• Linn73

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

Kramar till alla ni som kämpar därute!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

• Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • ddrobert

Hej nu är tråden fixad igen.

Nelle: Vilken webbläsare använder du om jag får fråga?

Mvh Robert

• Linn73

Jag skrev ett långt inlägg igår som tyvärr plockades bort eftersom allt la sig i vänstermarginalen.

Hursomhelst är det äntligen dags för mig att uppdatera listan och jag tar mig även friheten att lägga in DobbieDoo som plussat - stort grattis!! Här behöver vi alla framgångshistorier vi kan få!

Poussin: Som jag tänker på dig och undrar hur det går. Håller tummarna att det blir ett plus på stickan inom några dagar!

Anemon: Hoppas ni når hela vägen fram den här gången Hjärta

Nelle: Roligt att vi är i samma fas, då får vi följas åt!

Jegs: Ge inte upp! Du är fortfarande ung och det borde räknas in i bedömningen.

Vill också säga välkommen till alla nya i tråden!

LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA LYCKAS 2011 Solig

Väntar på nytt försök:

Anemon (38 år), AMH 0,467, Väntar på FET....efter missfall på 4:e ICSI.   Albatross74, AMH 0.27, IVF 1: feb 2011. Sprutstart 8/5 Småsteg, amh 0,49

Sprayar:

Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06. Spraystart 6/4 Castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Spraystart 15/4
    Sprutar:
    Nelle (37 år) AMH 0,3. Sprutstart 4/5. Linn73 (37 år), AMH 0,41: 3:e försöket. Långa metoden med 450 ie Menopur. Planerat ÄP vecka 20.
    Planerat ÄP/ET/FET:

Ruvar:

Poussin (33 år), AMH 0,35. IVF nr 3. 3 ägg varav 2 befruktades samt återfördes. TD 9/5.

Gravida:

Malbert, AMH 0,55 Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12 DobbieDoo, AMH 0,41

Övrigt:

Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu. pp08, plus på IVF5 men missfall v.6; avvaktar lite just nu.
  • Nelle
    Linn73; Ja, nu följs vi åt! Visst gör du också din IVF på Huddinge? Vi har samma medicin &dos och äggplock samma vecka. Hoppas, hoppas!

ddrobert; Internet Explorer 9.

• Poussin
    Linn - Tack vad rar du är! Glad Vad skönt att du är igång med sprutorna, har du redan fått tid för blodprov och VUL?

RD 13 är snart till ända och igen mens än så länge, har inte känt något alls sedan dag 6, men sen igår känns det i magen och brösten ömmar lite... Varken vågar eller kan tro att det kan ha gått vägen, funderar på att testa i helgen då TD ändå är på måndag, men har inte bestämt oss... Jag uppdaterar när jag vet. Glad

Lycka till allihopa och välkomna alla nya! {#emotions_dlg.flower}
  • Linn73
    Poussin skrev 2011-05-06 18:33:37 följande:
    Linn - Tack vad rar du är! Glad Vad skönt att du är igång med sprutorna, har du redan fått tid för blodprov och VUL?

RD 13 är snart till ända och igen mens än så länge, har inte känt något alls sedan dag 6, men sen igår känns det i magen och brösten ömmar lite... Varken vågar eller kan tro att det kan ha gått vägen, funderar på att testa i helgen då TD ändå är på måndag, men har inte bestämt oss... Jag uppdaterar när jag vet. Glad

Tjohoo! Det ser ju riktigt riktigt lovande ut även om jag förstår att du inte vågar ta ut något i förskott. Håller alla tummar!

Kram
  • smurfen7621

Hej... Skriver i andra trådar... Undrar över om det va ni som bad läkaren att ta ett AMH värde el gjorde dem det som en självklarhet? Börjar tro att problemet e det. Försöker hitta förklaringar till varför resultatet inte blir så bra...

• Linn73

Smurfen7621: För min del så var det läkaren som ville att jag skulle ta testet. Jag hade aldrig hört talas om AMH-värde innan. Men jag tror att det baserades på saker som min ålder och att jag hade mindre antrala (ostimulerade) folliklar än normalt. Dessutom har jag en kronisk sjukdom i bagaget.

• Ankaja

Smurfen7621: För mig så togs testet som en rutin inför ivf. Det var ingen, inklusive jag, som hade en aning om att mitt AMH-värde var lågt innan testet togs.

• längtar74

Smurfen7621: jag fick ta AMH som kompletterande prov (på läkarens inrådan), då FSH var högre än normalt när vår utredning gjordes. Jag hade inga symptom på ev sviktande äggstockar (min mens var, och är, helt regelbunden med cykler på 29 dagar. Inga sjukdomar eller andra ärftliga problem i bagaget), så även för mig var det helt oväntat.

Poussin - håller tummarna för dig i morgon!

Vad roligt att det rör på sig i listan. Önskar att jag kunde lägga till mig själv någonstans, men jag väntar än så länge fortfarande på besked om det över huvudtaget blir något nytt försök.

Lycka till tjejer!

• pp08
    Poussin skrev 2011-05-06 18:33:37 följande:

Hur går det Poussin. Har du testat ?????????
    ♀ 090619
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH