• Kattflickan

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Hej Germany!

Jag testade att inboxa dig, men vet inte om jag lyckades? Du får ha det så jättebra i sommar!

På återseende!  

Kram!

Millan 

• Kattflickan

Elab: Jag har AMH 0,51 och jag vart gravid 3 ggr på ett år. Två graviditeter gick till vecka 12 när det upptäcktes att barnet hade Downs syndrom och vi valde att avbryta. Ett missfall fick jag däremellan. Det är inte så att du skulle behöva trombyl eller annan hjälp i början av graviditeten för att behålla fostret?

• Kattflickan

Vi har gjort en pgd som slutade i jättetidigt missfall( plusset var svagt på testdagen och försvann sen). Jag har nu påbörjat min andra PGD. Jag har inte fått höra att det ska finnas samband mellan lågt AMH och kromosomfel. De tror att jag har gonadal mosaik för DS, att mina äggstockar har DS. Fick höra att kvinnor som har DS kommer in i klimakteriet tidigare, det kanske är därför jag har lågt AMH?

Det finns en tjej i en annan tråd som oförklarligt fått 4 missfall. Nu är hon gravid för 5e gången och det verkar gå bra. Har ni gjort en utredning?

• Kattflickan

Dum fråga: Imorgon börjar jag med sprutorna. Då ska jag minska sprayningen med synarela till bara i ena näsborren morgon och kväll. Men när börjar jag? Ska jag spraya i båda näsborrarna eller bara ena imorgon bitti? Eller börjar jag med att bara spraya ena näsborren först på kvällen? 

Småsteg: Jag förstår din oro. Försök visualisera bilden du fick se på ditt pyre på det tidiga ultraljudet. Det levde då, trots blödningar, det troligaste är att det lever och mår bra nu med!

Millan 

• Kattflickan

Hejsan,

Alla som svarat mig på nätet har minskat spraydosen redan på morgonen den dag de börjar med sprutorna. Även en tjej som också gör PGD i Huddinge. De sa så till henne. Jag ringde imorse, kl 7 och frågade och då sa de till mig att ta två doser på morgonen och halvera först på kvällen. Så jag sprayade två doser, sen läste jag i mina forum här på FL att alla halverat dosen på morgonen. Inte kul att de ger olika bud på samma klinik!

Hoppas det inte spelar så stor roll för nu är det gjort. Undrar vad effekten blir om jag nu gjorde fel?

Linn: Ha en bra sommar!

Tack för input Poussin! Hur går det för dig?

• Kattflickan

6e juli är sista dagen Huddinge har öppet. Minns inte när de öppnar igen.

• Kattflickan

Ingen orsak! Jag kollade upp det för jag har ET den 29 och var rädd för att det var sista dagen de har öppet men det visade sig att de har öppet en vecka till.

• Kattflickan

Hur kan man egentligen vara säker på om man är nedreglerad om man inte tar prov? Är det säkert man är nedreglerad bara för att man får blödningen?

Hoppas du hinner bli nedreglerad!

• Kattflickan

Varför gör man inte det längre då? I princip så kanske inte jag heller är nedreglerad då? Varför tar de prov på dig och inte på mig? Förra gången ville jag ta prov för att se att jag var nedreglerad men det tyckte de inte behövdes. Vad händer om man inte är helt nedreglerad och börjar med sprutor?

• Kattflickan

Ok, jag tyckte nämligen att en barnmorska sa nåt kryptiskt om att jag inte var nedreglerad sist efter att de tog blodprovet vid VUL på sprutdag 9? Men kan de se det då? Jag fick ju inget strålande resultat vid den ivfen. Har den här gången sprayat över 3 veckor.

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH