Inlägg från: Min älskade dotter |Visa alla inlägg
  • Min älskade dotter

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Hej tjejer!Hoppas allt är bra med er och era små skatter!

Jag har en fråga...igårkväll när jag låg i sängen och läste blev det stenhårt typ 10 cm snett nedanför naveln,som en pingisboll.sen när jag hade handen på så kom det ett par ggr små miniminisparkar....är det möjligt? eller är det bara livmodern som blev hårt?vad jag förstår så blir den hårt ibland,men då borde det väl inte bara vara hårt på ett sånt litet område...??

Kramisar!

• Min älskade dotter

hoppas att det var det!men man vågar ju knappt tro det!första graviditeten för mig oxå,så man har ju inga tidigare erfarenheter lixom...men det är ju livmodern som e hårt,men just när det bli superhårt på ett ställe bara undrar man ju...kanske va bebis ändå...

kram!

• Min älskade dotter

cleo:usch va jobbigt!Massa kramar!

Mammiz: jag har inte känt sparkar på ett par dagar,men visst är det normalt att det är så så tidigt...?igår när jag körde bil kände jag iaf som om hela nedrea magen möblerades om,asobehagligt,kunde nog inte vara tarmarna iaf...

kramisar!

• Min älskade dotter

min mamma är bm hon sa att det är ovanligt och känna så tidigt,är i vecka 16+5,kände sparken 16+2.sen har jag inte känt så mkt sen dess.mer att det är nåt därinne och sen att det möbleras om ibland. men klart det känns konstigt att känna sen inte gör det på ett tag,blir man lite orolig....jag får som hårda pingisbollar lite här och där ibland nör jag ligger ner.i torsdags va d där ajg kände sparkarna.sen kan det ju vara livmodern som blir hård bara,kan ju bli hård ibland men behöver inte vara hela. tror att det är viktigare att kkänna fosterrörelser varje dag när man gått lngre i graviditeten.

• Min älskade dotter

april: det där med att känna sig ledsen känner jag igen,vissa dagar undrar jag hur lill*en mår därinne.har tyckt mig känna små minisparkar för ett par dagar sen,men sen börjar jag tivivla...va det bebisen,mår den bra...jag försöker övertyga mig själv om att allt är bra,men vissa dagar är det svårt...tiden till RUL sniglar sig fram...ibland är min mage stor som attan och ibland känns den bara tom,verkligen obehagligt...

vet inte vilken vecka du är i,jag är i vecka 16+6 idag och har den senaste veckan börjat få tillbaka molvärken och även lite starkare värk ibland,kommer under  varje dag,men jag tror att det kan sätta fart nu med att det växer och då kan det såklart kännas! angående din träning,hör med barnmorskan,men träning generellt sätt är ju bara bra,men hör i vilken mängd och styrka. Snöskottningen är ingen fara!jag har alltid varit orlig för tunga lyft,men bm sa att det absolut inte är fara för barnet,men för min stackars rygg.igår fick jag så ont,varit ute i snön med barnvagn,burit syrrans 7månaders massor,men såklart att det känns.jag brukar säga så till mig själv att det är inte farligt.

blev en hel massa med skrivande,rörigt,men hoppas du förstår!

kramisar!

• Min älskade dotter

ringde bm nyss,känner mig lite orolig som vanligt...fick en tid imorrn,ska lyssna på bebisens hjärta,hoppas de hör bara,annars blir väl oron ännu större...men vecka 17+0 imorrn så det borde va lugnt.så skönt att de förstår en när man ringer dit,supergullliga!värre när man ringer gynmottagningen,där är det många sura miner när man ringer.

Kram!

• Min älskade dotter

StorLängtanEfterLiten: Grattis till vecka 20!Halvtid!

Kom precis hem,varit hos bm och pratat lite,livmodern blir lixom hård på små ställen o ibland ömmar.men allt va normalt! Fick lyssna på lillskrutts hjärta,sååå mysigt Hjärta

Kramisar!

• Min älskade dotter

Grattis till flickan i magen :)

Lycka till på RUL imorrn mammiz!

Jag har RUL på onsdag,är då vecka 18+1,nervöst...vill gärna veta kön,inte för det spelar ngn roll,men är sååå nyfiken...kände två buffar vecka 16+2  har inte känt mer sen dess tyvärr...lyssnade på hjärtat vecka 17+0. Jag har ngn känsla att vi ska få en flicka,vi får se om de kan se på onsdag va det blir och om min känsla är rätt...anledningen att jag tror det är nog mest för att de flesta omkring oss fått pojkar,jaja vi får se...nu är man mest orolig att det är något fel på skrutt...

Kramisar!

• Min älskade dotter

mammiz: vad blir det för nåt..???såå nyfiken...

jag är nervös,har RUL på onsdag...jobbat idag,måste fråga er tjejer.är det någon av er som jobbar i butik?? ej sittande lixom. så fort jag lyfte nåt,eller böjde mig och tog upp nåt,inte särskilt tungt så blev livmodern helt stenhård o det gjorde lite ont.gick ju över efter ett tag...ngn som känner igen sig?? pratade med bm förra veckan och det är normalt att den blir hård då och då,behöver inte vara hela,kan vara på små ställen. men senaste veckan har det kommit på kvällen efter jobbet när jag lixom satt mig ner och tagit det lugnt hemma,men idag blev det flera gånger på jobbet...
    ngn som vet om det är farligt???

Kramisar!

• Min älskade dotter

strax: en kombination är nog bäst som du säger.jag har ingen möjlighet att sitta när jag jobbar,hoppas bara itne det ska bli ett problem...är ledig imorrn och tänkte ta det lite lugnt så tänkte höra med bm på onsdag vad de säger...tror och hoppas jag kände skrutt ikväll Hjärta åhh vad jag älskar det lilla livet i magen Hjärta

borde ju inte va nåt hemskt som hänt då det onda gått över efter ett tag lixom...plus att jag hörde hjärtat på skrutt för en vecka sen....guuud va jag nojar...

kramisar!

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011