• Kattflickan

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Strålande resultat Poussin! Nu håller jag tummarna för dig.

Jag verkar aldrig bli feberfri och imorgon är det dags för blodprov, ni som vet, när brukar man få göra vul efter blodprovet?

• Kattflickan

Poussin: Jag tror jag får svar på provet idag eller imorgon, det kommer att faxas till karolinska som ska ringa mig. Det hade känts bra om de gjort VUL på mig redan nu, men det verkar inte som om de gör så. Jag känner mig osäker på om behandlingen funkar, har inte känt nåt i äggstockarna än. Men det kanske inte spelar någon roll. Känns lite sent att göra VUL i nästa vecka då äggplocket är på fredagen? Eller?

Som tur är så har min feber sjunkit drastiskt, så det var inte så svårt att komma iväg imorse. Har nu kring 37,0, dvs. knappt feber alls. Skönt med en så snabb vändning.

Lycka till Ciaria! Man kan vara med i så många trådar man vill. Jag är med i en för oss över 30 som vill ha barn, i en för oss som gör PGD etc. 

Millan

• Kattflickan

Rocktroll: varje gång jag blandar menopur så blir det en droppe utanför. Det sipprar över lite där nålen fästs vid sprutan men bara när jag tillsätter spruta nr 2, precis när jag tillsätter det sista och trycker sprutan i botten. Jag tror det blir nåt slags vakuum, hände det för dig med?

Jag gör mitt första vul på sprutdag 10, sjukt sent enligt mig.

Blodprovet var väl ok idag men hade gärna fått visa högre nivåer enligt barnmorskan. Det fick mig att känna mig lite deppig. Hon sa nåt skumt med att jag inte var helt nedreglerad??? Jag trodde jag var det när jag fick min nedregleringsmens?

Så jag ska fortsätta på högsta dosen.

• Kattflickan

Perry beklagar verkligen! Jag har varit med om 2 avbrytanden pga att fostret haft DS, vet hur jobbigt det är. Jag försöker nu med min första ivf med pgd. Hoppas verkligen det går bra för er i Athen! Men tror du verkligen det är ett immunoproblem när du tidigare behållit foster? Har du haft några missfall?

Millan

• Kattflickan

Rocktroll: precis detsamma har jag upplevt, att det var mer vätska än 1200. Första räckte nästan till tre dagar, fick ta några droppar från den nya dag 3 men det borde ha behövts 150 enheter från den nya. Jag ska fråga om detta imorgon när jag gör vul.

• Kattflickan

Ett sisådär resultat. 5 st blåsor och kanske en till på G. Så som mest 6 blåsor.

Men det blir äggplock iallafall.

Millan

• Kattflickan

Grattis Pölsan! Om jag får citera min gynekolog så har du nu ca 95 procent chans att graviditeten ska gå bra! Det är fantastiskt att se hjärtat slå.

Kromosomfelet är inte konstaterat då det är svårt att göra det, men det är troligare att det ligger hos mig. Kvinnor med DS går i snitt in i klimakteriet 5 år tidigare än andra kvinnor. Jag har själv spekulerat i om det är därför mitt AMH värde är lågt.

Vi får helt enkelt se hur många ägg det blir.

• Kattflickan

Kvinna: Förstår att det är jobbigt när kliniken börjar prata äggdonation när ni kanske inte är beredda på det än. Du har ju ändå gått till ET.

Poussin: Vi har tid för äggplock på fredag.

Har ni andra varit med om att det blivit fler eller färre ägg vid äggplocket än antal folliklar som setts vid ultraljud?

Förresten Poussin, min iPhone vill hela tiden ändra ditt nick till pudding, kul med autokorrigering

• Kattflickan

Hej Castor, vi har saknat dig!

Trist att du inte fick ett försök till. Hur känns tanken på äggdonation? Jag vill nog göra det om våra resultat blir riktigt dåliga den här gången.

Rocktroll: kör ni orgalutran och menopur? Men då sprayar du inte va?

Linn: jag tror du testar lite tidigt. Jag håller tummarna.

Jag tog äl- sprutan ikväll. Tyckte korken på den var svår att få loss och när jag väl lyckades så kom en liten droppe ut, har ni varit med om det? Känner mig kass på det här med sprutor. Känns som om det blir lite fel hela tiden.

• Kattflickan

Jag har 0,51 i AMH. Har stimulerat med 450 enheter menopur. Men de såg 5 st stora blåsor och en liten på mig på sprutdag 10. Vet inte hur det såg ut tidigare för det var det enda vul jag gjort. Jag hoppas det mognar nån fler för dig till äggplocket.

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH