• Micce

Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?

Vet inte om jag postar i rätt kategori, men vi kör ändå :)

Är ute på krogen i stort sett varje helg men har inte hittat henne med stort H och jag börjar bli så jävla trött på att gå ut.
    Har länge funderat på att börja ragga på tjejer på vardagen.

Nu till min fråga till er tjejer: Tycker ni det är ok att någon flirtar med er på vardagen eller är det bara dumt?
    Att man går fram till någon som verkar intressant, ger en komplimang och frågar om hon vill ta en fika någon kväll.

Har fått för mig att detta är så ovanligt i sverige så att tjejen kanske känner sig påflugen om man gör så.

Reflektioner??

• Svar på tråden Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?
  • Glass

Gör det, de blir säkert jätteglada.
    Du kanske inte får napp, men du förgyller någons dag lite.

Det bästa om du vill ragga i vardagen är att småflirta lite med någon som du stöter på lite då och då, så att ni på ett naturligt sätt kan börja att prata med varandra.  

• Nyfiken gul

Flirt i vardagen funkar för min del i alla fall.. att bli utbjuden i kön till Konsum kanske inte är så vanligt men varför inte?

man kan ju inte få mer än ett nej i alla fall..

och som sagt var, det är lite annat folk som du möter i vardagen än dom på krogen.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym

Vardagen är väl härligast, dagsljus så man ser personen som den är...

• Anonym (s)

Helt klart är flirtande på vardagen bra! Blir man raggad på ute på krogen, lessnar man ju fort för det enda folk har i huvudet där är "ligga, ligga, ligga"... flirtande i vardagen är ju mer på riktigt, man är nyktra, tar det som en komplimang och vardagen får guldkant

• TheCoopers

Men såklart det är ok att flörta i vardagen ! Sånt är galet härligt !

I'm the me I choose to be ...
  • Anonym

När en kille kommer fram till en tjej på krogen och flörtar tar dom flästa det som "hej ska vi gå hem till dej eller mej?" det är nog därför du inte hittar någon, man visar ju inte sin riktiga personlighet när man är på fyllan,
    Men skulle en man flörta med mej mitt på ljusadagen så skulle jag uppskatta det mycket mer, det skulle känns mer alvarligt, Men som någon annan skrev att gör det med någon du brukar stöta på, för om du strå och flörtar med en tjej i tio min som du aldrig träffat förut och sen bjuder ut henne så är det inte säkert hon tar dej på allvar eller så kan hon vara för blyg för att säga ja,
    så spana in någon pudding i mataffären och lägg in en stötTyst

• Micce
    Anonym skrev 2010-10-18 21:39:25 följande:
    När en kille kommer fram till en tjej på krogen och flörtar tar dom flästa det som "hej ska vi gå hem till dej eller mej?" det är nog därför du inte hittar någon, man visar ju inte sin riktiga personlighet när man är på fyllan,
    Men skulle en man flörta med mej mitt på ljusadagen så skulle jag uppskatta det mycket mer, det skulle känns mer alvarligt, Men som någon annan skrev att gör det med någon du brukar stöta på, för om du strå och flörtar med en tjej i tio min som du aldrig träffat förut och sen bjuder ut henne så är det inte säkert hon tar dej på allvar eller så kan hon vara för blyg för att säga ja,
    så spana in någon pudding i mataffären och lägg in en stötTyst
    Just detta som är lite svårt. Vet inte hur många gånger jag svurit över mig själv att jag inte gick fram och frågade om hon ville ta en fika. Tyvärr hamnar jag inte i situationer där jag träffar någon jag tycker verkar intressant, utan det är oftast "där och då" man måste ta chansen och då, precis som du skriver, kanske hon är för blyg/överumplad för att säga ja...
  • Anonym (Mia)

Satan vilken komplimang att bli utbjuden på fika en måndag klockan 14:15 i lekparken. Skrattande
    Tycker absolut du ska testa att leta i dagsljuset!
    Lycka till!

• TheCoopers
    Micce skrev 2010-10-18 21:50:28 följande:
    Just detta som är lite svårt. Vet inte hur många gånger jag svurit över mig själv att jag inte gick fram och frågade om hon ville ta en fika. Tyvärr hamnar jag inte i situationer där jag träffar någon jag tycker verkar intressant, utan det är oftast "där och då" man måste ta chansen och då, precis som du skriver, kanske hon är för blyg/överumplad för att säga ja...
    Om du försöker prata lite med henne så lär du märka ganska snabbt om hon är intresserad . Om inte så är det ju värt att försöka tycker jag .

Man lever bara en gång ! ( tror jag )

I'm the me I choose to be ...
  • frökenelisabeth

Beror nog mycket på HUR du gör det, tror jag. Det får ju inte heller bli för creepy..... Men är du bara någorlunda avslappnad, glad och trevlig så tycker jag det är en klart bra idé. Lycka till!

Svar på tråden Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?