• ericap

Din familj har 3 små portioner mat kvar..

... och ni är 3 pers i din familj, kontot är tomt likaså frysen å kylskåpet. Lön kommer imorrn.

En ensamstående som ni inte känner, på andra sidan stan har ingenting.

Va gör du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din familj har 3 små portioner mat kvar..
  • Marlean

Jag hade minskat min egen portion till att ge till de andra. Typ som jag gör i mitt liv. Jag försöker hjälpa andra där jag kan. Och NEJ. Jag är INTE SD anhängare. De verkar mest tycka synd om sig själva, sedan hur mycket faktiska belägg de har eller inte har för att tycka så verkar inte ha någon betydelse i deras ögon. De håller envist fast i sina åsikter ändå. Och ja, det kan väl vara jobbigt att inse att man har fel ibland.

• Amlin

Jag tycker att det är bra och viktigt att vi har ett omfattande välfärdssystem just för att hjälpa personer som av någon anledning har det svårt. Det skulle vara otroligt förnedrande att sjuka/arbetslösa/ekonomiskt utsatta personer skulle vara tvugna att förlita sig på allmossor från okända människor.

Jag tycker att resurser jag fördelas i samhället men detta sker genom skattesedeln och inte genom privat välgörenhet.

Av den anledningen äter vår familj den mat i har hemma och jag hoppas och tror att åtminstånde en del av mina skattekronor går till de personer som behöver ekonomiskt stöd.

• MizzAnniie

Lägger in en liten komentar, jag är en person som sätter alla andra före mig själv så hade jag gett min sambo och mitt barn mat i första hand och sen den personen som inte har någon mat, för jag vet att jag klarar mig en dag utan. Oftast så har man väl inte totalt tomt i frysen eller skafferiet alltid finns det en bit falukorv, lite köttbullar något paket kött eller korv. Oftast har man oxå lite makaroner hemma så man klarar sig nog allt =)

Yeah! :)

• Mandel

Om min familj består av 3 personer och det är jag och barnen, vad vinner vi på att jag ger bort min portion och sväter?
    Jag blir då svag och kan inte ta hand om mina barn, ska då den ensamstående personen på andra sidan ta hand om mina barn? Är det bättre?
    Hur skulle det vara för mina barn att en främmande människa kommer och tar över och mamma ligger svag och inte orkar?

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • augustisten
    Mandel skrev 2010-09-24 19:33:27 följande:
    Om min familj består av 3 personer och det är jag och barnen, vad vinner vi på att jag ger bort min portion och sväter?
    Jag blir då svag och kan inte ta hand om mina barn, ska då den ensamstående personen på andra sidan ta hand om mina barn? Är det bättre?
    Hur skulle det vara för mina barn att en främmande människa kommer och tar över och mamma ligger svag och inte orkar?
    Enligt ts får du lön imorgon och troligen har det funnits mat fram till nu eftersom ni har tre portioner kvar.

Har du någon sjukdom som gör dig så svag och orkeslös om du hoppar enstaka mål mat?
  • hedersknyffel
    ericap skrev 2010-09-23 13:27:28 följande:
    ... och ni är 3 pers i din familj, kontot är tomt likaså frysen å kylskåpet. Lön kommer imorrn.

Va gör du?
    Så fort min okände ensamstående hör av sig så bjuder jag in vederbörande på middag så att vi alla får 3/4 portion var såklart (ingen som dör av det, kanske knyter vi lite nya kontakter och vidgar våra vyer). Sen skulle jag ta fram fredspipan, madeiravinet och ett riktigt gott humör... 
    érb`s fa di uz a MAN
  • hedersknyffel
    Mandel skrev 2010-09-24 19:33:27 följande:
    Akta dig för "vargen"!
  • IsadoraW

Jag skulle ju inte låta en i vår familj svälta utan fördela de två portioner vi hade till vår familj och ge en portion åt den andra personen. Lönen skulle ju tydligen komma imorgon så lite hungriga en natt är väl inget problem.

• hedersknyffel
    ericap skrev 2010-09-23 13:27:28 följande:

Va gör du?
    Om detta ska försöka vara en liknelse med hur Sverige och invandring så kan jag bara säga följande:  På denna jord har vi alla ekonomiska och praktiska förutsättningar för att slippa svält öht! Så stort överflöd hos de rikaste (som bara blir större) hade kunnat fördelas annorlunda och alla hade fått mer ut av det. -Sluta var så j-lä egoististiska era feta svin så ska (även) Ni se att det blir bättre: SOLIDARITET! 
Svar på tråden Din familj har 3 små portioner mat kvar..