• Kattflickan

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Poussin: jag började spraya idag. Jag går en kurs på torsdagskvällar och tog med sprayen, men var lite rädd att den skulle bli för kall då det är så kallt ute.

Jag tar synarela och ska sen injicera menopur. Läste dock att ni är flera i tråden som inte svarat så bra på det.

Jättespännande att du kört igång nu med din behandling. Är prednisolon en medicin för att du ska nedregleras? Hur lång tid tar behandlingen? Tycker du har helt rätt inställning. Nu ska du bli gravid! Jag har varit glad på sistone och positiv, utom idag när jag haft en tillfällig svacka, hoppas det går över till imorgon.

Millan

• Kattflickan

Linn: jag är på spraydag 8, så det dröjer några veckor innan det är äggplock, men vi är rätt tajmade!

Längtar: grattis! Hoppas du får plus om 2 veckor. Helt rätt att slappna av tills dess.

Poussin: vecka 8 är ju snart!

Min mens kom nu ikväll! Skönt, jag ska ringa KI imorgon och höra när jag börjar med sprutorna.

• Kattflickan

Pölsan: Nu är det spännande, hoppas verkligen du får plus imorgon eller när du bestämmer dig för att testa.

Jag ringde KI igår och fick ett annat datum för sprutstart en det preliminära jag hade fått, det blev lördag den 25e??? Brukar man börja en lördag? Jag ska ringa tillbaka igen och höra när isåfall det beräknas bli äggplock, glömde fråga det. Känner mig nervös inför sprutorna, superrädd att göra nåt fel eller glömma att ta dem rätt tid. Mycket mer rädd för att göra fel än att sticka mig själv, inte dåligt för en person som anser sig vara spruträdd

Det gick jättebra för mig när vi tränade på att sticka, inga problem märkligt nog. Men de senaste åren har jag fått göra så mycket som jag aldrig innan trodde jag skulle klara, så jag har väl blivit avtrubbad.

Jag tror min nervositet löser sig när jag väl kommer igång med sprutorna. Sambon får vara med och titta på första gången så jag gör rätt, han såg ju också instruktionerna. 

Ni som kört långa metoden, har ni också haft en hemsk mensvärk när mensen kommer efter att ni sprayat en vecka? Den har även varit lite rikligare än normalt. Jag brukar ha rimlig mensvärk men igår gjorde det riktigt ont. Idag är det bättre.

Millan

• Kattflickan

Grattis pölsan! Man behöver inte ha några symptom så tidigt, jag hoppas det går bra för dig nu!

Millan

• Kattflickan

Rocktroll: Jag börjar också spruta med menopur nästa lördag! Ska också ta 450 enheter. Min läkare var dock betydligt mer positiv. Hon sa att om hon inte bedömde att jag hade en hyfsad chans så skulle hon säga det! Jag hade då minst 9 folliklar vid VUL.

Min spraymens är lite segdragen, det kommer fortfarande några droppar blod då och då, någon fler som varit med om detta?

Millan 

• Kattflickan

Pölsan: Hur går det? Du var ju lite tveksam till ditt plus för nån vecka sen, har du fått mer känningar nu? Ska du på  något tidigt VUL? 

Ni som tagit menopur, är det trixigt med att blanda till den? Jag stressar upp mig lite inför sprutstarten, men har ju egentligen koll på hur jag ska göra men är så rädd för att göra fel.

Millan 

• Kattflickan

Poussin: Är det inte ett bra tecken att de flesta av dina ägg brukar bli befruktade? Jag hoppas verkligen att det går  bra för dig nu!

• Kattflickan

Vad skönt Pölsan att strecket blivit starkare! Jag tror att det kommer att gå bra för dig! 

Ska man alltså byta nålar? Jag måste öppna en ask och titta hur det ser ut så jag inte står där på lördag helt rådvill.  

Millan 

• Kattflickan

Dum fråga: I mitt menopur kit så finns två sprutor med vätska och en liten flaska med pulver samt en liten behållare till? Ligger nålen i den sistnämnda behållaren? Hur får man på den på sprutorna? Är det svårt? Sen har väl varje engångsspruta som jag ska sticka i mig en egen nål? Ska man växla sida som man sticker sig på?

Jag vet att det är svårt att tro, men jag har jobbat som kemist och känner mig ändå så här osäker

Millan9

• Kattflickan

Längtar: Hoppas du får ett bra besked imorgon. Du har inte testat att göra ett vanligt kisstest? 

Poussin, jag hoppas verkligen att det går bra med äggplocket!!  Jag har min ägglossningsspruta i kylskåpet, hämtade ut allt på en gång, hoppas förresten den inte blir dålig av att ligga i min kyl i totalt nästan 5 veckor. 

Emsie: Ett jättebra resultat! Kom ihåg PUPO!

Det har börjat bli en vana att spraya, så både igår kväll och ikväll höll jag på att glömma sprayen. Igår blev det 15 minuter senare sprayning än normalt, idag bara 5 minuter. Men ändå, jätteirriterande att jag glömmer. Min mobil hade laddat ur så den larmade inte.

Millan 

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH