Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Nu har jag tagit om provet för AMH. De sa att det kan ta 2 veckor att få svar, stämmer det?
Nu har jag tagit om provet för AMH. De sa att det kan ta 2 veckor att få svar, stämmer det?
Jag tror på akupunktur...beroende på vilka problem man har, tror inte att det fungerar för alla.
Jag har problem med mitt endokrina system. Har opererat bort gallan, underproduktion. I sköldkörteln, fick problem med levern under graviditeten etc. Jag misstänker att jag har problem med binjurarna.
Mitt TSH gick ner drastiskt efter akupunkturen. Men det jag främst märkte var att jag slutade frysa, blodcirkulationen blev bättre. I mina cykler efteråt har min ägglossning varit starkare.
Jag fick också ut mycket fler ägg vid ivf när jag gjort akupunktur.
Å, spännande Zwillinge!!!! Jag hoppas verkligen du blir gravid innan 2015!
Jag väntar på svar på AMH- provet. Har våta fantasier om att mitt AMH- värde har stigit ha ha...
Mitt AMH är oförändrat! Är fortfarande 0,5, trots att det är tre år sen sist det analyserades.
Blomman, än är det väl inte kört? Många har en blödning i början av graviditet. Jag fortsätter hålla tummarna!
Germany: jag tar också E- vitamin och Selen! Selen ska vara bra för immunförsvaret. Hoppas ni prickat in ÄL ändå.
Mina cykler har varit ca 30 dagar på sistone och ÄL har varit tydlig men sen. Har haft rejäla ÄL-flytningar denna cykel.
Jag ska börja med nässprayen om en vecka! Tjoho! Nu får jag skärpa mig, ska ringa akupunktören imorgon och nu är det slut med sötsaker!
Zwillinge: Hoppas du lyckas sänka ditt prolaktin snart så ni får göra ÄD! Tar det lång tid för medicinen att verka?
Grattis Hannah!
Frazze: Vilken dos tar du? Jag tar nu 60 ug per dag. Förutom att påverka fertiliteten positivt så finns det studier som visar att en d- vitaminbrist kan göra att AMH värdet blir falskt lågt. Jag läste en bra förklaring här:
Germany: Jag tar Barbasco plus, som "naturligt" ska öka dhea nivån i kroppen, försöker att tro på set, men har lite svårt för naturläkemedel. Menar du att det är en dålig ide att ta Barbasco medans jag sprayar?
Ska börja spraya på onsdag. Har glömt hur hela ivf processen går till. Visst är det en sprayning i vardera näsborre två gånger per dag?
Sen undrar jag, spelar det nån roll vilken tid på kvällen man tar injektionen? Funkar kl 19?
Livit: jättejobbig situation! Kramar! Min man vill inte heller göra ÄD, men jag hoppas att vi har en chans att lyckas med vår PGD. Förstår inte riktigt varför. Jag är beredd att ge upp mina gener för att få ett barn till, han behöver inte göra den " uppoffringen".
Kommer ni att fortsätta försöka den naturliga vägen? Även om man inte får ut ägg vid IVF så kan man ägglossa normalt.
Många kramar!
Jag är inne på min första spraydag! Känns bra.
Frazze: Du kan lika gärna få ut fler ägg denna gång. Jag fick ut 4 ägg första stimuleringen och 8 andra gången trots samma protokoll. Jag håller tummarna!
Jag sprayar på. Äggplock om lite mindre än en månad.
Shit Frazze! Jag går ju påKarolinska. Men ska inte dit på en månad.
Jag gör ju PGD men sex av mina åtta ägg blev befruktade och av dessa var två friska. Ett blev dottern och det andra åkte in i frysen men blev ju ingen graviditet.
Mitt AMH var 0,5 för tre år sen och är fortfarande det.