• Linn73

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

Kramar till alla ni som kämpar därute!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

• Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • Castor1

Hej alla, har inte skrivit på ett tag då vi har haft fullt upp med bröllop osv.

Allt gick bra i lördags och nu är jag fru, skönt!

Jag har även börjat med sprutorna. Mensen var sen så det blev några dagars fördröjning. Jag fick en del biverkningar av sprayen men det blev bättre när blödningen kom igång. Men usch! Sprutorna känns inte så mycket, oroar mig lite så det känns som att jag inte reagerar på dessa alls vilket jag ser som ett dåligt tecken. Men, men, vi får väl se...

Har missat sprayen en gång och tagit sprutan alldeles för sent en annan. Vet ni om det kan påverka resultatet?

Jag har äggplock v. 20, går på långa behandlingen och tar menopur 450 så det verkar som att jag, Linn73 och Nelle följs åt exakt. Kul! Jag har ultraljud nu på frdag 13 maj.

Poussin: jag håller tummarna för dig!!! Hoppas, hoppas, hoppas
    Ankaja: Hoppas att det fortfarande går bra för dig.
    Jegs: så tråkigt att höra. Hoppas att läkarna låter er göra fler försök om du känner att du orkar! 
    pp08: välkommen tillbaka, varma tankar till dig!
    DoobieDoo: Grattis, grattis, grattis!

Klistrar in listan här och flyttar ner mig till sprutar:

LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA LYCKAS 2011

Väntar på nytt försök:
    Anemon (38 år), AMH 0,467, Väntar på FET....efter missfall på 4:e ICSI.  
    Albatross74, AMH 0.27, IVF 1: feb 2011. Sprutstart 8/5 
    Småsteg, amh 0,49

Sprayar: 

Linn73 (37 år), AMH 0,41: 3:e försöket. Långa metoden med 450 ie Menopur. Planerat ÄP vecka 20. 

Sprutar:
    Nelle (37 år) AMH 0,3. Sprutstart 4/5.
    Castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Spraystart 15/4 

Sprutar:
    Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06 (dec 2010) 0,1 (april 2011). Sprutstart 27/4
    Castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Sprutstart: 4/5. UL 13/5. ev äggplock 20/5 

Planerat ÄP/ET/FET:

Ruvar:
    Poussin (33 år), AMH 0,35. IVF nr 3. 3 ägg varav 2 befruktades samt återfördes. TD 9/5.

Gravida:
    Malbert, AMH 0,55 
    Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12

Övrigt:
    Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu. 
    pp08, plus på IVF5 men missfall v.6; avvaktar lite just nu.

• Castor1

Men, åh förlåt Linn! Råkade ta bort dig istället för mig av ren klantighet...

Väntar på nytt försök:
    Anemon (38 år), AMH 0,467, Väntar på FET....efter missfall på 4:e ICSI.  
    Småsteg, amh 0,49

Sprayar: 
    Linn73 (37 år), AMH 0,41: 3:e försöket. Långa metoden med 450 ie Menopur. Planerat ÄP vecka 20. 

Sprutar:
    Castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Sprutstart: 4/5. UL 13/5. ev äggplock 20/5 

Planerat ÄP/ET/FET:

Ruvar:

Poussin (33 år), AMH 0,35. IVF nr 3. 3 ägg varav 2 befruktades samt återfördes. TD 9/5.

Gravida:
    Malbert, AMH 0,55 

Övrigt:

• Poussin

Hej tjejer!
    Vad gulliga ni är som frågar, kram på er! {#emotions_dlg.flower} Jag fick ett väldigt svagt plus när jag testade imorse, så hoppet levet vidare, men jag väntar med att verkligen tro på det tills jag ser ett starkare plus! Glad Hoppas kunna flytta ner mig lite senare i veckan. Glad

• caroline29

Så roligt Poussin, har följt dig med spänning!

• Anemon

Gör ett nytt försök att flytta mig på listan från väntar läget! Sist var det mitt försök till uppdatering av listan som gjorde att tråden hakade upp sig så knappt att jag vågar försöka igen!
    I morgon UL för att få besked om när FET görs. Jag ska göra stimulerat FET så är just nu i färd med att knaprar små hormontabletter för att säkerställa bra slemhinna.

Kramar på er!

Väntar på nytt försök:
    Småsteg, amh 0,49

Sprayar: 

Sprutar:

Planerat ÄP/ET/FET:
    Anemon (38 år), AMH 0,467, FET om Pingu klarar tining, UL 11/5 för närmare besked.

Ruvar:

Gravida:
    Malbert, AMH 0,55 

Övrigt:

• Anemon

Poussin!!!!!! Härligt, jag håller tummarna allt vad som går, men du ett plus är ett plus! Klart att du skall få flytta ner dig på listan!!!!Solig

• Linn73
    Poussin skrev 2011-05-09 17:52:43 följande:
    Hej tjejer!
    Vad gulliga ni är som frågar, kram på er! {#emotions_dlg.flower} Jag fick ett väldigt svagt plus när jag testade imorse, så hoppet levet vidare, men jag väntar med att verkligen tro på det tills jag ser ett starkare plus! Glad Hoppas kunna flytta ner mig lite senare i veckan. Glad
    Men det är ju helt fantastiskt!! Och som Anemon säger - ett plus är ett plus! Stort grattis!!!! Hjärta
  • Linn73

Jag lägger in listan igen eftersom jag hamnade på "sprayar". Nu ska det vara rätt tror jag!

Castor: Grattis till giftemålet! Så härligt med glädje mitt i allt kämpande! Jag känner heller inte mycket av sprutorna. Liiite tryck i magen, men inte mycket alls. Ska på VUL på onsdag och är nervös eftersom resultatet har varit så skralt de tidigare försöken. Spännande att vi följs åt! ÄP är planerat till den 18 maj för mig.

Anemon: Heja heja Pingu! 
    Nelle: Jepp, det är Huddinge som gäller för mig också. Vi kanske rent ut av ses där nästa vecka Glad Vilken dag planerar ni ÄP?

Albatross74: Har du börjat med sprutorna nu?

Kramar till er alla och bamsekram till Poussin!!

LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA LYCKAS 2011 Solig

Väntar på nytt försök:

Albatross74, AMH 0.27, IVF 1: feb 2011. Sprutstart 8/5 Småsteg, amh 0,49

Sprayar:

Sprutar:
    Nelle (37 år) AMH 0,3. Sprutstart 4/5. Linn73 (37 år), AMH 0,41: 3:e försöket. Långa metoden med 450 ie Menopur. Planerat ÄP vecka 18/5. Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06. Spraystart 6/4 Castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Sprutstart: 4/5. UL 13/5. ev äggplock 20/5
    Planerat ÄP/ET/FET:
    Anemon (38 år), AMH 0,467, FET om Pingu klarar tining, UL 11/5 för närmare besked.

Ruvar:

Gravida:

Malbert, AMH 0,55 Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12 DobbieDoo, AMH 0,41

Övrigt:

Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu. pp08, plus på IVF5 men missfall v.6; avvaktar lite just nu.
  • Jegs

Hej, 

Vi fick avbryta behandlingen i fredags då vi bara kunde se två äggblåsor och läkaren bara trodde att ett innehöll ägg...

Läkarens rekommendation var att gå över på äggdonation och där på plats kändes det som rätt.. Det har varit betydligt mer psykologiskt jobbigt det här med behandling än vad jag trodde.. Kunde typ inte tänka på något annat. Nu när vi funderat över helgen, så känns det dock som att vi ändå skulle vilja ha ett till försök och även att de kollar att äggledarna eller andra delar där inne rent fysikst är som de ska... Jag kan som få för mig att min sambos killar inte hittar upp, det är ju ett jätte litet hål och tappen sticker som fram på mig kan jag känna i bland... Hur som vill jag som få min fysiska sammansättning bedömd...

Fick även träffa en läkare som arbetar just med äggdonationsfrågorna.. Hon berättade att om jag har en donator så får vi förtur, men min donator oavsett om jag tar ägg från henne eller ej ska börja med utredning, HIV-test mm för att vi både ska få bekräftat att hon är fertil samt att hon inte är sjuk... Sedan måste det gå ett halvår och hon ska göra testera ingen. Så skulle jag ha en donator så är vi iaf minst 6 månader bort... Sedan ska förstås allt där efter funka...

Jag har tre personer som vill eller kan tänka sig doner, dock är min favoritdonator min syster och 43 år... Åldergräns vid 35 år, men läkaren lovade kolla upp om det fanns undantag och om jag om inte annat kunde skicka iväg henne för kontroll om AMH-värde och typ ultraljud för att se hur hon verkar ligga till.. Ägg från min syster skulle verkligen kännas som mitt eget, vet bara nu hur jag känner för hennes barn...
    Min andra donator har diabetes, frågan är om hon får? Läkaren skulle kolla upp även det...
    Min tredje donator är gravid och ska få barn i november, och även om hon kan börja med att ta de första proverna så ska man inte amma när man donerar, så hon är iaf minst ett år bort...

Iaf så tog jag ägglossningssprutan på lördag morgon, vi såg ju som sagt en äggblåsa som verkade bra... Så nu har vi haft en massa kärlek i helgen... :) Men som jag skrev ovan, kan jag få för mig att killarna inte hittar upp genom det lilla hålet.. Såg ni föresten den där dokumentären som vara på TV för några månader sedan, när det i princip filma spermiernas väg i stor skala, så att det var människor som sprang runt i blindo på ett stort fällt mm. Var intressant och jag skulle vilja se den igen...

Har även tagit kontakt med stadsdelsförvaltningen och bokat tid för samtal om adoption, vill som komma vidare med alternativen och jobba parallellt... blir galen på alla väntan... 

// Jegs

• Nelle
    Castor: Grattis, vad roligt att du gift dig! Kul att vi "ligger lika"!

Poussin: Grattis till plusset! Hurra, Hurra!

Linn73: Jag har inte fått någon tid för äggplock ännu, men jag ska på VUL imorgon så de kanske ger mig en tid då. Nu börjar jag bli orolig över hur det kommer att se ut på ultraljudet...

smurfen7621: Mitt AMH-värde togs efter vårt första IVF-försök som inte ledde till ET. Det sköttes inte så snyggt av Huddinge eftersom de skulle ringa upp efter två veckor men inte gjorde det, vilket fick oss att tro att värdet nog var okej. Efter fem veckor ringde jag och då sa de att värdet låg på 0,3. När jag utreddes hösten -09 var det inte standard enligt läkaren som utredde oss. Mitt FSH låg på 10 då, så det var okej.

Vad säger ni ,alla kloka om ICSI? Jag har två kompisar som var med om samma sak som jag, dvs att det första försöket inte ledde till ET. Båda deras läkare gjorde/ska göra ICSI vid nästa försök. Vår läkare pratade om att de helst inte gjorde det när det inte var något fel på mannens spermier och att "det naturliga urvalet" alltid är bäst. Någon som har erfarenhet?

Kram
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH