Din familj har 3 små portioner mat kvar..
... och ni är 3 pers i din familj, kontot är tomt likaså frysen å kylskåpet. Lön kommer imorrn.
En ensamstående som ni inte känner, på andra sidan stan har ingenting.
Va gör du?
... och ni är 3 pers i din familj, kontot är tomt likaså frysen å kylskåpet. Lön kommer imorrn.
En ensamstående som ni inte känner, på andra sidan stan har ingenting.
Va gör du?
Jag hade minskat min egen portion till att ge till de andra. Typ som jag gör i mitt liv. Jag försöker hjälpa andra där jag kan. Och NEJ. Jag är INTE SD anhängare. De verkar mest tycka synd om sig själva, sedan hur mycket faktiska belägg de har eller inte har för att tycka så verkar inte ha någon betydelse i deras ögon. De håller envist fast i sina åsikter ändå. Och ja, det kan väl vara jobbigt att inse att man har fel ibland.
Jag tycker att det är bra och viktigt att vi har ett omfattande välfärdssystem just för att hjälpa personer som av någon anledning har det svårt. Det skulle vara otroligt förnedrande att sjuka/arbetslösa/ekonomiskt utsatta personer skulle vara tvugna att förlita sig på allmossor från okända människor.
Jag tycker att resurser jag fördelas i samhället men detta sker genom skattesedeln och inte genom privat välgörenhet.
Av den anledningen äter vår familj den mat i har hemma och jag hoppas och tror att åtminstånde en del av mina skattekronor går till de personer som behöver ekonomiskt stöd.
Lägger in en liten komentar, jag är en person som sätter alla andra före mig själv så hade jag gett min sambo och mitt barn mat i första hand och sen den personen som inte har någon mat, för jag vet att jag klarar mig en dag utan. Oftast så har man väl inte totalt tomt i frysen eller skafferiet alltid finns det en bit falukorv, lite köttbullar något paket kött eller korv. Oftast har man oxå lite makaroner hemma så man klarar sig nog allt =)
Yeah! :)
Jag skulle lätt vräkt i mig mitt käk själv. Den ensamstående kan möjligen få slicka min tallrik eller suga på frosten i min frys.
Om min familj består av 3 personer och det är jag och barnen, vad vinner vi på att jag ger bort min portion och sväter?
Jag blir då svag och kan inte ta hand om mina barn, ska då den ensamstående personen på andra sidan ta hand om mina barn? Är det bättre?
Hur skulle det vara för mina barn att en främmande människa kommer och tar över och mamma ligger svag och inte orkar?
Jag skulle ju inte låta en i vår familj svälta utan fördela de två portioner vi hade till vår familj och ge en portion åt den andra personen. Lönen skulle ju tydligen komma imorgon så lite hungriga en natt är väl inget problem.