Jempa L skrev 2011-01-22 16:11:07 följande:
MammaHela: Var det hjässan eller öronspetsarna ni gick efter? Låter märkligt att hon skulle vara för lång för Two-wayen nämligen. (Min femåring har fortfarande plats att växa i den.) Two-wayen är väldigt låg i sitsen, vilket ofta är en fördel jämfört med de stolar som står på en ställning, typ cosmic. Så om hon är nära bilrutan nu i cosmicen så är det inte säkert att det blir lika nära med en Two-way. Dels för att vinkeln kan bli annorlunda och barnet sitter lite lägre. Men det måste ju provas i bilen förstås.
vindruteproblemet försvinner med two-wayen, men när hon satt i den på affären så var axlarna precis i jämnhöjd med där bältet kommer ut.
Ja det är konstigt, men hon verkar ha väldigt konstiga proportioner, för hon kan utan problem ha 98 på byxor, men på tröjor behöver hon ha 110 för att de inte ska glipa i magen (hon väger 17 kg så hon är inte tjock om magen) men då är ärmarna toklånga.
Väntar tills på måndag och ska prata med experten på NTF, men nu under helgen får hon åka i brorsans Rally Sport, för i framsätet i aktan sätter jag henne inte igen.
För visst sitter hon säkrare i Rally Sporten än om jag vänder cosmicen?