• Kattflickan

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Grattis längtar!!! Jättekul med alla goda nyheter i tråden! Vi låg AMH are kan minsann!

Emsie, nu håller vi tummarna!

Förresten, vet nån vart Castor tagit vägen?

Millan

• Kattflickan

Grattis längtar!!! Jättekul med alla goda nyheter i tråden! Vi låg AMH are kan minsann!

Emsie, nu håller vi tummarna!

Förresten, vet nån vart Castor tagit vägen?

Millan

• Kattflickan

Hejsan, även jag börjar spruta imorgon!

Dum fråga igen. Det står att när man börjar spruta ska man halvera spraydosen, dvs. En sprayning i ena näsborren morgon i kväll. Räknas då det ifrån imorgon bitti som är den dag jag börjar spruta eller ifrån imorgon kväll som är då jag tar sprutan. Dvs, ska jag spraya båda näsborrarna imorgon bitti eller bara ena?

Är så kul med alla bra resultat för oss på sistone!

• Kattflickan

Jag har ju tillomed haft lätt för att bli gravid spontant, var gravid 3 ggr på lite mer än ett år. Men två av fostrena hade downs syndrom, så för min del hoppas jag nästan att mitt låga amh är ett tecken på dålig kvalite hos äggen, men att det fortfarande finns några bra ägg kvar. Det skulle innebära att jag fick ut hyfsat många ägg iallfall men att kanske många hade DS, men det förbättrar ändå mina chanser att få ut många ägg.

Har funderat en del över att genetikern tyckte vi borde ha en större chans till ett friskt barn om vi försöker själva, för rent statistiskt så är det rätt liten chans att ytterligare ett barn har DS. Men jag kan inte  fortsätta försöka och bära ett barn till 12e veckan bara för att få höra att det har DS igen , det går bara inte, så jag hoppas nu vi lyckas med IVF PGD.

Det känns som om det borde forskas mer på vad AMH egentligen betyder.

Hjärtefröjd: Om du fått ut så många ägg så verkar det ju konstigt att AMH är lågt?

Men det ska tydligen var bättre odds om man är yngre med lågt AMH än äldre.

Lillamillan: Vad för andra värden är det som de kollar?

Millan 

• Kattflickan

Jag har inte tagit FSH, är inte det lite konstigt?

• Kattflickan

Jag har tagit AMH ca dag 12 i cykeln, sköldkörtelvärden togs samt de vanliga infektionsproverna. Jag går ju på Karolinska och Akademiska. Har inte tagit prover i början av cykeln. Men vi har inte heller genomgått någon vanlig utredning då mitt problem är att barnen har kromosomfel. De har även undersökt sambons sperma att den är bra såklart. 

Om det inte tar sig nu kanske AMH borde tas om tillsammans med FSH i början av cykeln.

Millan 

• Kattflickan

En fråga: har precis tagit min första spruta menopur. När jag tryckte ner andra sprutan med vätska i pulverflaskan och skulle dra upp den såg det ut som om det vore nån droppe kvar i sprutan, men den gick inte att få ur.När jag drog upp sprutan hamnade det en droppe ovanpå flaskan, jag hoppas jag inte sabbat koncentrationen nu? Har ni också varit med om detta? Injiceringen gick dock bra. Även om det var svårt att inte få luftbubblor i sprutan.

Jag tycker också det är konstigt att inte FSH och LH analyserades, ska fråga om det sen.

Millan

• Kattflickan

Hejsan,

Nu verkar jag ha blivit sjuk, ev. flunsan för jag har feber, vilket det typ var 10 år sen sist jag hade. Vilken otur! Vet ni om det spelar stor roll i början av sprutperioden att man är sjuk med feber? Jag ska vara hemma i början av veckan åtminstone och hoppas att bli frisk. Har märkligt nog hosta också.

Jag hoppas också att den lilla droppen inte spelade någon roll. Nu ska jag försöka sova bort lite flunsa.

Millan 

• Kattflickan

Poussin: Strålande resultat!!! Hoppas verkligen de blir befruktade och att du får tillbaka ett finfint ägg! När är det äggtillsättning?

Jag håller tummarna för dig LInn!

Jag kör ju med maxdos Menopur, långa metoden. Vi får väl se hur det går, har förstått att det är rätt individuellt vad som funkar bra.

Igår steg min feber snabbt, är rätt säker på att jag har influensan. Den var strax under 40 grader och det har inte hänt sen jag var liten. Försökte få ner den med panodil. Ringde KI idag och de sa att det inte borde vara någon risk nu när jag är i början av sprutperioden att ha hög feber, men att jag skulle försöka hålla nere febern. Idag är det bättre, bara  37,5 grader. Det var en utmaning igår att ge sig själv en spruta när jag hade så hög feber

Millan 

• Kattflickan

Grattis poussin!!! Vilket bra resultat.

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH