Inlägg från: Min älskade dotter |Visa alla inlägg
  • Min älskade dotter

jag har handlat en del...men inte på senaste tiden....vågar lixom inte...vill inte ens ta fram och titta på kläderna längre.men vagnen,den står monterad i vardagsrummet,såå fin...

våran lilla bebis verkar väldigt livlig,känner av den ofta och mycket...så mysigt..,men det känns lite läskigt,rädd att den lill* inte mår bra,rädd att sparkarna ska försvinna....

kramisar!

• Min älskade dotter

hej tjejer! har inte fått något svar ännu från fvp. men jag va hos läkaren igår,bebis hade växt som förväntat på dessa 2 veckor,dock va huvudet lite för stort...men det va väl okej...fostervattnet va det lite för lite av men det va oxå "okej"...sen började han prata angående mitt fvp,att det va blod i det...ofta kan det komma lite blod pga sticket,men de brukar de tömma sen suga fostervatten.jag hade ju först massa blod,som de tömde,men sen fortsatte det komma blod med provet. det kan tyda på blod i fostervattnet,vilket inte alls är bra...väldigt stor risk för missfall...jag blir helt knäckt...motgångarna tar aldrig slut...de kan inte heller kolla om det finns blod i vattnet,utan det är oron man lixom får gå med hela graviditeten... skriver mer sen när jag orkar...det känns bara alldeles för jobbigt nu.. kram!

• Min älskade dotter

har pga mkt sammandragningar och efter samtal med spec.mödravården blivit hemskickad från jobbet och en tid dit imorrn. hon ville först ge mig en tid idag men sen va det bättre att jag vilar idag och imorrn och ser hur sammandragningarna utvecklar sig när jag bara vilar,eller om de e så att det triggas igång av att stå och gå.
    så ser läget ut nu.har fortfarande inte hört ngt angående fvp,tur är väl det...är ngt fel ringer de annars ska det komma ett brev typ nästa vecka.

• Min älskade dotter

varit på sjukhuset idag.de lyssnade på bebisens hjärta,mys!sen kollade de livmoderhalstappen,som va sluten och lång.sen tog de prov från tappen för att kolla så det inte va ngn infektion.
    blev sjukskriven två veckor för att se om det lugnar mina sammandragningar. jag frågade hur jag ska bete mig nu hon sa att jag ska inte göra saker som triggar igång sammandragningar.

inte hört ngt ang. fvp ännu...iofs bättre att jag inte hört ngt,chansen är större att det ser bra ut...

kramisar!

• Min älskade dotter

den ska vara just så,sluten och lång.när förl. sätter igång så öppnas den och försvinner lixom.typ...
    hoppas på ett brev istället för samtal.hade först tänkt ringa idag så man visste innan helgen,men vågar inte...hoppas bara att ifall de måste ringa att de gör det så fort svaret kommer och inte väntar lixom...

mammiz:undrar oxå detdär med att bebis låg mer på minus...?

skönt för er andra at bm-besöken gått bra!

storlängtanefterliten: skönt att tiden verkar gå snabbt!mysigt med hjärtljuden! de har sina egna små viljor nu våra bebisar,hihi!

våran lilla skrutt vaknar alltid vid 23-24 tiden på natten,ett jäkla bökande och stökande,men den får hålla på så mkt den vill,älskar den så mycket!
    har alltid kallat bebis för "han",av ngn konstig anledning.har alltid trott att det är en tjej.nu får vi hoppas att det är en tjej för då är sannolikeheten större att fvp är bra,de fick ju fram att det va en tjej,men de kan ju inte säga eftersom det lika gärna kan vara jag...snurrigt detdär...

trevlig helg tjejer!

kramisar!

• Min älskade dotter

sjukskriven nu i 2 veckor som sagt,måste vila...men det är svårt...vad menas med vila...det enda läkaren sa va att jag ska lyssna på kroppen och inte göra sånt som triggar igång sammandragningar. kan ju inte ligga hemma hela tiden...blev rädd imorse,vaknde va jättekissnödig,gick på toa sen fick jag världens sammandragning (brukar få så),men denna gjorde ont...tro iofs det hade att göra med att jag va så sjukt kissnödig.men typiskt att det händer dagen efter man varit på sjukhuset....jaja,det slutade göra ont iaf...

ringde sjukhuset idag och frågade om provsvaret kommit.bm skulle luska lite,hon ringde upp men inget provsvar ännu....ett par timmar senare ringer min läkare och ger glädjande besked,bebis har inga kromosomavvikelser och vi har fått veta att vi väntar en liten flicka!precis som jag trott!
    hon frågade om jag blödit något,vilket jag inte har...glömde dock fråga henne vad hon trodde blodet i provet kom ifrån,eftersom det va hon som gjorde fvp....irriterande...

trevlig helg!
    kram!

• Min älskade dotter

toyota: jag hade ET 30/9 och jag skulle vara vecka 25+1 idag,bf 20/6. nu är jag som sagt flyttad till typ 8/7...men de har inte bestämt datum ännu,men måste få ett datum satt,just vad gäller jobbet,försäkringskassan osv...

så din beräkning på 19/6 verkar stämma.men hur mkt mindre är bebisen?

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011