Inlägg från: Min älskade dotter |Visa alla inlägg
  • Min älskade dotter

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Stort grattis till william!

Vi fick komma hem på permis idag,men vi får sova hemma. Sköterskan kom in och sa att ja nu kan ni åka så ses vi imorrn förmiddag...men det känns jättebra!så hoppas allt går bra för då blir vi nog av med rummet där men kommer in på täta kontroller. Lite bökigt med sondmatningen nu bara,ska övergå till nappflaska men det funkar bara när hon är klarvaken,annars rinner allt ur munnen.

Kramisar!

• Min älskade dotter

mammiz: nej vi lär ha sonden ett tag till,hon orkar inte så mkt med flaska.Hon har haft 12 ggr per dygn men nu får vi styra lite själva,så kör på 10 ggr istället.

strax:det är så skönt att va hemma.va på sjukhuset idag för vägning, 1790 gram! vi blev av med rummet och ska dit först på måndag för vägning!

kram!

• Min älskade dotter

Dagens: 1952 gram och 40 cm lång! Stora tjejen!

De tog bort sonden idag,hon äter det mesta ur flaska nu! På onsdag är det dags för hörseltest och vi blir sen troligtvis utskrivna!Skönt!

Hur går det för er alla?

Kram!

• Min älskade dotter

vad händer när sonden är borta...jo,dottern matvägrar....typiskt...har aldrig hänt tidigare. Ringde sjukhuset men ska avvakta till imorrn och se om hon börjar äta igen.

mammiz:hade han gått ner mkt i vikt?och hur ofta "ska" du mata honom?

kram!

• Min älskade dotter

ska till sjukhuset ikväll när sambon kommer hem,måste sätta dit en sond.adele vill inte äta så mkt som hon måste.ena stunden äter hon kanske 50 ml men sen vill hon inte äta på länge.visst får vi vänta 4 timmar om det är så,hon lär ju va bra mätt,men problemet är att hon inte hinner få i sig sin dygnsmängd. de sätter sond då jag känner sån stress varje dag att hon inte ska hinna få i sig.de tycker annars vi kan avvakta.

hur går det för er alla?

kram!

• Min älskade dotter

Födda Baby (nickname, datum, kön/namn)

Frida1010: 29/4 Adele
    Mammiz 4/5 En pojke
    StorLängtanEfterLiten: 1/6 William.
    Karin855 13/6 En pojke Josef

Kvar i magen Gravid (nickname, BF, en/två)

Toyota10, 19/6, en
    Akkie77, 23/6, en
    Smulans, 3/7, en
    Strax, 8/7, en
  • Min älskade dotter

Här går allt bra,men tiden räcker lixom inte till. Minimänniskan vill inte sova när mamma vill ;)

Adele är drygt 2 månader nu och väger 2280 gram och är 42.5 cm lång,stora tjejen!

Kramkram!

• Min älskade dotter

Grattis till er som fått era små underverk!

Lycka till Bella!

Adele blir 3 månader nästa fredag, hon väger nu 3100 gram och är 46 cm lång! Stora tjejen!

• Min älskade dotter

Hej tjejer! Skönt att alla verkar må bra!

Vår lilla tjej blir 4 månader om en vecka. Hon går upp riktigt bra i vikt och väger nu 4150 gram och är 50 cm lång! Nu kan man kunna köpa "vanliga" bebiskläder! Finns lite mer ztt välja mellan när hon kan ha strl 50! Va med lilltjejens morfar på stan idag och prinsessan fick en del nya kläder!

Kramkram på er!

Förresten:  Har ni alla varit på efterkontroll efter förlossningen?

• Min älskade dotter

våran lilla sessa skrek massor på kvällarna så vi provade semper magdroppar och nu är det inge mer skrik på kvällarna!
    värt att testa iaf!

• Min älskade dotter

Hej! Ett tag sen jag skrev här! Hur mår ni?
    Adele är 4.5 månad väger snart 5 kg och är 52 cm lång!Tiden går så snabbt!

Måste fråga er...jag fick veta att en nära person till mig är gravid med sitt andra barn,jag är jätteglad för deras skull men det gör ont i mig ändå...trots att jag har våran älskade dotter här.. Är det ngn som känner igen sig,att det lixom gör ont ändå inuti....?Eller är jag helt knäpp?

Kramisar! 

• Min älskade dotter

ja,jag känner ju att det (trots vi har våran älskade dotter här) är en sorg att inte kunna bli gravid "som vanligt"....

preventivmedel....hur har ni tänkt....???

pga havandeskapförgiftning är det minipiller som gäller för mig...men vet inte.. 

• Min älskade dotter

mm jag vet....känns på ett sätt onödigt att börja med något...

chansen att bli gravid för oss utan hjälp är så liten men tänk om....visst det skulle vara helt fantastiskt om det skedde,men vet inte om jag är beredd på det nu med tanke på min hemska graviditet...är så rädd...

• Min älskade dotter

Hej! tänker tillbaka ett år... RD7 idag. hemska väntan....testade positivt RD 12, va på kliniken för att kolla så jag inte hade uvi och då ville de göra ett test...

mammiz: vi låg ju precis lika i tiden! 

Älskade Adele är drygt 5 månader nu!

• Min älskade dotter

Hade min riktiga TD igår 18 okt, men hade testat innan...

Vår lilla prinsessa är lite drygt 5.5 månad och väger 5.7 kg och är 56 cm lång! Tiden gå såå snabbt!

Mammiz: Hur är det med din man..? 

• Min älskade dotter

Vi har inte tänkt på syskonförsök ännu. Mensen var idag en vecka sen och mina förhoppningar om att jag blivit spontant gravid ökade för varje dag. Men idag när jag tänkte tanken att köpa ett test så kom tant röd. Även fast vi inte tänkt syskon ännu så blir man så sjukt besviken ändå... Sannolikheten att vi ska lyckas "själva" är väl inte jättestor så borde väl fattat. Men att man blir så ledsen och besviken ändå....

Stor kram tjejer! 

• Min älskade dotter

Hej på er och god fortsättning!

Hoppas ni alla haft en bra jul och nyår!

Adele är nu 8 månader, väger 6.7 kg så hon växer på sig! "Pratar" mest hela tiden, sååå mysigt! Inga tänder har kommit ännu men det verkar som det är nåt på gång där!

Syskonförsök är inget vi har "inplanerat" ännu, vi får se när vi känner oss redo.

Kram på er! 

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011