Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Jag är precis 37 år. Genomgår min första Ivf nu. Har äggplock imorgon, får se hur många ägg jag får ut. Vilken otur du har som dessutom är så ung!
Millan
Jag är precis 37 år. Genomgår min första Ivf nu. Har äggplock imorgon, får se hur många ägg jag får ut. Vilken otur du har som dessutom är så ung!
Millan
Fick bara ut 4 ägg, får se hur det går.
Det är ET på tisdag. Men mina ägg ska genomgå PGD och då tror jag att fler kan falla bort. De låter dem växa till 8-cells stadium och tar ut en cell för analys, sen sätts ägget in i mig om det inte har Downs syndrom.
Jag hoppas ju på hög befruktningsgrad.
Millan
Grattis Emsie! Fantastiskt!
Attack: förstår att allt känns hemskt nu. Men, jag har hört att ett lågt AMH i ung ålder ger bättre prognos att kunna bli gravid än om du vore äldre.
Vissa i den här tråden verkar ha problem med en autoimmun sjukdom, kan du ha det? Då kan hjälp finnas att få mot det.
Är Purgeon det enda hormon ni testat? Det kan fungera bättre med andra hormon, det verkar vara individuellt. Tycker det låter hårt att ni ska ge upp än.
VASL: äggplocket gick bra. Jag fick mycket morfin och hade du frågat mig så gick det hela på 2 min, men sambon sa att det tog 20 min
Däremot så har jag lärt mig att jag inte tål citodon som jag fick innan plocket. Har opererat bort gallan och fick kraftiga kramper i övre delen av magen, det var det som gjorde ont för mig redan innan äggplocket och efter, men när jag fick kramplösande blev det ok.
Fick åka akut till tandläkaren idag också då en tand gick sönder, det var helt orelaterat till äggplocket. Inte världens bästa dag.
Millan
Förresten, ville också säga att den här tråden är full av mirakel, verkar inte alls så ovanligt att kvinnor med lågt AMH blir gravida trots allt.
Rocktroll: jag har också lätt blivit gravid, 3 ggr dessutom. Men mitt problem är att fostrena haft DS .
Jag tycker därför det är så märkligt med mitt låga AMH.
Bullen lycka till imorgon, det låter ju lovande med så många folliklar. För mig gjorde det inte ont alls.
Jag ska ringa Karolinska imorgon och höra hur det gått för våra äggisar. Om de överlevt och utvecklats så går de vidare till provtagning.
Vad jobbigt rocktroll att det gjorde ont. Hoppas nu att de växer till sig.
2 av mina 4 ägg har befruktats och vuxit till sig till 8 - cellsstadium. Idag har biopsi gjorts på dem för analys. Jag hoppas så att något av dem är friskt så att det blir ET imorgon.
Hur gick det för dig Bullen?
VASL: håller tummarna för dina ägg! Skumt att dina prover först visade bra?
Grattis Poussin! Fantastiskt! Jag blir så glad över att så många av oss motbevisar läkarna!
Bullen: 8 ägg är en jättebra skörd!
Jag har drömt skumma drömmar i natt, är så nervös över om det finns nåt ägg till mig idag.