• Linn73

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

Kramar till alla ni som kämpar därute!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

• Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • Jegs

Måste som sagt backa i listan...  

PS. Kan inte familjeliv styra så att de inte gör reklam för barngrejer på de trådar där "svårt att få barn- personer" hänger... Känns som en kniv i ryggen när man ser barnreklam av olika slag... :(

LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA LYCKAS 2011 Solig 

Väntar på nytt försök:

Albatross74, AMH 0.27, IVF 1: feb 2011. Sprutstart 8/5 Småsteg, amh 0,49 Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten behandling 6/5.

Sprayar:

Sprutar:
    Nelle (37 år) AMH 0,3. Sprutstart 4/5. Linn73 (37 år), AMH 0,41: 3:e försöket. Långa metoden med 450 ie Menopur. Planerat ÄP vecka 18/5. Castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Sprutstart: 4/5. UL 13/5. ev äggplock 20/5
    Planerat ÄP/ET/FET:
    Anemon (38 år), AMH 0,467, FET om Pingu klarar tining, UL 11/5 för närmare besked.

Ruvar:

Poussin (33 år), AMH 0,35. IVF nr 3. 3 ägg varav 2 befruktades samt återfördes. TD 9/5.

Gravida:

Malbert, AMH 0,55 Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12 DobbieDoo, AMH 0,41

Övrigt:

Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu. pp08, plus på IVF5 men missfall v.6; avvaktar lite just nu.  
  • Nelle
    Jegs; vi skrev nog våra inlägg ungefär samtidigt så jag hann inte läsa ditt innan jag skrev. Håller med om att Familjeliv borde kunna "styra upp" reklamen lite, förstår att du blev irriterad!

Vad tråkigt att ni var tvungna att avbryta! Kan tänka mig att det snurrar runt en massa tankar och känslor hos dig nu. Det är ju hela tiden en massa nya saker som man måste sätta sig in i och ta ställning till. Jag visste inte att det var en åldersgräns på att donera ägg, där rök mina två potentiella donatorer...

Sköt om dig!
    Kram
  • Poussin

Tack allesammans! {#emotions_dlg.flower}

Castor - Grattis till giftemålet!!! Glad

Anemon - Lycka till imorgon, håller tummarna för att det ser fint ut så att Pingu kan få flytta in snart! Glad

Linn - När har du tid för VUL? Bamsekram till dig också vännen! Hjärta

Jegs - Usch vad tråkigt att höra att ni fick avbryta, förstår att det är svinjobbigt. Rynkar på näsan Men nu håller vi tummarna för att helgens mys har gjort susen! Låter klokt att kolla upp att allt ser bra ut på insidan så kan du släppa det sen. Hoppas det löser sig med donator om ni går vidare med ÄD.
    Instämmer helt gällande reklamen, har också irriterat mig på det!

Kram till er alla!

• småsteg

Hej!

Det var blandade känslor hos alla här, av era inlägg att döma, och lite så är det väl totalt sett: en växlan mellan hopp och förtvivlan. Jag hoppas att det går bra för er alla så småningom, oavsett vart ni befinner er!

Jag sprayar i alla fall just nu och har gjort det i två veckor. Jag vill helst att det ska vara över typ NU. Känner mig labil ibland och inte som mig själv helt och hållet. Urk. Ska börja med sprutorna den 18:e och lämna blodprov den 23:e. Därefter får vi väl någon slags dom... Jag känner mig rätt skeptisk tyvärr. Jag vet inte varför, men det kanske handlar om att inte hoppas för mycket, för att inte besvikelsen ska bli så stor. Sen känner jag inte att förhållandena är optimala. Jag har ett stressigt jobb och stressen med detta gör ju inte saken bättre. Tiden/väntan är ju, som du säger Jegs, en jättejobbig faktor.

Angående äggdonation så har jag också funderat mycket på det. Min tvillingsyster är min enda egna donator och någon jag verkligen skulle kunna tänka mig att ta ett ägg av (av samma skäl som dig Jegs). Hon är dock för gammal (vi är snart 37) och läkaren i Huddinge trodde att det var mycket möjligt att hon idag har samma problem som jag (trots att vi inte är enäggstvillingar och hon har ett barn), så hon lät inte alls som ett tänkbart alternativ tyvärr. Det är ju mycket möjligt att han har rätt, men vi kommer att försöka få det kontrollerat i alla fall innan de stryker det alternativet.  

Nåväl, en sak i taget.

Ha det bra alla och kämpa på!

Kram A

• Nelle

Det blir äggplock redan på fredag. Trots maxdos såg läkaren bara fyra äggblåsor, varav två var tillräckligt stora. De vill ändå göra det på fredag sa han, annars kan de bli "övermogna". Det känns inget vidare nu, hade hoppats på fler blåsor. Förra gången såg de fem blåsor vid första ultraljudet, tre vid det andra och de fick ut tre ägg. Trots mycket högre dos den här gången verkar det inte ha gett bättre resultat. Nu hoppas jag innerligt att det fungerar ändå, på något magiskt sätt... Fast det känns mest jobbigt.

Småsteg: Jag har också en tvåäggstvilling med ett barn som kan tänka sig att vara donator. Men vi fyller 38 i höst...

• Ankaja

Grattis Poussin till plusset!!!

Själv har vi varit på Huddinge idag och gjort ett VUL. E.T. är nu hela 16 mm lång, hjärtat slår taktfast och det fanns precis lagom med fostervatten, en mycket fin graviditet sa barnmorskan. Vi fick också veta att missfallsrisken avtagit rejält vilket också var skönt. När hon sa att ni kommer bli föräldrar i december föll det en tår både hos mig och hos min sambo.

När vi fick reda på att jag hade AMH-värde 0,2 trodde vi (och många på fertilitetscentrum) att det var kört och de sa åt oss att fundera på äggdonation istället. Att vi sedan lyckades på första IVF-försöket känns overkligt. Jag vill bara säga; ge inte upp, det kan fungera ändå, det behövs bara ett guldägg för att det ska lyckas.

Kram

• Poussin

Grattis Ankaja, underbart att höra att allt ser så fint ut!!! Glad

För min del blir det nog ingen solskenshistoria denna gång, ingen mens ännu men jag känner att den är på gång. CB's digitala test informerade oss precis om att jag är INTE GRAVID Rynkar på näsan Alla symptom har försvunnit, känner inget i brösten längre, så det är bara att invänta mensen. Börjar kännas lite hopplöst, om det inte ens funkar när jag får tillbaka 2 toppenembryon så känns det lite som om det aldrig kommer att funka. Vi har 2 ivf-försök kvar och vi kommer att göra dem, men sen blir det ÄD för oss.

Kramar {#emotions_dlg.flower}

• Linn73
    Poussin skrev 2011-05-11 08:19:47 följande:
    Grattis Ankaja, underbart att höra att allt ser så fint ut!!! Glad

För min del blir det nog ingen solskenshistoria denna gång, ingen mens ännu men jag känner att den är på gång. CB's digitala test informerade oss precis om att jag är INTE GRAVID Rynkar på näsan Alla symptom har försvunnit, känner inget i brösten längre, så det är bara att invänta mensen. Börjar kännas lite hopplöst, om det inte ens funkar när jag får tillbaka 2 toppenembryon så känns det lite som om det aldrig kommer att funka. Vi har 2 ivf-försök kvar och vi kommer att göra dem, men sen blir det ÄD för oss.

Kramar {#emotions_dlg.flower}
    Åh nej vad ledsen jag blir för er skull att höra det... Tror du att du har fått ett tidigt missfall? Du har ju blivit gravid tidigare så jag tror visst att det kan funka för er. Ni behöver bara lite mer tid. Jag hoppas att testet visar fel och att mensen inte alls kommer.

Stora kramar till dig Hjärta
  • Poussin
    Linn73 skrev 2011-05-11 23:14:48 följande:
    Åh nej vad ledsen jag blir för er skull att höra det... Tror du att du har fått ett tidigt missfall? Du har ju blivit gravid tidigare så jag tror visst att det kan funka för er. Ni behöver bara lite mer tid. Jag hoppas att testet visar fel och att mensen inte alls kommer.

Stora kramar till dig Hjärta
    Tack gumman! Tyvärr visade testet rätt och mensen dök upp igår ackompagnerad av en mensvärk från hell, som om det inte är jobbigt nog... Ska ringa CvL idag och boka tid för uppföljning och diskutera tid för nästa ivf i augusti.
    Vi åker till Frankrike nästa fredag i 10 dagar, ska bli superskönt att komma bort.

Nu håller jag tummarna för att du lyckas den här gången! Stora kramar Hjärta
  • Castor1

Åh vad tråkigt Poussin... Usch, vilken besvikelse för er och så ledsamt att höra! Åk till Frankrike och landa och försök att njuta, ni är värda det! Det beslut ni kommer att ta, oavsett hur det ser ut kommer så småningom att kännas som det rätta. Man landar alltid, på något konstigt vis, på fötterna igen, kramar till er!

Ankaja: Skönt att höra att allt ser bra ut! Jag har kollat in på din sida med jämna mellanrum för att se hur det går för er... Återigen ett varmt grattis!

Och till er alla här, Tack för gratulationerna till vårt bröllop! Det var en härlig dag om än lite dimmig för det är så många tankar och skeenden som far runt! Men jag njöt! Lite konstigt var det att gå in och ta en spruta mitt i natten, som vi dessutom misslyckades med att preppa ett par gånger. Ojojoj. 
    Jag är en mycket lycklig fru, men en relativt desillusionerad IVF'are...
    Vi ska vara på UL imorgon bitti, vi får se vad som sker. Jag återkommer... Känns inte som att jag har en arsenal av äggblåsor direkt, men men. Vi får se helt enkelt.
    Nelle och Linn, Jag håller mina tummar för er! Hoppas, hoppas att det blir ÄP för er båda!

Kram 

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH