviditeten. 

Jag försöker avvakta och inte planera så långt i förväg, men det är svårt då jag är den planerande typen. 

Millan

• Kattflickan

Har ni funderat på att ta dhea? Castor tog det vet jag men la av och sen blev hon gravid. Vet inte om det var det som hjälpte dock.

Just under julen är det jobbigt att vara barnlös på. Hoppas du lyckas vid din nästa Ivf. Jag fick ut fler ägg vid min andra Ivf än min första. Det kan variera både uppåt och neråt i antal ägg beroende på cykel.

Millan

• Kattflickan

CFF: Jag har blivit av med mina minnessvårigheter efter att ha börjat med Levaxin. Är stor skillnad faktiskt.

Om man tog sitt AMH prov under en period då hela kroppen var i obalans, kan det påverka resultatet? När jag tog mitt test hade mina blödningar efter avbrytandet sen 10 veckor tillbaka precis upphört. Min kropp var inte i hormonell balans alls. Dessutom hade den varit gravid tre gånger på ett år.

Funderar på att göra om provet efter graviditeten. Får väl bekosta det själv då.

• Kattflickan

Ett tillstånd eller brist. Ett tecken på att vi kommer att gå in i klimakteriet i förtid. Men ingen sjukdom.

• Kattflickan

Backefru: BIM-4 kan absolut vara för tidigt att testa. Jag hade nog inte fått plus då. Du behöver inte vara låghormonare för det.

Jag håller tummarna för dig Bullan och Germany. Hoppas du får tag i din läkare snart! Det finns ingen annan att gå till?

Jag hoppas att klimakteriet låter sig dröja länge än.

• Kattflickan

Hoppfull: Mitt AMH var för över ett år sen 0,51. Jag har haft lätt att bli gravid både naturligt och med Ivf. Gjorde Ivf för att kunna göra PGD. Så, enbart lågt AMH behöver inte betyda nåt. Det verkar vara mycket inviduellt hur det påverkar.

Min syster som hade bra AMH för sin ålder har haft svårare att bli gravid än jag haft. Sen har inte hon samma genetiska fel som jag. Vi har alla olika problem. Därför tycker jag det är dumt om kliniken inte ens vill göra en provstimulering. Du kanske får ut få ägg, men med grym kvalitet.

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH