• Kattflickan

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Germany: Du vet att jag håller mina tummar. Kul att få ett ägg med toppkvalitet!!! Har du fått det förr? Hur många ägg fick du totalt?

AMH är inte hela sanningen. TM vad skönt med en läkare som sa det! Det är bara svårare att få ut många ägg.

• Kattflickan

CFF: förstår din frustration. Du borde nog ge kliniken din kritik. De borde ha kollat slemhinnan. Att fyra ägg blir sabbade vid plocket låter för mycket. Ett av mina ägg pajades vid provtagningen(PGD) men det är mer förståeligt.

Germany: Förstår att livet är en berg- och dalbana. Det är lätt att bli sänkt av barnlöshetsträsket. Känns som om hela livet läggs på hyllan i väntan på att bli gravid. Det är alltid någon väntan. Förstår att du försöker fokusera på annat och inte vågar hoppas för mycket. Jag får hoppas åt dig!

Jag önskar verkligen ni lyckas bli gravida snart allihopa!

Kramar!

Millan

• Kattflickan

Allt är verkligen relativt. Tidigare har jag funderat/ ältat varför just jag haft oturen att få ett konstigt genetiskt fel som gör att jag får barn med DS och som grädde på moset har jag lågt AMH dessutom. Men jag har faktiskt svängt till att tänka att jag ju mitt i all otur har haft tur. Jag är ju äntligen gravid med ett barn som verkar vara friskt! Det fanns inga garantier för att det skulle hända men nu har det hänt med teknikens hjälp. Vilken tur dessutom att jag har varit väl påläst så att jag fick läkarna att remittera oss till PGD. Annars kanske jag nu gjort en tredje abort av ett sjukt barn.

Så, jag har haft tur!

Aperopå folks perspektiv så kan jag berätta om en väns reaktion förra hösten när jag berättade för henne om våra problem att få barn. Hon sa" ja vi har ju det motsatta problemet, jag blir så lätt gravid trots preventivmedel att nu har min man steriliserat sig för vi vill inte ha fler barn och göra flera aborter".

Jag tycker inte det var riktigt rätt problem att kontra med.

Jag önskar verkligen att ni efter all kamp får ha lite tur tillsist och lyckas bli gravida.

Cff: Är nyfiken på din teaser.

• Kattflickan

Jättetråkigt att läsa att ni fått minus. Jag har varit utomlands och inte läst i tråden i helgen.

Germany: Hade en bra känsla för dig denna gång, jättetrist att det fina ägget inte tog sig. Kommer ni att fortsätta med ivf eller gå över på ÄD nu? Kram!

Hanna: Jag hade liknande tankar som du. Funderade på om jag borde lämna min man så han kunde träffa nån utan fertilitetsproblem. Men så insåg jag att om problemen legat hos honom hade jag aldrig velat att han hade de tankarna. Ni är ihop för att ni älskar varandra, även i motgångar! Kram!

Linn: Hoppas det går vägen nu, annars har ni ÄD att se fram emot!

Cff: Jättetråkigt att det inte gick vägen! Hur kommer du att gå vidare? 

Jag känner verkligen med er, att behöva försöka om och om igen, det är jättetungt. Hoppas verkligen att läkarna i framtiden kommer veta mer kring varför vissa får minskad äggreserv i unga år så de kan göra något åt det. Kanske borde alla i 25-30 års åldern testa sitt AMH så de inte väntar för länge med att skaffa barn.

Kramar till er alla!  

Katt

• Kattflickan

Bullan: Så hemskt att höra om ert mycket sena missfall. Fick ni reda på vad det berodde på? Det är min mardröm att få missfall så sent.

Jag blev gravid på naturlig väg tre gånger under ett år. Men två av barnen hade Downs och vi gjorde abort. När jag skulle göra Ivf med PGD visade mitt provsvar på lågt AMH. Det blev en chock. Har fått ut få ägg men lyckades bli gravid vid min andra PGD. Är i vecka 24 nu.

När du så lätt blev gravid innan så borde du kunna bli det igen. Hoppas på din lilla eskimå!

• Kattflickan

Grattis Bullan!!! Jättekul!!! Hoppas testet blir starkare!!!

Jag blev förresten inte skrämd av din historia. Jag nojjar så mycket ändå och kan tänka mig in i hur hemskt det vore att förlora ett barn sent i graviditeten.

• Kattflickan

För mig har sena ÄL i naturlig cykel varit positivt. Det är då jag blivit gravid. Men 12 mm äggblåsa låter för litet. Kanske har jag bara haft riktig ÄL dessa gånger?

Det är svårt att veta om det egna experimenterandet kan göra något negativt. Din läkare är väl osäker på om du kan göra något som försämrar dina chanser?

• Kattflickan

Viki: Det är inte kvantitet utan kvalitén som är det viktigaste!

Jag fick bara ut 4 ägg vid min första Ivf. Ändå blev två befruktade och växte vidare till blastisar. Fick ett svagt plus som försvann då, tidigt missfall. Vid min andra Ivf fick jag ut 8 ägg! 6 befruktade, men bara två var friska. Jag gör PGD. Ett sitter i mig nu och är 27 veckor.

Så mängden behöver inte betyda så mycket. 6 ägg låter bra!

• Kattflickan

Ja, ovisshet och väntan är det värsta med IVF. Vi håller tummarna för att dina ägg ska befruktas fint!

• Kattflickan

GRATTIS finaste Germany! Jag blir helt tårögd! Det är verkligen din tur! Du som är så bra på att stötta och peppa andra i kampen att få barn har äntligen fått ditt eget plus! Är sååå glad för din skull. Dhea intaget har kanske spelat roll???

Nu ska du ha en fantastisk dag när du firar med din man!

Kramar!

Millan

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH