• Kattflickan

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Castor, jag tycker det låter som om du testat för tidigt innan! Det är ju jättepositivt att du inte fått mens än. Jag håller alla tummarna! Förresten, man behöver inte bli insnöad på sina barn bara för att man får barn. Man kan bibehålla ett vuxet, intressant liv, men man får nog jobba för att det ska bli så. 

Linn: Det är alltid lite jobbigt att få reda på att ens vänner väntar barn, även om man blir glad för deras skull.

Poussin: Beklagar din mormor. Även om man anat att det kan vara på gång så blir man ändå så ledsen när en släkting dör.

Längtar74: Håller tummarna!

EGO: Vår katt fick avlivas för några dar sen, hade tumörer i lungorna. Hon var ca 15 år men vi hade hoppats på några år till. Därför har jag inte varit inne och läst här. Det har varit jättedeppigt.

Jag hoppas verkligen att 2012 blir ett bättre år än 2011. Gott nytt år på er tjejer!

Millan

• Kattflickan

Castor och längtar74: känner verkligen med er. Jättetråkigt att det inte blev plus.

Vad är motiveringen till att man inte kan stå i kö för adoption medans man försöker med Ivf? Det verkar ju jättedumt. Köerna är långa och ska man ställa sig där först när man tömt ut alla sina andra chanser så är det troligt att man är för gammal för att kunna adoptera. Jag tycker att ni gör helt rätt.

Vi har haft svårt att acceptera tanken på adoption än. Men vi kommer kanske dit tillslut.

Castor: ska ni göra ytterligare ett försök snart?

Jag ska till fertilitetsenheten på Karolinska om ett par veckor, hoppas jag får komma igång snart

Millan

• Kattflickan

Hej,

Längtar74: Jag kan iofs förstå att man verkligen ska vara inriktad på adoption och vilja det och att ivf kan ta bort fokuset från adoptionen. De vill ju bara barnens bästa. Men när köerna är så långa till adoption så måste det vara svårt att inte ställa sig där innan man försökt klart med ivf.

Poussin: Hoppas det blir en givande resa till Athen.

Linn: Jättekul att ni ska gifta er! Låter skönt med att resa utomlands!

EGO: Nu har jag slutat dricka koffeinhaltiga drycker och alkohol sen nyår. Egentligen är jag tveksam till om det påverkar men jag har ett stort behov av att få göra någonting för att ivf'en förhoppningsvis ska gå bättre. Jag ska träna mera också.

Jag fikade med en vän häromdan. Har tidigare berättat för henne om våra problem och då sa jag att om det inte går vägen med ivf pgd så kommer vi att försöka med donerade ägg. Hon sa att hon tänkt igenom det och pratat med sin man och bestämt sig för att hon gärna donerar ägg till mig om det blir aktuellt! Hon har läst in sig på vad det innebär. Jag blev helt paff och så rörd att jag började gråta, vilken otrolig uppoffring, vilken vän!

Nu hoppas jag att det inte blir aktuellt, men bara att veta att man har en sån bra vän gör att jag är gladare!

Millan 

• Kattflickan

Fin4: Känns bra att läsa att det gick bra för dig! 

Poussin: Hoppas verkligen att den "italienska" metoden funkar! Måste kännas skönt att höra någon säga att ens chanser är bra! Kommer du att åka till Aten för att göra äggplock och insättning?

Linn73: Har du alltså börjat med nästa ivf nu? Hoppas på FET 30 jan! 

I nästa vecka ska jag till Karolinska, har tagit ledigt hela den dagen. Ni som gjort ivf på karolinska, har ni fått reda på vid första besöket när ni kommer att få påbörja er ivf? 

Jag känner mig så trött på att vänta! 

Millan

• Kattflickan

Poussin:Pinsamt att jag skrev Italien när jag menade Grekland.

• Kattflickan

Hejsan, så har jag fått tid för att påbörja min Ivf pgd. Om en vecka ska jag börja med sprayen.

Vid detta vul som bara var några dagar innan ÄL så hade jag bara 9 äggblåsor. En höll dock helt klart på att vinna, var 19 mm.

Hämtade ut medicinerna idag. Känns spännande att få komma igång så snart.

Millan

• Kattflickan

Hoppas det går bra på äggplocket pölsan.

Förra gången de gjorde vul på mig i ostimulerat tillstånd hade jag 11 blåsor. Men jag antar att det kan variera lite. Nu ska jag genomgå min första Ivf. Det värsta är att jag ska göra pgd, så jag skulle behöva få ut många ägg.

• Kattflickan

Pölsan: 8 ägg är ju bra och jag hoppas verkligen att det blir återföring imorgon! Om du går till CvL så antar jag att du är i den förträffliga staden Uppsala

Jag tror att det är en liten risk för att embryona slutar växa pga ingreppet PGD utgör. Men för min del tar jag hellre den risken, vill aldrig göra en abort igen.

Poussin: Jo, jag behöll bilden, det är tillräckligt förvirrande just nu att förstå vem alla är när de bytt nicks. Hoppas dina resultat från Aten visar sig vara bra.

Hjert98: Det visar bara att loppet inte är kört för oss, ger oss hopp! Tack!

Millan

• Kattflickan

Tja Pölsan, vem är inte det! Jag är Uppsalabo! 

• Kattflickan

Grattis Pölsan! Det låter ju som om ni har goda chanser! Jag hoppas verkligen att det går vägen! Hur ser ni på om ni skulle få tvillingar? 

Tack! Jo, de senaste åren har varit jättejobbiga. Men just nu är jag jätteglad att vi får chansen att göra PGD och att vi ska komma igång så snart.

Millan 

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH