Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Hur mycket d-vitamin rekommenderas det att ta för fertiliteten?
Hur mycket d-vitamin rekommenderas det att ta för fertiliteten?
Hur stor dos i mg är 2000 ie ?
Jag är spruträdd men bestämde mig inför min ivf att den fobin får jag helt enkelt bli av med. Tvekade aldrig när jag tog sprutan, gjorde det bestämt!
Så blev jag av med min sprutfobi
Jag tog menopur, var helt ok.
Jag blev gravid naturligt tre gånger inom ett år, hade AMH 0,5. Ett blev missfall och jag gjorde två aborter för att barnen hade DS.
Har blivit gravid vid båda mina IVF med PGD. Första blev dock MF.
Jättekonstigt tyckte läkarna att det var. Jag tror inte mitt provsvar var fel, för jag är svårstimulerad.
Så, lågt AMH behöver inte ens betyda att man har svårt att bli gravid. Det kan göra det, men inte alltid.
Idag pratade jag med Reproduktionscentrum om att sätta in vår frysta blastocyst i vår/ sommar. Men först måste mensen komma tillbaka. Jag ammar fortfarande en del och måste snart sluta med det om vi ska göra syskonförsäk. Lite rädd är jag att inte mensen kommer igång igen, att jag har gått in i klimakteriet.
Hej Germany! K är snart 1 år!!! Tiden går alldeles för fort! Tänk så fantastiskt att just vi skulle få de finaste bebisarna
Jag ammar rätt mycket. Försöker sedan ett par dar tillbaka att inte amma dagtid. Men då känns det som om hon tar igen det nattetid. Ammar vid läggningen, en gång på natten och morgonen. Det är jättesvårt att försöka avsluta amningen. Hon tittar bedjande på mig, pekar på brösten och säger " där"!, särskilt på eftermiddagen.
Men jag vill dessutom att hon ska äta mer riktig mat, så jag ska fortsätta vara konsekvent.
Jag har ju hela tiden tänkt att jag har lågt AMH pga mitt genetiska fel. Jag kollade mitt sköldkörtelvärde i början av veckan och då analyserade de även antikroppar (TPO). Det har inte gjorts tidigare. Där jag bor kan vi själva logga in på nätet och läsa vår journal, provsvar mm. Jag såg då att antikropparna var rejält förhöjda! Har läst på lite nu och insett att det tyder på att jag har en autoimmun sjukdom
Blomman och Frazze: Jag hejar på era äggblåsor och hoppas det blir fina ägg vid äggplocket!
Grattis Blomman!!! Vilket superresultat! Jag var med om att de vid Vul bara såg ca 3 vettiga blåsor. När de plockade fick de ut 8 ägg, varav 6 blev befruktade. Ibland kan det vara så. Nu håller vi tummarna för dina ägg!
Ja Frazze! Det blev en liten flicka av ett av de 8 äggen. Hon blir snart 1 år. Ett finns kvar i frysen och resten var sjuka. Jag gjorde PGD.
Grattis Frazze!
Jag fick menopur 450 enheter.